DELTA DELTA DELTA

Heej!
Nu när jag är borta (Österrike) så får ni passa på att vara med i foto-tävlingen! Klicka HÄÄÄÄÄÄÄR för att delta så har du chansen att vinna finfina priser! Jag förväntar mig att några av er deltar! När jag kommer tillbaka börjar röstningen då jag valt ut finalisterna..  Så kom igen!
DELTA DELTA DELTA DELTA DELTA DELTA DELTA DELTA DELTA DELTA DELTA DELTA

Österrike

Hej!
Om ca en timme sticker vi till Arlanda, vi ska nämligen till Österrike och åka skidor i en vecka! Jag tar inte med mig datorn så förvänta er ingen uppdatering, kanske mobilbloggar om det finns WiFi.. Kommer göra ett inlägg om tävlingen som då kan vara högst upp så att flera vill delta medan jag är borta, röstningen tas vid när jag kommer tillbaka så ni får passa på att anmäla er!
Puss ha ett bra sportlov! ♥

Marni for H&M - Måste haaa

Hur snygg är inte detta linnet då?? Åååh jag döör! Måste köpa den när det kommer ut! Marni for H&M har massa fina saker så har ni IPhone så borde ni ladda ned H&M appen (gratis) där man kan se alla dessa snygga kläder.. Den här är dock min absoluta favorit:


Wilma

Kamera: Canon EOS 1000D Objektiv: Canon 50mm f/1,8
Tagen för ca en månad sedan.
En bild som jag helt glömt att visa er... Tog den med Andrea för ett tag sedan! Det är en jättegullig hund som hette Wilma som vi träffa på i Tessinparken tror jag! :) Vad tycker ni om bilden?
PUSS

Thursday

Tjooo
Nu ska jag snart sticka till skolan, men bestämde mig för att blogga lite innan jag gick :)
Idag ska jag typ bara gå i skolan och gå på tennis, sen ska jag förmodligen hem och göra läxorna haha!
Imrg har vi studiedag så man kan säga att vi får sportlov idag!

Nej men tjeeeena

Heeej
aey att jag inte bloggat idag men har verkligen ingen aning om vad jag ska skriiiva! Men kände att jag iaf var tvungen att skriva nått så att ni vet jag lever haha :)
Kollar på "Tunnelbanan" på 5an, egentligen jättetråkigt men orkar inte änns byta kanal hahah (kontrollen är för långt borta).. Så det får bli det dåråååååååå
Kom ihåg att anmäla er till min fototävling HÄR!
Kram!

Remember - FOTOTÄVLING

Klicka HÄR HÄR HÄR HÄR HÄR HÄR HÄR HÄR HÄR HÄR HÄR HÄR HÄR HÄR HÄR HÄR HÄR HÄR HÄR HÄR HÄR HÄR HÄR HÄR för att komma till min fototävling där du kan vinna finfina priser!


I lurarna just nu

Moments - One Direction
I Want - One Direction
Everything about you - One Direction

Moments måste fan vara den bästa låten i hela universum! Har aldrig älskat ett band + låt så mycket någonsin ♥
One Direction, marry me? ;*

Outfit

Såhär ser jag ut idag.. Var tvungen att klä mig lite somrigt för jag klarar mig inte längre i kylan!
Har iaf på mig;
Linne från TopShop
Väst från Fokiwa
Jeans från JC
+ IPhonehalsband


Hämtat på posten

Titta här vad som kommit in på posten för mig att hämta! Beställde dem för lite mer än en vecka sedan från Fokiwa.se > Other Brands And More ! Skitsnygga till sommaren :)
Väst: 199 kr Klänning: 215 kr
Det är billigt också så det är ju et plus. Vet dock inte hur bra kvalitet det är men det spelar inte så stor roll..
Nu är ju då problemet.. VAR FAN ÄR VÄRMEN! Jag står inte uuuut! Jag vill kunna glida runt i solen med dessa och en glass i handen! Tyvärr är det ett tag kvar..
Vad tycker ni?

Pärlemor

Fick ett ryck och tänkte att jag skulle måla naglarna och började rota runt i min lilla samling.. Och vad hittar jag där? Jo, ett skitsnyggt pärlemor/silver färgat nagellack som jag helt glömt bort att jag hade. Helt oanvänt haha!
Visst var den fin?! Ääälskar färgen! Från IsaDora men vet inte vad färgen heter för det står inte.. Synd.
Puss på er!

