God natt!

Nu ska jag gå och lägga mig för att det har varit så himla sent hela tiden nu och så har man varit på Tivoli hela dagen så jag kan knappt gå, men kul var det!! Så jag säger god natt och bilderna kommer imorgon, nu får ni bara en arkivbild...

Hejdå Danmark

Nu åker vi på bron över till Sverige. Om bara nån minut är vi i hemma igen och kommer tillbaka till vanliga rutinerna. Har fått typ 25 kommentrer under tiden jag varit borta som jag måste gå igenom när jag kommer hem! Och imorgon kommer förmodligen bilder från vår lilla tripp och bilder på vad jag köpt! Kram

TIVOLI

Just nu är jag förmodligen på Tivoli och har kul med Andrea och mami o papi!! Här får ni lite bilder på Tivoli Köpenhamn:

 

 

Tivoli

Tivoli i Köpenhamn
























Ledsen för dåliga bilder men jag hittade inga bättre.. :P

Mina fötter är döda!

Hej hej!! Snart ska vi äta på restaurang på stan så vi står i hissen just nu.. :) Vi har shoppa i 8 timmar non stop idag! :O haha nej men kram på er! <33

Skybar

Just nu sitter vi och gungar i några stolar på 12:e våningen på hotellets skybar!! Asfin utsikt! ;) Vi ska snart dra oss tillbaka till hotellrummet för stt vi har en lång dag som väntar.. Men en kul dag!! :) KRAM PÅ EEER

At a restaurant

Nu ar vi kommit fram till hotellet! Eller för typ 2 timmar sedan. Vi badade i deras awesome pool och nu har vi bytt om och sitter på en restaurang. Vi ska ta vår buffé om nån minut så jag kan inte blogfa mer.. Ville bara säga att vi har kommit fram och att vi har det jättebra!! P&K

Snart åker vi!!

Wihoooo!
Om en liten stund kommer mamma & pappa och hämtar Dea och mig hos henne och sedan bär det av mot Köpenhamn! Ska bli så roligt!! Vi kommer att bo på tivoli hotell och de har en stor poooool och gym! :P
Jag kommer inte ha med mig datorn men jag har med mig mobilen och kameran. Ska försöka se om jag lyckas med mms-inlägg och såå... Fattar inte riktigt hur man gör?!
Aja Puss&Kram ♥

Länkbyte #10

Hej!
Gör ett länkbyte med Carro!
http://carrobybarro.blogg.se

Nanana målat naglarna...

Hallooo
Har just målat naglarna, en stark rosa färg blev det.. Gillar den! :) Enkel men ändå stark på sitt sätt!
Färg: Freshy
Det roliga med dessa bilder är att jag tog den utomhus rakt ut i luften och då blev bakgrunden kolsvart fast det var rätt ljust haha


Plans á Cøpenhagen

As you already know så ska jag, Deaaaa, mamma & pappa åka till Köpenhamn imorgon efter tennisen! I'm soo excited!! Såå för att ni ska veta vad som händer dessa dagar har jag tagit min tid och gjort ett liten schema eller vad man nu ska kalla det. :)
Vi bor på Tivoli hotell och då får man gratis inträde en dag in på Tivoli!! :P
Jag kommer ta med mig typ alla mina pengar (eller typ 2000 kr) och vi kommer shoppa loss! Abercrombie & Fitch here i come!


Svar:

Eve :3 om Depend Myrraolja:
Blir naglarna gula av den?
SVAR: Nej, den är typ genomskinlig! :)

Relax

Nu ska jag ta det lite lugnt och kolla på en film kanske.. Måste vara pigg till Köpenhaaaamn imorrn!
Kom hem från tennisen och Andrea för en halvtimme sedan kanske och har tagit en dusch och ska packa om en liten stund när mamma kommit hem. Bloggar mer sen!
Haha deea <33
LotsOfLove 

Ur mitt fotoalbum (premiär)

Heej! Hade inget att blogga om så kör en ur mitt fotoalbum! Detta är dock den första inlägget ur denna kategori.. :P
Haha klockren bild asså! XD
Den är tagen 16 november 2010 när jag var och hälsade på Andrea i Abu Dhabi (hon bodde ju där i ett år) och vi var på en restaurang. Vi blev lite flummiga på kvällen där och sprang iväg och tog massa flummbilder hahah! :)
Hela den veckan var fantastisk, ni kan se bilder och läsa mer om den här!

http://steffie.webblogg.se/bloggdesign

Tjeenare!
Jag ville bara påminna er om att ni kan ta del av mina designtips HÄR! Knappt en som kollar på den om dan och jag lägger faktiskt ned ganska mycket tid på inläggen så jag skulle uppskatta om ni checka in den och så, kanske skrev en kommentar?? Skulle bli glaad! :)
KRAM

Depend Myrraolja

Detta nagellack är ett måste hemma hos mig! Det gör naglarna starkare så att de kan bli längre utan att gå av. Fungerar jättebra faktiskt (har den)!
Myrraolja steg2
Depend Myrraolja heter den och jag tycker den är suuuper!
KRAM

Sommar igen!!!

Jaaaa!! Nu har sommarvädret kommit tillbaka till Torekov (m.m!!) Det är varmt och soligt o allt! I typ 2 veckor har det regnat och det är ju inte så roligt..
Idag har jag varit på tennis med Andrea som vanligt och sedan kom mina kusiner och kusinbarnen som en är 3 år och den andra 8 veckor! Jättegulliga :)
Hahahahahha klockren!!! XD
Nu ska jag gå och ta en glass! PUSS

Fashion Show

Hellllllllo!!
Just nu kollar jag och Dea på "Waitress"! Den är bra men det går inte att få textat och de pratar GROV amerikanska! Man hör knappt vad de säger.. Men den är bra ändå! :)
Vi kom hem från modevisningen för ungefär en timme sedan och det var jättekul! :) Bilder kommer imorgon tror jag.. Fast bättre bilder kommer om nån vecka för jag fick låna en annan kamera med zoom-objektiv men dom bilderna kommer sen.

