Kladdkaka

Heej!
Just nu sitter jag och Andrea Sl och kollar på HIMYM och äter kladdkaka som vi bakade tidigare! Hon ska dock gå om ca 10 min och då ska jag göra läxorna och träna lite!
Och kom ihåg att kolla på Top Model Sverige nu klockan 8! Kommer spela in det för jag hinner inte kolla på det ikväll... Aja, PUSS
(inte världens bästa bild hah)


Skolaaan

Tjoo är i skolan nu och ska ha typ historia eller nåt.. Kuuul! Jag är skiithungrig! Ååh aja ni börjar vi typ puss


Mondayy

Hi!
Slutade 13 som vanligt och skulle egentligen göra nåt med Matti och Andrea men det visade sig att de inte kunde, så det blev inget av det. Så jag drog hem och åt lite chokladkaka, ska redigera lite bilder för att sätta in i mitt fotoalbum oså och om jag hinner ska jag måla naglarna typ... Har gjort läxorna tills imorgon så det är skönt!
Aa, men så ser det ut just nu, bloggar mer sen!

Sunshine

Camera: Canon EOS 1000D
Objektiv: Canon 55mm f/1,8

Puppy dog eyes



Veckans blogg

Bättre sent än aldrig! Kör igång nu och avslutar på fredag, det var skitlänge sen jag gjorde veckans blogg! PUSS

Sundays at Tiffany's

Har precis sett klart på den filmen ↑.
Den var skitbra :) tipppppss
Blev några bra bilder tidigare idag så de kommer dyka upp lite här och där (många på hundar, sorry om det är tråkigt) och så!
I have nothing else to write sooooo bye

Guten Morgen

God morgon alla fina små flickor och pojkar! Vad ska ni göra en fin dag som den här? Själv ska jag och Andrea ut och fota lite och sen ska vi leta present till hennes lillasyster.. Kul på hjul!
So that's my story, puss!
Arkivbild... :)

Slaggish nomero II

Hola
Just nu är Andrea här, hon ska sova här ikväll! Vi har typ tittat på tv, kollat bloggar m.m och ätit godis haha..
Kul kul! Aja, nu ska jag gå och vara lite social med henne här så pusssss på eerrr
Fyyyyyyy vad ful bild men jag hitta ingen annan hahahahah

Big ears

Camera: Canon EOS 1000D  Objektiv: 50mm f/1,8

Music is my soul

Äckligt - Ansiktet
Silvia - Miike Snow (robotberget remix)
Wild Ones - Flo Rida ft. Sia
Long time - John De Shon ft Andreas Moe
De absolut bästa låtarna just nu! Eller Silvia är gammal men jag älskar den..
Vilken är er favoritlåt just nu?
PUSS

Pretty little dogs

Camera: Canon EOS 1000D  Objektiv: Canon 50mm f/1,8
Lite fler bilder från förra helgen, ååh så söta de är!
Puss

Kemii

Tjaa sitter på kemin med Fanny och massa andra! Börjar om typ 5 min och har glömt å göra läxan så jag panikar här lite pusss


Naglar

Såhär ser mina naglar ut just nu. Färgen är dock myyycket snyggre i verkligheten!
Vad tycker ni om dem? Puss

Dogs

Här är två till bilder från i helgen när jag och Andrea fotograferade hundar i parken! Alla dessa små varelser är så otroligt gulliga och vänliga och glada, och poseade framför kameran haha! Se själva!
Camera: Canon EOS 1000D
Objektiv: Canon 50mm f/1.8

Dagens;

God mogon! Just nu är jag påväg till skolan! Idag har jag på mig en kofta som jag fick av Alice W för skitlänge sen, har helt glömt att jag hade den haha..
Kofta: Hollister
Linne: H&M
Byxor: Topshop
Ha en bra torsdag!


Nytt på sminkhyllan

Ordinarie pris: 355kr Rea pris: 75kr

Mitt senaste inköp till smikhyllan är denna puder-foundation, helt fantastisk! Jag använder den som vanligt puder och det funkar exakt lika bra (kanske bättre eftersom att de täcker mer). Och helt otrolig rea alltså!

Hiss till den!


.


Tennis; nervööös

Hii!
Sitter och mumsar på en sockerkaksmuffin som jag och Andrea bakade igår! Om typ 40 min så ska jag gå till tennisen, har ju börjat på onsdagar också. Fast nu känner jag ingen och alla är typ 14-15.. Men vi får se hur det går! Vet inte riktigt vad jag ska säga mer så vi hörs!
PUSS :*

Fixat lite med designen haha


Gjorde om designen igen, denna gången ändrade jag färgen för den andra kändes för julig.. Men jag vet inte om jag kommer ha denna länge, gillar den inte riktigt.. Aja, nu ska jag gå och göra nått annat haha.. PUSS

Före/Efter - My rooom

För några veckor sedan gjorde jag om mitt rum lite, och jag blev jättenöjd! Jag lade till en lite mindre likadan hylla och bytte ut min fula soffa mot en skitsnygg scheslong (stavning?). Är inte helt klar än dock, ska byta ut mina mattor och göra om garderoben men det är inte så jätteviktigt just nu. Gud så länge jag hållt på att fixa med mitt rum, och jag blir aldrig riktigt nöjd?! Eller jag är nöjd med det jag har nu men jag vill lägga till lite saker haha..
Puss

Speaker

Måste bara visa min mini-högtalare jag fick av Dea i födelsedagspresent, den är så sjukt bra! Jag har önskat mig en ett tag för att vi gav Anna en likadan när hon fyllde år och jag blev helt kär! Man får med 2 stycken mössor (mina är svart/vit och gul/svart randig) också och de finns i massa olika färger!
Den ger asbra ljud och dessutom är den skitgullig!
Den finns att köpa på Urban Outfitters till er som undrar!
(ljustet på magen är "hjärtat" som lyser om högtalaren är på)

Tisdag 24e Januari

Tjooo idag är det tisdag.. Bara 3 dagar kvar tills fredag.. Haha räknar redan till helgen.. Vi sitter på fysiklektion och läser igenom läxan och pratar om allt och ingenting.. Puss


Recognize me?