MoNdAy

Tjenare!
Just nu sitter jag framför tvn med bästaste Andrea. Idag hämtade jag Sigge, I have missed him soooo much! Han har ju nämligen bott hos några andra medan mamma och pappa var borta. Men nu är han tillbaka ♥
Han ligger och sover i mitt knä hahah... Nu ska vi titta på Top Model så XOXO

Andas ut? Inte helt..

Nu har jag ägnat minst 3h till att läsa klart den sämsta boken i hela universum (skoltvång)! Då tänker man ju: "yeeey jag är äntligen klar!".. Neej nej, jag måste ju göra en recension på 2 sidor också! Pffft!
Jag har iaf bestämt mig för att ta en paus och sätta mig framför Projekt Runway med Oreos och saft! Så får jag skriva den där recensionen senare...
Men vad har ni gjort idag då? :)

MUST HAVES FROM HOLLISTER

'
Shit var hollister har fått in snygga saker! GIVE ME EVERYTHING! Hahah.. Ska tvinga mamma att gå dit med mig så jag kan köpa nåt av detta hahah :) Vill mest ha shortsen och t-shirten och de gröna byxorna. Täänk vad snyggt till sommaren! Påtal om sommaren, hade värmen någonsin tänkt att komma? Verkar inte som det...
Vad tycker ni om dessa plagg? 2 die 4 eller hur? hahah :)
Puss :*

Hemma

Hej! Nu kom jag och Matti hem från stan! Malin bor vid stan så hon gick direkt därifrån! Vi kollade på Hollister och jag hittade ett par shorts som jag vill köpa. Sen gick vi till Espresso House och fikade. Jag köpte en Frapino. Vi gick till Mathilde och kollade lite snabbt för Martina skulle köpa en present till sin kompis oså.. Det var typ det. Nu ska Martina typ gå hem så jag ska chilla lite och kanske göra nåt inlägg eller nåt! BTW: Anmäl er till min tävling HÄR
Puss!

Lördag

Heii
Nu sitter Matti, Malin och jag och kollar bloggar och käkar frukost (hahah bättre sent än aldrig) och såå.. Vet inte riktigt vad vi ska göra idag men nåt får vi hitta på så det inte blir ännu en lördag som går åt till ingenting..
Men annars då, har ni haft en bra dag hittills? Våran har knappt börjat..
Sooooo, har inget mer att skriva just nu, det var Martina som tvingade mig att blogga!

RIGHT NOW: MED MALIN OCH MARTINA!

Heej! Idag har jag varit i skolan (no shit haha) och efter den så åkte jag, Malin, Andrea och Matti till Nathalie Schuterman och kollade lite! Andrea och Malin hitta lite grejer! Kulkul! Sen så åkte vi hem till mig och hyrde film och köpte tjockisgrejer (chips, cheeze crunchers, chips igen, läsk, pizza) Vi hyrde Easy A, Gameplan och Baby on board! Så nu ska vi titta på dooom!
PUSS
Jag och Matti! Haha

Just chillin'

Tjoo
Har just tagit en dusch och satt på mig lite myskläder bestående av t-shurt från Odd Molly, shorts från Juicy och Shepherds tofflor! Myys!
Ska gå och be Alexandra (min syssling som bor hos oss när mina föräldrar är i Afrika) göra en fiskbensfläta på mig också, sen blir det REVENGE! Nån mer än jag som är taggad?!
Aja, ber om ursäkt för att det bara blir mobilbloggning, måste bättra mig!
Puss


Dagens

God morgon!
Tänkte snart dra till skolan men först måste jag ju blogga lite haha.. Ledsen för att jag bara gjorde 1 inlägg igår men det var för att jag vill liksom ha tävlingen så högt upp som möjligt så därför blir det sämre uppdatering..
Jag har iaf på mig:
Linne/blus: Abercrombie & Fitch
Kofta: Juicy
Byxor: A&F hah
Puss :*


Ordinary Wednesday

Hej
Nu står jag som vanligt på tunnelbanan och väntar på Matti.. Idag har jag idrott och tennis men det orkar man ju inte.. Haha :) Nej men man måste ju!
Kom ihåg att anmäla er till tävlingen i inlägget under!!!