PUSS

Dea

Haha loooove u! :P ♥
Fiin! :) <33

@ Deaaa

Hello!
Är fortfarande hos Dea, jag sov ju över här inatt.. Idag ska vi spela lite golf och gå på en modevisning!! :) Bilder från den kommer nog imorgon.. Menne, nu ska vi äta lunch så jag kan inte blogga så mycket mer. PUSS&KRAM FRÅN DEA O STEFFIE

Daagen

Hello
(Nu kommer ett långt tråkigt inlägg om min dag så jag förvarnar er)
Dagen började lite stressigt med att jag vaknar 09.22 och kollar på min telefon, då har man fått ett sms från Dea om tennisen som säger "Pappa kommer och hämtar dig 09.15 om det är okej?"
Haha fatta vilken panik jag fick! Jag springer och sätter på mig kläderna och går och kissar och när jag kommer ut så hör jag *Pling plong* (dörrklocka) och där står Andreas pappa! Jag hade ingen aning om när tennisen började så det kunde ha varit klockan 15.00 eller nåt men det var klockan 10 på morgonen! :O Så jag sprang ned och grabbade en risifrutti och tennisracket och sprang barfota (med skorna i handen) till bilen!
Det var min lilla morgonstress!
Sedan var vi hemma hos andrea till 3 och nu är vi hos mig och sedan ska jag sova över hos henne!
BTW på fredag åker Andrea och jag (mamma & pappa också ofc) till Köpenhamn i 3 dar!! HAPPY! :) Säger bara ett ord, SHOPPIIIIIING! :D Berättar mer när det närmar sig! :)

Fina cheyer!

Regnar som vanligt..

Photo by: Stéphanie (me)
Camera: Canon EOS 1000D
Inställningar: Canon EF-S 18-55mm 1/25 f/5,6

God morgon.
Idag vaknar man ju till ljudet av ösregn. Mysigt! Men inte så mycket sommar eller hur! Har inte varit på stranden på typ 2 veckor?! PANIK! Jag vill ha sommarväder! Regn är mysigt nån gång ibland, inte varje jävla dag?! AAAAAH!
Nu ska jag gå och äta frukost, PUSS&KRAM

Svar på kommentarer!

FRÅGA:
Charlotte om Lika som bär!:
Vad menar du att din blogg är värd 1992 kr?
Ganska lika!

SVAR: Asså jag vet inte riktigt haha, såg på en annan blogg att det stod så och jag klickade på länken och då stod det "skriv in din webbadress" så det gjorde jag, och då så kom det upp hur mycket bloggen "var värd" och det kunde man sätta på sin blogg så att andra kunde göra samma sak så det gjorde jag! Men nu kan jag inte se den  i menyn? Kanske har försvunnit! Haha faail...

FRÅGA:
Wilma! om Summer Bikinis:
Skulle inte du kunna skriva ett inlägg om vart alla bikinisar kommer ifrån!
Jag skulle bli super glad <3 <3 kram

SVAR: Visst! Jag kan skriva till det under samma inlägg och länkar dit!
HOPPAS ATT NI FICK SVAR PÅ ERA FRÅGOR! Tänk på att ni kan fråga frågor i min frågelåda i menyn också! :)


R.I.P Amy Winehouse

Hörde att Amy Winehouse är död?! Gud vad alla dör hela tiden! :( Men iaf, hörde det på nyheterna men minns ej varför hon dog.. Aja sad ändå. Jag gillade hennes musik men jag tyckte hela hon var lite konstig, inte nåt för mig..
Vila i frid

RAIN

Haha videon blev lite failad..... ;)

God Morgon!

Hej!
Vaknade som vanligt för en timme sedan.. Ska nog gå och käka frukost snart och såå.. Idag ska vi spela lite golf och sedan ska jag kolla om någon vill gå på hamnfesten i byn ikväll! :) Nu måste jag gå så byye!
Delta i tävlingen och vinn länk i menyn i en månad här:
http://steffie.webblogg.se/2011/july/sommartavling.html#comment
KRAM!

Pippitröja?!

I WAN'T A PIPPITRÖJA! haha Nej men allvarligt?! Jag kanske är lite sent ute men var finns de att köpa? Tips någon?! Fanns på Gina förut men nu kan jag inte hitta den på deras hemsida! HJÄLP MIG!
Inte den finaste dårå men ni fattar vad jag menar! HJÄLP!

NY DESIGN, TRYCK F5

Wihoo! Klar med den nya designen! AWESOME! Jättenöjd! Vad tycker ni om den? Vad den förra snyggare? Naej, gillar nog denna mer tror jag.. :) Den är enklare men ändå inte tråkig?!
GAMLA:
NYA:

Outfit:


• Topp|ONLY

• 3/4 byxor|H&M

• Klocka|Triwa


God Morgon!

Idag vaknade jag kl 09.00 som vanligt.. Varför kan jag inte sova längre?? Aja, nu år jag iaf vaken.. Trött som alltid men annars är det väll bra! Idag kommer Andrea och hennes familj till oss och äter lunch, sen vet jag inte.. SOMMARLOVET GÅR SÅ FORT!!! Det är snart augusti?! Då börjar fängelset (AKA skolan) igen ju! :(
Nu ska jag inte sitta här och klaga.. Men jag kan påminna er om att delta i min fototävling:
Hej!
Skulle du som tar så fina bilder vilja vara med och tävla med din finaste sommarbild i min fototävlig?! Man kan vinna en länk i menyn på min blogg i en månad! Länk till inlägget:
http://steffie.webblogg.se/2011/july/sommartavling.html#comment
Hoppas att du deltar! Skulle göra mig väldigt glad! ;)
KRAM
KLICKA PÅ BILDEN FÖR ATT KOMMA TILL TÄVLINGEN, DELTA INTE I DETTA INLÄGG!

Självporträtt

(alla bilder är klickbara, så att de blir större)

Här är de bästa bilderna från i förrgår! Jag blev ganska nöjd! Några blir troligen en ny header eller nåt! Vilken tycker ni är finast? :)


KOMMENTERA VAD NI TYCKER SÅ ÄR NI GULLIGA!