FOTOTÄVLING - KÄRLEK

.
I alla hjärtans dag's namn så startar jag en fototävling, och vad kan vara ett bättre tema än käärleek? :)
.
Här är reglerna:
♥ Ladda upp en bild med temat kärlek på din blogg/facebook och skriv kortfattat om varför bilden betyder kärlek för dig.
♥ Länka till min blogg & till den här tävlingen (http://steffie.webblogg.se/2012/february/fototavling-karlek-1.html)
♥ Det kan vara vad som helst på bilden men det får bara vara 1 bild (inga collage men transparanta bilder är godkända).
♥ Bilderna får absolut vara redigerade!
♥ Bilden måste vara tagen av dig.
♥ Kommentera detta inlägget med en länk till ditt tävlingsbidrag.
♥ Några finalister utses och visas upp (när jag fått tillräckligt många bidrag) och då blir det möjligt för er att rösta på eran favorit bild! ;)
♥ Glöm inte att skriva er mailadress så jag kan kontakta er om ni vunnit!
.
Och då undrar ni såklart vad priset kan vara?
Jo, du fååår *trumvirvel* ..... En mascara från Face Sthlm, ett läppglans från FS, en shower gell från The Body Shop, 2 st nagellack från Isa Dora och en feeet länk med den vinnande bilden!
Låter det bra för er? BRA! Då är det bara att delta!
OBS: Tävlingen blir bara av om jag får många bidrag, är det bara 2-3 som deltar läggs tävlingen ned. Tyvärr.

AVSLUTAD!

Happy Valentine's Day

God morgon! Hoppas att ni vaknat på rätt sida för idag är det nämligen Alla Hjärtans Dag! Är det någon som ska göra något alldeles speciellt för sin älskling?
Vid 10 så kommer tävlingen upp på bloggen så ni får kika in då!
Såhär ser jag ut idag:

 

 


I LOVE CANDY

Kamera: Canon EOS 1000D Objektiv: Canon 55mm f/1,8
Hur jävla gott är det inte med geléhjärtan?
Fick ett sånt där paket med geléhjärtan och har typ 5 st kvar hahah.. Nej men det är seriöst den godaste godisen någonsin! Men bara i sånna paket, de man kan köpa som lösgodis är jätteäckliga! :O
Vad tycker ni om geléhjärtan?

Q/A

SVAR: Ja, jag redigerar mina bilder (så mycket som jag tycker behövs) men det är inte alls samma sak som att tex retuschera eller så, för det gör jag inte. Jag ändrar ingenting med mitt ansikte, det är så det ser ut hahah.. Dock så redigerar jag de flesta bilderna men då är det kontraster och effekter m.m och inte något annat. Där har du svaret! :)

Monday

Tjoo
Nu är jag tyyyp klar med fysiken (eller jag orkar inte plugga mer helt enkelt) och kollar på tv. Håller även på med en tävling som kommer upp här på bloggen imorgon! Kul vah?? Så det får jag fortsätta med nu, för ni vill väll ha en tävling? Dock så är det en fototävling, så några av er kanske blir besvikna.. Oh well! Man kan inte alltid göra alla nöjda!
PUSS

Studying

Nej men Fysikprov in my ass! Jag orkar inte! Inget fastnar i hjärnan och jag fattar ingenting! Men vad som måste göras måste göras..
Påtal om ingenting var det någon som träffa One Direction idag? Jag dööör blir så arg att man inte vet var de är!
Aja puuss


10 anledningar varför jag vill ha sommar

Ganska simpelt egentligen men här är tio anledningar till varför jag vill ha sommar!
.
♥ Jag vill kunna gå klädd i shorts och en blus utan att frysa
♥ Jag vill till USA (som vi ska till på sommarlovet)
♥ Jag vill äta massor med GLASS
♥ Jag vill känna solen steka mot kroppen och vara jättebrun
♥ Jag vill bada!
♥ Jag vill använda lite nya kläder som jag beställt hem men som är wayy tooo somriga
♥ Jag vill kunna slösa bort en hel dag utan att känna mig stressad inför skolan
♥ Jag vill äta färska jordgubbar och smultron & hallon
♥ Jag vill ta en massa fina sommarbilder :)
♥ Jag vill hänga på stranden och spela minigolf och cykla till kiosken och köpa godis med kompisarna
.
Måste jag verkligen ge fler anledningar till varför sommaren borde komma NUU?! Nu räcker det med snön och slasket och kylan, KOM IGEN GUD, FRAM MED SOLEN! haha
Puss


The fun is over

Hi
Nu har jag kommit hem från Malin. Det har varit en jättekul helg men nu är det roliga slut. Såhär ser min dag ut:
  • Duscha
  • Plugga Fysik i typ 3h
  • Äta
  • Städa rummet
  • Läsa världens sämsta bok (skolan)
Någon som vill byta med mig? Haha nej tror inte det vah...
Ska iaf försöka blogga så att ni har nåt att läsa och såå! Har haft säämsta uppdateringen.. Btw, jag har skaffat twitter, följ mig! steffiejh99 :)
Fotograf: Andreaa ♥

Myyyys

Nu blir det FETTOTIMEEE! B&J Half Baked, Cheese Crunchers, Sour Cream & Onion och Äppelcider! åååh nu blir det äta av! PUSS era bajskorvar!