Liar liar

Just nu kollar jag på "Liar liar" som går på 6an! Har sätt den typ 2 ggr förr men tycker att den är så kul! Jag har dock ont i huvudet så kommer förmodligen inte att vara uppe så länge till, kanske tittar färdigt på filmen.. Vi får se! Om en stund kommer det ett inlägg med lite självporträttsbilder från i förrgår så det är bara att hålla utkik! :)

Redigerar bilder

Har just kommit hem från wilma, SHIT VARE REGNAR?!?!?! Hon bor max 100m från mig men även om jag cyklar så snabbt jag kan är jag dygnsur när jag kommer innanför dörren! Så nu sitter jag och Sigge i soffan och kollar på Scrubs, eller jag kollar och han sover bredvid mig.. ;) Redigerar lite bilder samtidigt, ni får se senare. Det är några bilder från självporträtt fotograferingen jag gjorde i förrgår.. Spännande att se hur resultaten blir?! Ni har redan fått se en som jag är mest nöjd över, den i förra inägget! :) Vad tycker ni om den?? :)

PUSS


Självporträtt I

Photo by:Stephanie (me)
Camera: Canon EOS 1000D
Model: Stephanie (me)
.
.
Här är en bild från självporträtten som jag gjorde i förrgår. Blev rätt nöjd! Fler bilder kommer under veckans gång!

Rebecca Black-My Moment

Rebecca Black har nu gjort en ny låt! Tror att hon vill att man ska glömma "Friday" men det kommer ingen att göra haha :) Men den här var betydligt bättre!! ;P

Länkbyte #9

Klicka på bilden för att komma till denna tjejens blogg! :)


Rubrik.. -.-

(tog några självporträtt igår, här är ett smakprov) ;P
Just kollat klart på filmen, ASBRA!! :) Värd att se! :P Men iaf, är rätt trött så ska stänga av datorn nu.. Hoppas jag inte vaknar så tidigt imorrn, det suuger!
God natt!

Relax to a movie

Cha cha bloggeen, Steffie hääär!
Hahah driver liteee
Kom hem o tog en dusch och ska kolla på en film nu. "I love you, man" heter den! :)
Gud vad trött jag äär.. Bloggar med sen..
Puss&Kram

Fun fun fun!

Hej!
Stressigt värre just nu så det får bli ett snabbt inlägg..
Idag har jag varit med Axeline och Calle och vi har spelat minigolf, cyklat på små konstiga cyklar, spelat kort och vanlig golf och haft jättekul! :) Om en 20 min måste jag sticka hemifrån för jag och Wilma har bokat en tennistid kl 19-20. :) Nu måste jag gå och käka en Billys Panpizza! Hahah
(bild från i vintras haha)
PUSS

RISE N SHINE

Photo by: Stéphanie (me)
Camera: Canon EOS 1000D
Inställningar: Canon EF-S 18-55mm 1/500 f/5,6
.
.
God morgon!
Sovit gott? Det har inte jag.. Vaknade typ varje timme och somnade om och sedan vaknade jag kl kvart i nio och kunde inte somna om. Kommer ni inte ihåg när jag vaknade vid 11? VILL DET!
Kollar på MTV 3 from 1 just nu. Väntar på att Sjunde Himlen ska börja typ.. Idag ska jag kanske spela minigolf med Acke och Calle och sen ikväll ska jag och Wilma spela tennis! :) Annars vet jag inte vad jag ska göra.. :)
Puss&Kram

Bloggat mer imorrn!

Nu får jag inte vara inne på datorn längre enligt pappa för klockan är halv elva?! OMG VAD SENT!! -.- ibland får han för sig saker haha :) Har aldrig gjort det förut under sommarlovet men idag, då är det minsann för sent för lilla mig! :) hahah Men aa, då går jag väll och lägger mig och läser dårå.. Ses imorgon och bloggar mer då.

Puss & God natt

Summer Bikinis


Summer Bikinis

Juicy Couture bandeau bikini

 

Bikini swimwear

 

Victoria s Secret victoria secret swimwear

 

Bikini swimwear

 

Diane von Furstenberg print bikini
Diane von Furstenberg bikini swimwear

 

TopShop polka dot swimwear
$56 - topshop.com

 

GUESS ruffle top bikini
$34 - buckle.com

GUESS bikini swimwear
$30 - buckle.com

 

 

Juicy couture swimwear

Juicy Couture bikini swimwear



 


Sola o bada PINACOLADA

Heej
Har just kommit hem efter att ha varit och  badat med Wilma! Vi solade på stora stenen och hoppade från byggan (drygt 3 meter)! :) Vi soelade aldrig tennis på bana idag för alla tider var upptagna :( Men vi bokade tid till imorgon kväll så då ska vi spela ;)
arkivbild heh :)

Q/A

Jag har fått 2 till frågor som jag tänkte svara på här i bloggen! :)
1.
Lovisa om Bilder från idag::
Vad för sort är Sigge? Ser att han antagligen är pudel,men är han några fler raser?


SVAR: Sigge är en Cockapoo (tror det stavas så :S) alltså en Cockerspaniel-pudel. Det är en ras sedan typ 10 år tillbaka. :)

2.
Josefin om Resultatet::
As fina naglar, har du gjort dom själv, isf hur? :)
SVAR:
Japp, har gjort dem helt själv :) Jag har några speciella nagellack med en smal "nål" som man målar med så att man kan måla mönster. Har köpt dem på Hamleys i London men liknande går att köpa tex. HÄR.

Hoppas att ni blev nöjda med svaren och om ni undrar nåt annat kan ni bara skriva en kommentar eller i min frågelåda! :)
Puss&Kram

Resultatet:

Lite bilder på hur naglarna blev :)
Blev rätt så nöjd men jag hade som vanligt lite bråttom.. hehehe ;P

Goood Morning!

Hejhej!
Vaknade som vanligt runt tio.. Kuul! Nej men iaf.. Just nu äter jag frukost och kollar på TV. Idag ska jag vara med Wilma! :)  Vi ska typ spela tennis och såå.. Ska bli skoj! Sooo, ville bara blogga lite :D
haha :) Jättegammal bild! Saknar eer! :) ♥ ♥ ♥
Kram

Sorry för uppdateringen!