Saturdayyy

Heyy theeere
Vi hade en jätterolig kväll hos Natta men nu är vi åter igen i Mallans lilla lya hahahah ;)
Vi ska mest chilla ikväll, kanske kolla på nån film och såå.. Båda är skittrötta från igår så därför ska vi ta det lite lugnt ikväll. Aa, det var allt för mig bloggar mer senare POK
WANT SUMMER

Myskväll hos Natti

Nu sitter jag och Malin hemma hos Natti och kollar på Burlesque (typ för 500e gången hahah) och äter oss feta med chips (och grönsaksdipp iof)! Soooft
Nu ska jag gå och vara social!


God morgon

Heyy nu har jag och malin fixat oss och ska gå om typ en kvart. Idag ska vi slagga hos Natta och så.. Det var typ allt hörs sen! Puss


VECKANS BLOGG - KÖR IGÅNG IGEN

Här är veckans vinnare!

Gästblogg!

Hello babes!
Malin och Nathalie här, vi tänkte gästblogga lite åt Steffie eftersom hon är på tennis! Hon ska ju som sagt bo här hos mig(Malin) från idag till söndag och det ska bli myyysigt!
Just nu håller vi på att försöka lära Natti twiiiiittter och chillar bara, naajs. Steffie kommer hit om typ en timme tror jag så vi får se om hon orkar blogga ikväll eller inte, det lär vi ju märka, inte sant? :)
Nu vet jag inte riktigt vad jag ska skriva mer men vi lär väll höras inom en snar framtid ändå, hehe.
Här har ni några smickrande bilder på oss att njuta av :)
Puss!/Malin och Natti♥

De kommande dagarna - uppdatering m.m

Torsdag (imorgon)-söndag kommer jag att bo hos min gosebjörn Malin för mina föräldrar åker till sydafrika, och då kommer det kanske inte bli så himlans mycket bloggning. Men jag tar med min dator så det iaf blir nåt! Så om det blir bara typ 1 inlägg om dagen vet ni varför.. PUSS
Höstlovet :)

En vanlig onsdag

Hej! Anledningen till att jag inte har bloggat idag är så simpelt som att jag inte haft tid. Kom hem ca halv fyra och kollade på Top Model Swe på datorn och när det var slut gick jag och spelade tennis, kom hem halv 7,pluggade biologi, åt middag och har nyss kommit ur en dusch och städat rummet lite. Så därför jag jag inte hunnit blogga så mycket, sorry men bloggen är inte prio nr 1!
Och om biologin säger jag bara att jag har pluggat så hårt jag kan och känner att jag kan det här ganska bra. Vi går ändå bara i 7an så vi får ju inga betyg, så varför ska vi bli så stressade egentligen?! Knazz
Nu ska jag gå och läsa Momo (cp-bok vi fått i skolan) i typ 2h så jag  blir av med den! AAH
PUSS
Arkiiiivbild! Vill ha sommar ♥

Instaagraam!

Follow me and I will follow you! @ steffie99 ;) ;)


Rubrik

Tjoo sitter och gosar med Sigge och dricker äppeljuice.. Kul vah?
Har pluggat biologi nu ganska länge och ska belöna mig själv med lite TV tittande! Hahah vet inte riktigt vad jag ska sriva ni får en bild från tidigare idag..


Pluggat som en galning

Hejhejj
Idag efter skolan drog Matti och Andrea hem till mig och vi skulle plugga men det blev inte riktigt så.. Så när de gick hem panikade jag lite och har nu gjort 48 frågor på texten (biologin) och ska efter middagen ska jag typ läsa igenom allt igen. SHIT! haha kom just på att jag hade svenska tal och engelska som jag glömt bort?! Noooo måste göra det också!
TAKE ME BACK TO LONDON

Monday mornin'

Heej!
Står på tunnelbanan med Alice och Matti. Idag är det måndag, orkar intee! En hel vecka kvar tills helg! :( aja, slutar 13 idag så det är skönt.. Puss


Deeesign

Nu så! Nu är den klar! Blev faktiskt jättenöjd nu, med menyn högre upp, menybilden och såklart headern med växlande bilder! Me like! Designen ska alltså se ut som på bilden nedan, men det har varit knas ganska länge så det kanske inte ser ut så på era datorer..
Såå, den stooora frågan, Frågan med stort F; VAD TYCKER NI?!