Ledsen att jag inte bloggat mycket idag (naglarna kommer imorrn) men jag har spelat 9 hål golf med Andrea och sedan så har vi gäster just nu.. Vi (jag, Calle och Acke) sitter och spelar kort men jag har redan vunnit så medan de tävlar om andra plats så passar jag på att blogga :) Nu måste jag sluta skriva för v ska spela nytt kortspel :)

Puss&Kram

Dagens Outfit

Här kommer lite bilder på min outfit idag! :)
Närbilder på naglarna kommer senare för jag hinner inte blogga mer nu.
Men det var så varmt så jag bytte till kortbyxor:
(ja, jag pratar i telefon på två av bilderna haha)
Består av:
• Linne med brillor|Thailand
• Jeans|Lee
• Shorts|Vet inte (ärvda)
• Armband|Made by Me
• Ring|Made by Me
• Klocka|Triwa
Puss&Kram

SVAR:

november om God natt:
hur kan du vara 12 år och gå på ett gymnasium? o.O


Haha jo det är dels såhär att jag började skolan när jag var 5 alltså ett år yngre än de andra i min klass. Och sedan så är det så att på Enskilda Gymnasiet börjar man i 6an. Jag skulle ju då gått i femman egentligen men jag ska nu börja sjuan istället. :) Kul att du frågar! :)

Hej på diig

God morgon! Vaknade för en timme sedan (som vaanligt) av att sigge krafsade på dörren men denna gång för att komma in! Han måste bestämma sig! -.- Aja... Idag ska jag vara med Andrea! :) Long Time Ago! Nej typ 5 dar haha :) Det flyger runt massa irriterande flugor runt mig just nu.. GO AWAAY! haha ;P
Gud vilket tråkigt inlägg. Sluta skriva Steffie! Okej fine.. BYE
Gaammal bild

God natt

Shit vad jag är trött?! Aja stängde av datorn nyss så bloggar från mobilen, därav ingen bild.. Men jag ville bara säga god natt och hoppas att ni får en bra kväll! Om ni inte redan sover O.O Fast det är sommar så jag tror inte så många av er ligger och sussar just nu hah :) puss & God Natt

Oorkar inte

Hahah jag orkar inte ta bilder på naglarna ikväll så ni får se dem imorrn.. :P
Ikväll går Systrar i jeans 2 på 3an så den ska jag se påå (har redan sett den med Maalin men jag vill se den igen hah)! Sen klockan 10 börjar Glory Daze så då kommer jag byta till det för att det är så jääkla kul! :)
Nu är det middag, PUSS!
Haha ville få med naglarna på bild men jag såg så ful ut så jaa.. hahahah

Länkbyte #8

Klicka på bilden för att komma till hennes blogg :)

Painting my nails..

Just nu sitter jag och väntar på att mina naglar ska torka (lägger upp en bild på dem senare) och kollar på TV. I kväll ska vi ha gäster men det är bara vuxna så jag kommer inte vara så upptagen tror jag..
Btw, mamma kom just hem med två filmer och det senaste nummret av CHIC! Nu har jag alltid nåt att göra när det är dåligt väder! :) Puss&Kram
Haha :P

VILL INTE VAKNA TIDIGT!!!

ÅÅÅÅH! Blir så aaarg på att vakna tidigt! Jag vill sova till minst 10 och så vaknar man halv nio? Det är hundens fel.. Han ligger och sover så fint men han snarkar, Sigge snarkar?! ZzzzZzZZzzz... Och så vaknar han och går till dörren och krafsar för att han vill ut, och jag har ingen lust att gå upp och öppna dörren för honom men han slutar aldrig att krafsa.. Så jag var tvungen. Då kan jag inte somna igen och måste gå upp igen. Nu är jag iaf vaken!
Trött som in i ******* men vaken är jag iaf! :)
Opassande bild haha

Baby mama

Kollar på en bra film just nu (eller det är reklam), Baby Mama heter den. Den handlar om en kvinna som inte kan bli gravid och så anställer hon en surrogat mamma. Fast hon ljuger typ eller nåt?! Hahah fattar ni då? Aja jättebra iaf. :)
Käkar på e jättegod godisstång med smak av sur rabarber! Jäättegoood!
Nu börjar filmen igen så jag måste sluta skriva..
Haha hittade ingen annan bild så det fick bli en gammal outfitbild :)
PUSS&KRAM

Delta

KLICKA PÅ BILDEN FÖR ATT DELTA I MIN TÄVLING
ANMÄL ER ALLTSÅ INTE I DETTA INLÄGG

New In

Supersköna jeans! Love them! Mina nya favvisar! :P
499:- Lee

En jättefin liten topp! :) Supersöt ;D

175:- (rea) ONLY


Trött?

Ojojojoj!
Nu skulle jag fortfarande haft pjamas på mig och typ sitta och äta frukost hahaa :) Gud vad trött jag är.. Vi kom från loppisen för en halvtimme sedan typ. Hittade ingenting förutom lite godis och kokostoppar (inte loppisgrejer då asså hahahah) som de sålde i slutet av loppisen! Jummie :P

Good Night Sleep Tight

Nu ska jag nog gå och fortsätta läsa lite i min bok. Imorgon måste jag gå up kvart i nio för vi ska på loppis på morgonen! :) Vi ska kanske köpa en billig liten cykel om man har kompisar som kommer och inte har cykel. :) Såå jag vet inte om jag bloggar imorrn bitti men vi får se... :P

Puss o God natt

Scooby Doo

Hahaha Schooby Doo The Moovie går på TV på 3an! Hahah Den är såå kul! Det är den med riktiga människor då asså! Alla som har tråkigt just nu MÅSTE sätta på 3an! :P
-Scooby Doo Theme song

Pancakes

Jummie!
Nu ska jag gå och ta lite pannkakor! Mamma är på middag och fabbe är på sin konfa så jag och pappa ska ha TVmiddag och äta pannkakor :) Går det nåt bra på tv just nu?? Ska kolla det.. Aja, ni får hare braaa! :) Puss

Jag är inlove med denna bild haha! Miss the old days!

Lika som bär

.....Ke$ha.............Ashley Tisdale

Jag tycker att de är jättelika?! Rösterna med! Vad tycker ni??

HHOOMMEE

Hahhah
Nu är jag hemma!  Visar vad jag köpt ikväll eller typ imorgon. Nu börjar vädret äntligen klarna upp! :) Hoppas att det blir bra väder i morgon så att man kan gå ut och sola och bada, det var ett tag sedan haha
C YA L8ER

Paus i shoppandet

Nu har vi tagit en liten paus med shoppingen och sitter på ett litet fik och tar det lugnt. Har köpt ett par jeans och en fin topp som jag visar bilder på när jag kommer hem. Tror inte att jag kommer köpa något mer men jag är jättenöjd med mina köp! ;) vi hörs sen, PUSS!!

God Morgon

Heej!
Vaknade vid kl 10 i morse och har ätit frukost och kollar på tv.. Idag ska jag och mamma kanske åka in till Helsingborg och shoppa lite :) Nu måste jag gå och duscha! Puss&Kram

Jodelehihoo

Hello
Har just sett klart filmen med mamma och pappa. Den var jättebra! :) Verkligen värd att se! Men vet ni en sjuk sak? Gissa vad det kostar att hyra 1 film som måste vara tillbaka lämnad innan kl 18.00 kostar? 59 kr! Det är waaaay overprised haha! Nej men seriously? Brukar det inte kosta typ 40 eller nåt?
Aaanyway, ska nog gå och lägga mig och läsa "Oliver Twist", dumma skolan tvingar en att läsa sega böcker... !! Så jag säger god natt dårå!
Puss&Kram
Vad är erat problem då?? DELTA FÖR FAAN! Haahhaha trodde att ni ville att jag skulle ha tävlingar? Då måste ni ju delta i dem!

Videoblogg

Svara gärna ↓


Random Collage

Girls Just Wanna Have Fun
Kände för att göra ett litet collage för jag hade tråkigt, blev lite random hahah :) Vad tycks?
PUSS


Sommartävling!!!!

.AVSLUTAD
.
Nu drar man igång en rolig liten sommartävling!! Man kan vinna
en länk i menyn i en månad! :)
För er som inte har bloggar så är jag ledsen att man bara kan vinna ett bloggrelaterat pris men jag kom inte på något annat bra.
.
Tävla med din finaste sommarbild!
Många har gjort sånna här tävlingar tidigare men jag tycker att nu är ett bra tillfälle för att man har hunnit ta en massa fina sommarbilder!
.
Såhär gör du:
• Skriv ett inlägg på din blogg med din finaste sommarbild (måste vara tagen 2011).
• Bilden måste vara tagen av dig (självutlösare är godkänt)!
• Skriv en motivering i inlägget om bilden och varför just du ska vinna!
• Länka till min blogg och tävlingen.
• Skriv en kommentar i detta inlägg (om du skriver till ett annat så räknas det inte) och länka till ditt inlägg med bilden och motiveringen.
• Skriv din mail, Viktigt! Så att jag kan kontakta dig om du vunnit.
• När jag känner att det är tillräckligt många deltagare väljer jag ut 5 finalister som man får rösta på. Mer info kommer då.
.
.
Såhär kan det se ut:
Jag är med och tävlar hos http://steffie.webblogg.se om en design och länk i menyn en månad!
Denna bild representerar sommar för mig för att jordgubbar är ett ut av de första sakerna jag tänker på när jag tänker på sommar. Jag tycker att det är ett perfekt sätt att förmedla vad jag känner och jag är väldigt nöjd med denna bild.
Var med du också och tävla HÄR!
.
.
Exempelvis. :)
Det ända jag kan säga nu är
.
LYCKA TILL!
Alla kommentarer som ej har med tävlingen att göra hänvisas till ett annat inlägg.


Sommar

Photography by: Charlotte

Camera: Canon EOS 1000D

Model: Stéphanie (me)


Rainy day

God morgon
Detta var ju mysigt att vakna upp till och kolla ut genom fönstret, ÖSREGN! Idag får man stanna inne dårå.. Kanske blir lite fler inlägg än vanligt (om jag får tillåtelse att vara inne på datorn efter 11 (vilket jag ändå alltid gör som ni kanske märkt).
Men meen, kollar runt på lite bloggar nu, segt att nästan inga uppdaterar nu under sommaren. Asså många skriver "Nu är det sommar och då ska man vara ute hela dagen och inte sitta inne vid datorn), jag är ute och gör en massa men bloggar ändå rätt bra enligt mig! Vad tycker ni? Har ni pausat era bloggar under sommaren?
Puss&Kram

Kvällens tidsfördriv...

Nu har jag gjort lite smycken (kommer upp på smyckesbloggen imorgon) och nu tänkte jag läsa lite tidningar! Fick ju Klick och Sofis Mode idag gratis och så köpte jag CHIC på flygplatsen så nu ska jag läääsa massa skoj! Mode och skvaller, love it! :)

Puss


Next: Flygplatsen

Nu ska vi sticka till flygplatsen, Charlotte åker ju hem idag.. :( Fast vi har haft jättekul hela veckan! Men iaf, kommer inte blogga förrän kl halv nio eller nåt men sedan kan jag blogga hur mycket som helst! Uppdateringen kommer att bli bättre from. imorrn så det är positivt! :) Nu ska jag gå och fixa mig i ordning och sedan drar vi!

Puss

Free stuff

Hola!
Här kommer massa bilder från mina gratissaker! :)
Från Sofis Mode:

Innehåll:

• Tidning, Klick

• Tidning, Sofis Mode

• Tidning, Aftonbladet

• Nagellack, Depend, färgkod 230

• 2 st wasa bars

• Puder, Kanebo

• Schampoo, Sunsilk

• Skavsårsploster

ALLT DETTA FÖR 20 KR !!! :)

Från andra ställen:


Innehåll:

• Mössa haha, S|E|B

• 2 st badbollar, sparbanken & "båstad"

• Mint tabletter, sparbanken

• Godis, sparbanken

• Dag & Nattkrämer, Yves Rocher

• Väska (syns knappt på bilden), Yves Rocher

• Penna, ??

Sedan fick vi även en gratis coca cola light, en gratis ansiktsbehandling och en gratis glass hahah :)

PUSS


Sofis mode goodiebag, check!!