Mot staan

Tjoo sitter på bussen påväg till Hötorge för att träffa några kompisar, vi ska ta en fika och snacka typ. Nu har den nya designen kommit upp btw, vad tycks!?
Innan idag har jag bara pillat med designen och pluggat till biologiprovet, som tur är så är det inte så mycket, bara 11 sidor.. Aja nu ska jag av!
Såhär ser jag ut idag:


God morgon!

Hejsan hoppsan! Nu vart det söndag helt plötsligt.. :( Idag ska jag plugga sönder biologi, har prov på torsdag. Sen ska jag måla naglarna och bara göra lite småsaker hemma..
Shit vad mycket snö det är dåå! -11° just nu och igår var det -15°! SICK SICK SICK
Just nu håller jag på med en ny header, tycker verkligen inte om den jag har nu! Ska fixa det idag. PUSS

Dagens

 

Skjorta: H&M | Jeans: BikBok  | Halsband: Gjort själv :)

4 Februari

Bonjour!
Inatt sov jag ut, lite över 11 h haha! :) I förmiddags chillade jag bara och var ute med Sigge en sväng, tog lite outfit bilder som kommer upp sen! Om ca en halvtime så ska jag träffa Andrea och så ska vi hitta på nåt kul!
Aa, inget speciellt, en skön dag bara.. PUSS

Veckans blogg

Här är veckans vinnare


Freeeezing outside

Nu sitter vi åter igen i bussen, denna gången påväg hem. Det har varit en bra dag men jääävligt kallt har det varit så man knappt kunde röra sig haha! Nej men det var lite segt, vi kunde inte åka lika mycket pga det.. Men annars har dagen varit jättebra! Bussresan hem är dock helt klart den bästa biten!
(jag och Matti på bilden)


On our waaaaay

Nu kör vii!
Nu sitter vi på bussen påväg till en awesome dag i kungsberget! Jag sitter bredvid bästaste Dea och vi ska kolla på film på hennes mobil oså! Najjjs!
Puss


IT FINALY ARRIVED

Äntligen har den kommit!
För ca en vecka sedan beställde jag detta skitsnygga iphonehalsbandet från den här hemsidan och äntligen har den kommit! Jag tycker om den jättemycket och den kommer vara assnygg till sommaren! :)
284 riksdaler kostade den (inklusive frakt)!
Puss

Franskaa

Sitter på franskan just nu med Malin och Andrea! Puss


10 anledningar varför jag vill ha sommar

Ganska simpelt egentligen men här är tio anledningar till varför jag vill ha sommar!
.
♥ Jag vill kunna gå klädd i shorts och en blus utan att frysa
♥ Jag vill till USA (som vi ska till på sommarlovet)
♥ Jag vill äta massor med GLASS
♥ Jag vill känna solen steka mot kroppen och vara jättebrun
♥ Jag vill bada!
♥ Jag vill använda lite nya kläder som jag beställt hem men som är wayy tooo somriga
♥ Jag vill kunna slösa bort en hel dag utan att känna mig stressad inför skolan
♥ Jag vill äta färska jordgubbar och smultron & hallon
♥ Jag vill ta en massa fina sommarbilder :)
♥ Jag vill hänga på stranden och spela minigolf och cykla till kiosken och köpa godis med kompisarna
.
Måste jag verkligen ge fler anledningar till varför sommaren borde komma NUU?! Nu räcker det med snön och slasket och kylan, KOM IGEN GUD, FRAM MED SOLEN! haha
Puss

Jag är så duktig

Helvete vad det är kallt ute! Vi var och åkte skridskor idag med skolan och det kändes som mina ben skulle trilla av typ hah! Uuush vad kallt.. brrrr Iaf, sen gick jag hem och då hade jag jätteont i huvudet så jag gick inte på tennisen.. Men jag kommer nog till skolan imorgon..
Jag har varit jätteduktig här hemma  i alla fall! Klämt av typ 20 saker på min "att göra" lista! Jag har idag gjort:
  • Klistrat in alla mina bilder i fotoalbumet
  • Skrivit ett brev med bilder på en hund till en tant jag träffade i helgen
  • Fixat min mac mus så att den funkar till datorn
  • Klistrat på en plastgrej på IPhonen
  • Köpt godsaker till skidresan till kungsberget med skolan på fredag
  • Och såklart gjort läxorna
  • Räknat kvitton (eller hur mycket pengar jag spenderat i januari)
Så det är därför jag inte hunnit blogga så mycket idag. Nu ska jag gå och ta en dusch!

Outfit

Piké: Ralph Lauren
Jeans: Lee


RSS 2.0