Heeej!! Jag är såååå glad just nu!! Sitter i bilen påväg hem från båstad, vi har varit på båstadveckan! Vi köpte en goodiebag för 20 kr och den innehåller produkter för typ över 100 kr eller nåt!! Fick även lite andra gratissaker som jag visar i ett inlägg sen! Puss

Good morning everybody

Tjeeenare! Vaknade för 2 minurter sedan och ligger kvar i sängen... Charlotte är också vaken och är inne på sin IPhone och gör nåt.. Idag åker hon hem! ;( fast hon åker på kvällen så vi kan göra nåt hela dagen ändå! :) Nu ska vi gå ned och äta frukost toro jag... Puss&Kram

Knu scka wi sche på philm!

Haha dissad rubrik?!
Nej men nu ska jag och Charlotte kolla på "the break-up" (vi kan bara kolla på gamla filmer för de är de ända jag har hemma haha) efter mycket draaaaamaaa about vad vi ska göra hahhaha! :P

God natt// Charlotte & Steffie

Our Nails

Här kommer bilder på naglarna som jag gjorde på mig och Charlotte, hiss/diss??
Mina:


Äälskar det lilla hjärtat på tummen hihi :) :inlove:

Dessa är mer "välgjorda" för mina blev så himla konstiga.. Haaha

Målar naglarna

Just nu sitter jag och målar naglarna på mig och Charlotte, hennes blev bra men mina blev asfula... Bilder kommer sen. Nu ska vi gå och äta lunch (sent jag vet) sedan kommer vi ta lite dagens outfit bilder och sedan vet jag inte.. :)

PUSS&KRAM

AnaGina

Roliga klipp på AnaGina!
Älskar hennes blogg!

Bloggrape

Haha nu är det charlotte som skriver! Steffie duschar så jag pasar på och bloggrapa henne. Kolla in min blogg på
www.lottenlove.blogg.se NUUUUUUUU!!! www.lottenlove.blogg.se www.lottenlove.blogg.se

Hahaha Kissie som liten!

hahah kolla bilden på Kissie som liten! Haha guud vad rolig!! HAAHA :)

Jag är vaken!

Goood morning!!!
Just nu sover Charlotte och jag är vaken?! OMG! Första gången haha! :)
Iaf, idag vet jag inte vad vi ska göra.. Vad är det för vääder? Vänta, ska kolla det.... Typ 17 grader och sol bakom moln.. Inte det bästa men det ska bli 23°c så det är schiiil.
Oj, inte så bra väder imorrn och vidare.. Aja tur att det har varit okej väder nästan alla dagarna Charlotte varit här... Inte imorgon dock när hon åker hem men det får vi leva med.. :)
Nu ska jag gå och väcka henne för jag är en ond människa! HAHAAHAHAHA (ondskefullt skratt)
Puss&Kram

Hello Kitty Läsk

Här kommer en video när jag driker en Hello Kitty läsk! Hissar jag eller Dissar jag, kolla!
:)

Minigolf

heej!
Nu har vi kommit hem efter en runda minigolf! Jag vaaaan! Gissa vad jag vann då??? En dricka, och inte vilken dricka som helst, jag hittade en Hello Kitty dricka!! Var tvungen att köpa den! Gör ett inlägg om den snart, nu ska vi göra en blogg till Dea Doooora! :)

hahahahahahahahahahahahahahahahahahhahahahahah
Puss&Kram

Outfit of Challe&Steffie

Steffies Outfit
• Linne|Zara
• Kjol|GinaTricot (Charlottes)
• Armband|Diddi
• Halsband|Made by Me
• Klocka|Triwa
.
Charlottes Outfit
• T-shirt|Pimkie
• Kjol|Lacoste
• Armband|Made by me

ÖGA

 

 

 

 




















Fotograf: Stéphanie (me)
Öga: Stéphanie (me)
Camera: Canon EOS 1000D


Movie time

Nu ska vi kolla på film. :) The Bachelor heter den, har sätt den förut men den är bra!

Vi kom hem från restaurangen för typ en kvart sedan och sååå.. Det var jättemyysigt!
PUSS&KRAM

 


Out and about

Nu ska vi ut och äääta middag i byyyn! Min mamma fyller år idag så vi ska fiiira henne!
Såhär ser jag ut ikväll:
(Ful bild....)
• Blus|Odd Molly
• Leggings|H&M
• Klocka|Triwa
Puss&Kram

Hoppbilder!

Nu sk vi ut och ta lite fler hoppbilder (tog några i förrgår)!
Btw, Andrea ville att jag skulle länka till min klänning hos nelly.com så här kommer den:
http://nelly.com/se/designyourdress/?obj=KNTLFR2XWorTA1guZLqTmVvbvplJqxi1A3AEHzbcdGte6NOUW3l7
Jag fick just (lite sent kanske) reda på att man kan rösta på den en gång per dag så ni som har röstat får gärna rösta igen! :)
PUSS

Bye for now

Nu sticker vi och sitter barnvakt till halv två och sedan tar vi nog ett dopp i havet innan vi drar oss till prisutdelningen för mammas och pappas golftävling med släkten! :)

PUSSKRAM

Påväg hem

Nu sitter vi och två andra familjer dom var på middagen i en taxibuss påväg hem. Faaan vad det regnar här asså!! Det öööser ned!! Imorgon ska vi upp halv tio för vi ska vara barnvakter som jag sa i det förra inlägget! ;) Ville bara säga god natt till er! <3

Dinner

Nu ska vi åka iväg på middag så jag kommer inte kunna blogga mer idag. De som vi ska till har pool! Vi ska bada i den! :) Vi hörs imorgon kanske, då ska jag och Charlotte vara barnvakter! :)


Vi är gulliga små fisar (citat från Charlotte)!

PUSS&KRAM


-

Goder morgon,goder morgon både herre o fruuuu!
.
Vi önskar eder alla en fröjdesfull morgooon!
Nu så har vi vaknat och äter frukost, snart ska vi spela kort! :)
Charlotte väckte mig tidigare än vad jag ville och då blev jag suuur på henne! PRUTT! Nej men idag är det bra väder så vi ska göra nåt kuuligt! :)

Fiina vi äär! G I L L A R   M I N A   T Ä N D E R ! ! ! :)  :)

Sex And The City The Movie

Kollar på Sex And The City The Movie (1:an alltså) med Charlotte just nu! :) Det var jättelänge sedan jag såg den!
Nu ska jag återgå till filmen, Puss&Kram! :)


Svar på tal:

FRÅGA:
..Anonym om RAIN:
du har skrivit nån annan bokstav istället för A i Charlottes namn ?
SVAR:
Då vet jag. Nej men asså jag försökte skriva baklänges (det är ett A åt rätt hål och då blev det baklänges bara så du vet) och det är ganska svårt haha men om du känner att du tycker att det är viktigt och då måste kommentera så kan du väll göra det liiite trevligare OCH SKRIV DITT NAMN NÄSTA GÅNG! Nej men snälla, varför orkar man kommentera sådana kommentarer?!
Låt bli nästa gång bara...
PUSS&KRAM 

RAIN

Shit vad det regnar!! Jag och Charlotte har just kommit hem efter ca 1,5 timmar ute med Sigge, I ÖSREGN! Inte kul!
Vi tog varsin dusch och sitter i mjukisbyxor. Snart ska vi spela monopol! :) Myyyys!
Iaf, ville bara uppdatera lite! :)

Sötaste Sigge ligger och sover i en handduk (sorry,webbcam bilder)! <33

Hahhaah gillar Sigge! Det är den enda hunden jag (steffie) kan rita hahahha! Men visst är den snygg?!?
Puss&Kram från Steffie&Charlotte ♥

God natt

Nu säger jag god natt till er för vi (jag och Charlotte) orkar inte blogga mer ikväll. Har haft det jättemysigt på klubben! :) Nu ska vi surfa runt lite på olika hemsidor, PUSS&KRAM
Gammal bild.. :P

Bye!

Det blir ingen mer bloggning idag from. nu! Jag väntar på fabbe som ska vara här nu för vi måste åka till golfen som börjar 15.00! Iaf, sedan stannar jag på klubben och så kommer Charlotte vid halv åtta och så är det grillfest där! :) Så jag bloggar sent ikväll eller imorrn!
PUSS!! ;)

Blogga blogga blooogga!

CHA CHA! haha driver.. :)
Vaknade för en halvtimme seen.. Kollar på TV och äter frukost. Idag ska jag vara med Wilma ett tag innan golfen. Efter golfen ska vi grilla på klubben. Sedan kommer Charlotte från stockholm! Hon ska bo hos oss ett tag! SKOJ SKOJ! ;p
Iaf, nu ska jag fortsätta kolla på TV. :)


Wilmis

Hello!
Nu har Wilma just gått hem. Vi var ute och f o t o g r a f e r a d e ! :) Bilder kommer imorgon..
Efter jag skrev det där ↑ så sprang jag iväg till badrummet.. TAPPADE EN TILL TAND! VAFAAN?! har tappat 3 på en vecka!? Det är fan nåt fel på mig! hahahah
PUSS & GOD NATT

F•R•I•E•N•D•S•

Har just kommit hem från golfen och kollar på Friends just nu, det är snart slut.. :/
Ska gå och äta middag om typ 10 min!
Puss&Kram

Outfit

Är klar med armbandet som jag höll på med förut idag, har på den nu! :) HISS/DISS??

• Blus|Sasch

• Shorts|Zara

• Armband|Made by Me

• Klocka|Triwa


Work in progress


-----------------------God morgon-----------------------


NOOOO

FAAAN! Tappade en till tand! OCH HAR 3 till som är lööösa!! Jag ser ut som ett miffo (ta inte illa upp miffo <33)! SERIOUSLY, om jag tappar 3 tänder till har jag tappat 5 tänder samtidigt, fan vad fult leénde jag kommer ha då! Inte för att det är så fint just nu.. Men vi får inte glömma tandfen!
Varför tappar jag bara tänder på sommaren?? ODD! Nej men jag vet att det är fett konstigt men jag har typ bara tappat 10 tänder eller nåt..
Gud vad lång denna text blev..?

Aja puss&Kram!

40 Year Old Virgin

Kollar på den just nu! Inte då bra som jag trodde den skulle vara men den går väll att se på...?
Anywaaay, ska fortsätta kolla nu så vi hörs sen!
Thiis mooovie! ↑
SUUPERGAMMAL BILD!!!!! typ nästan ett år sen?? HAHAH :)
LotsOfLove

Nyduschad och utmattad

Heej!
Nu har jag kommit hem från golfen och tagit en dusch. Man blir verkligen trött av att spela golf i 4 timmar i strålande sol! Men det gick ganska bra ändå.. :)
Nu är jag helt utmattad. Snart ska vi äta pannkakor! :)
PUSS&KRAM

Rosa

• T-shirt|Lacoste
• Shorts|Abercrombie&Fitch
• Klocka: Triwa
Impuls tog den rosa för att den passade till dagens outfit hah! :)

Heeello

Morning sunshines! :)
Idag så ska jag kaanske vara med Amelie (troligen inte) men kaanske. Iaf, jag har golfkurs med andrea 15-19 mån-tors (hade igår), så jag kommer inte kunna blogga då, så ni får klara er med lite bloggning nu och på kvällen bara...
PUSS

Nyklippt vovve

Sigge har idag blivit sommarklippt, kort. Han är fortfarande den sötaste hunden i universum men ser ABSOLUT INTE ut som Sigge längre!
För er som har missat hur Sigge såg ut så får ni en bild här:
(bilden är från min fotoblogg)
Haha visst ser han annorlunda ut?!

HAHAHAH ROOMPAAAAAAH

HAHAHA kolla vilka fiina märken i studsmattan det blev av min roompaah!!

GOD MORGON!

Vaknade jättetidigt idag (iaf för mig), kl 10 över 9! Första gången på typ en månad! Det är jättekonstigt för innan det här så tyckte jag att kl nio var fett sent att vakna! Får se vad jag ska göra idag.. Donno..
Nuu ska jag gå och äta frukost.. BYE


Pink or Blue

Heej!
Pappa kom hem från Sthlm för nån dag sedan med två Triwa klockor. Mamma hade varit på triwa-utförsäljningen för ett tag sedan men glömde dem i stan. Nu är frågan vilken ni tycker är snyggast, eftersom att jag ska dela på dem med mamma.

?????????????????????????? :question: ??????????????????????????

Vilken tycker ni att jag ska ha?


Dagen:

Idag har jag varit på stranden med Dea hela dagen och vi har solat och baaadaat! :) Jättekuuuul.. ;p
Sedan klockan typ 6 kom hennes mamma och hämtade henne i byn och jag satt kvar och väntade på mamma & pappa i en timme själv.. Kuul.. N O T !
Nej men sedan badade vi och sedan tvingade de mig att cykla hem själv..
Aja nu är jag hemma och kollar på Project Runway och ska snart gå ut och skrubba potatis! YEY -.-
Bilder:

hahah fiina Dea!

(Ignorera handen)

Haha :)
Orkar inte ladda upp fler så ni får nöja er med det där! Puss

Dagens Outfit

• T-shirt|Aprilevil

• Shorts|Zara

Puss


Wierd dream

God morgon!
Asså inatt drömde jag världens konstigaste dröm! Jag drömde om att Kissie tog över världen och hon valde mig och 4 till som hennes hjälpredor!? Men jag typ gjorde uppror och så för att alla andra var slavar (inklusive mina vänner) så jag typ låtsades vara på Kissies sida och sedan typ förstörde jag lite för henne så att allt blev bra igen..? Hahah fan vad sjuk dröm!
..................................................................................................................
Aja, idag ska jag vara med Andrea igen. :) Vi ska hitta på nåt skoj!
Får egentligen inte blogga just nu men ingen har märkt något! hihihi buusigt! Så jag kan inte blogga mer under dagen men efter 5 går det noog! :) Puss&Kram

Eeuuuw!!!

Fyyy faan vad äkligt!! Klev just på en mördarsnigel!! BARFOTA !!! EEEUUUWWW!! Och den satt fast under foten! Asså fyy faan!! Aja god natt på er! Hahah

Dinner

Heej!
Ska cykla ned till Amelie nu för vi ska äta middag hos dem.. :) jag ville bara säga det för att jag kommer inte kunna blogga så mycket mer idag. Inget alls faktiskt.. (om vi inte kommer hem ovanligt tidigt).
Såhär ser jag ut ikväll:
(sorry för kvaliteten, photobooth bilder)
Puss&Kram

Dagens:

Nu drar jag till Andrea! :)

• Skjorta|H&M

• Jeans|Cheap Monday

Osminkad! :)

PUUSS


Rise N Shine!

Gooood Morninggg! Idag vaknade jag kl kvart i 10! :) Kollar på nåt på MTV just nu. Vet inte vad jag ska göra idag.. Ska SMSa några ruuliga människor.. Meennee vi får höras sen för nu ska jag gå och ta en kaka.. Sshhhhh!! :P

PUSS&KRAM


Lazy Song

ÄLSKA MUSIKVIDEON!! hahahah såå sköön! :) :)

LÄNKNINGAR #2

http://repoc.blogg.se/ http://sannamartinaevelina.blogg.se/
http://saraoftheworld.blogg.se/ http://idaiusa.blogg.se/ http://floxies.bloggplatsen.se/ http://iisaacson.blogg.se/
http://allaboutsims3.bloggplatsen.se/ http://bblondinkklara.blogg.se/ http://moaffoto.blogg.se/
http://rebecka.blogg.se/ http://maaliinjohansson.bloggplatsen.se/ http://jonssonsfoton.blogg.se/
http://m3lind4.se/ http://sofienorman.myshowroom.se/ http://elifoto.blogg.se/
http://justjuliaa.blogg.se/ http://emlovethailand.blogg.se/ http://lisho.devote.se/
http://saymy.blogg.se/ http://cutielollipop.blogg.se/
................................................................................................................................................................
SHIT VAD MÅNGA DET BLEV! Ni som röstade ska veta att ni är guld värda!
Nu kan ni klicka in er lite randrom på några av dessa bloggar och kanske hittar ni en ny favoritblogg??? WHO KNOWS! PUSS!

LÄNKNINGAR:

Här kommer alla länkningar för er som röstade på mig och min klänning hos nelly.com! Uppskattade det! Jag vet att tävlingen inte är slut men jag är jättenöjd med så många röster jag fått och jag vet att jag inte kommer vinna. Det var jättekul att så många röstade på mig, 302 röster sist jag kollade! Det är grymt enligt mig, av hur många deltagare, nästan 100 000! :O ;)
................................................................................................................................................................
http://isanss.blogg.se/ http://formart.blogg.se/ http://eliinbeergstrom.blogg.se/ http://jjuliassellin.blogg.se/
http://lottenlove.blogg.se http://johannnaekman.blogg.se/ http://paaatows.blogg.se/
http://emeliefranzon.blogg.se/ http://fjantigkung.devote.se/ http://saraprestberg.blogg.se/
http://eeelinnnnnn.blogg.se/ http://lifeaboutjjenny.blogg.se/ http://justnattis.blogg.se/
http://saraprestberg.blogg.se/ http://dilinns.blogspot.com/ http://theresehall.devote.se/
http://sofiaandmaja.bloggplatsen.se/ http://fridaoen.blogg.no/http://emiliaafoto.blogg.se/
http://cocogirll.blogg.se/ http://mandiphoto.blogg.se/ http://palssonw.blogg.se/
http://mollyohanna.bloggplatsen.se/ http://casseyy.blogg.se/ http://felleesliv.blogg.se
TAR RESTEN I NÄSTA INLÄGG!

TENNIS

Heej!
Idag har jag och Wilma spelat tennis i ca 3 timmar haha! Vi spelade mot "väggen" ett tag och sedan frågade vi om vi fick gå in på banan (den var öppen) och det fick vi! GRATIS! :) Såå vi spelade jättelänge!
Nu kollar vi på The Hills så..
PUSS&KRAM

Country

idag kör jag på en lite "country" inspirerad look. Vad tycks?? heheh

• T-shirt/H&M

• Hängselshorts/H&M

• Tjocktröja/Hollister

Puuuuuuuuuss


Rubrik

God Morgon! :) Eller kanske god förmiddag hah!
Idag ska jag vara med Wilma.. Det är inte så bra väder så jag vet inte riktigt vad vi ska göra.. Nåt kul iaf! :D
PUSS&KRAM

RSS 2.0