För några dagar sedan publicerade jag en bild på mig när jag var liten, här nedan är några fler. Grejen är att jag inte ser några likheter alls från typ 5 år och nedåt! Det är som om jag blivit utbytt liksom hahah!! Håller ni inte med mig? Ser ni att det är jag?


Ny design

Gamla ↑↑↑↑
Nya ↑↑↑↑
Trötnade på den gamla designen så jag slängde ihop en ny.. Vet inte riktigt om jag gillar den än men jag får vänja mig och så kanske jag byter tillbaka om jag fortfarande inte tycker om den. Men den viktiga frågan är
ju då: VAD TYCKER NI?

Dogs

Här får ni två av alla bilderna som vi tog idag, resten kommer nån annan gång. Vissa av hundarna var riktigt spralliga och var näst in till omöjliga att fånga på bild. Men med tålamod så blev det ganska bra! Cockerspanieln på andra bilden blev jätteglad och ville leka med kastanjer hela tiden.. Såklart frågade jag alla ägare innan jag tog bilderna och alla blev jätteglada och insatta i det haha, ville se på bilderna och så! Så det var kul..
Camera: Canon EOS 1000D  | Objektiv: Canon 50mm f/1.8  | Fotograf: Stéphanie (me)

Söndag 22 Januari

Tjeeenaree
Andrea sitter bredvid mig och kollar på tv. För ett tag sen var vi ute och fotograferade men det var inte så bra väder för porträtt så jag kom på att vi kunde fota alla söta små vovvar! Så om en stund så kommer det dyka upp en massa bilder på hundar hahah.. STAY TUNED

10 saker du inte visste om mig

Jag är från Göteborg men flyttade till Stockholm som 3-åring
Jag har blivit jämförd med Scarlett Johansson (?)
Jag har kusiner som bor i USA, som vi ska besöka i sommar
Jag blir väldigt lätt irriterad och jag måste alltid ha rätt
Jag suuuger på att stava, speciellt på engelska haha
Jag är obsessed med shorts, heelt klart bästa plagget
Min favoritfärg är nog svart, snyggt till allt
Jag tycker att det är jättesvårt att göra en sån här lista
Jag sparar pengar jättelänge men sen köper jag aldrig nåt dyrt
Jag kommer inte på en tionde grej
.

Dagen:

Hi dudes & dudettes!
Idag var Natta, Malin och jag på stan och kollade på lite kläder, jag köpte ingenting dock. Så gick vi och fikade (köpte typ världens största cookie) och sen köpte vi godis på Caramella! Love!
Nu får ni lite random bilder från dagen...

Staan!

Nu har vi käkat frukost och ska dra ut en sväng på stan! Tar med mig kameran så det blir lite bloggning sen.. Gårdagen var skiiitbra! Vi körde lazerdome (och vann båda gångerna) och käka middag på en restaurang! Det var jättekul och skitmysigt.. En försenad födelsedags-grej. Fick asfina saker, är inte värd så fina saker hallå! Aja tackar för gårdagen alla som var med!
Puss


Utgång!

Nu ska vi sticka, Charlotte kom en stund sen så vi drar dit tillsammans.. Får dock inte säga vad sry.. Oh well nu måste vi gitta från planeteeen! Puss


Fridayyy

Tjoo!
Står på TC och vänat på att Ropsten ska komma, ska hem och fixa och så och sen drar jag ut igen! Ikväll slaggar Nathalie och Malin hos mig men de kommer då... Weeell, nu kommer tåget!
Puss
(gammal bild)


God mogon

Hej alla söta små änglar! Vaknat på rätt sida idag? Det har jag så förstör inte det nu haha! ;)
Inatt sov jag med nån konstig knut så håret så det blev lite lockigt och fint..
Nu ska jag dock till skolan och det är ju inte så kul men whatever.
Puss


Allt var så enkelt

Kan vi inte spola tillbaka tiden typ 10 år? Allt var så enkelt och man gled bara runt och var gullig typ.. Och skrattade åt allt! Ååh jag vill vara liten! Hittade ett fotoalbum i en hylla full med bilder på mini-me och min bror. Och påtal om ingenting kolla vad mycket hår jag hade när jag var liten!!
Puss


SO är kul..

Verkligen.. Skitkul.. Vi ska typ "öga igenom" s. 38-113 asså huuuur orkar man det är typ 100 sidor?!?! Ock så har vi franska glosor och biologi också.. Jag orkar intee!
Anywayy, nu ska jag fortsätta läsa.
Puss


Snowflakes

Igår målade jag mina naglar men jag förstörde dem idag så jag gjorde om dem men på samma sätt.. Vinröd/lila med snöflingor (klistermärken) på några av naglarna.. Tyckte det blev jättesnyggt!

You like?

Outfit

Tjooo sitter på tunnelbanan påväg till a l'ecole! Såhär ser jag ut idag:
Skjorta: Hollister
Jeans: BikBok
Halsband: Thomas Sabo


Painting my nails

Hejj
Nu har jag ätit middag och sitter och målar naglarna, en väldigt mörk vinröd blev det! Om jag blir nöjd så kan jag visa dem i bloggen. Dagen har varit ganska chill, inget som var jobbigt, läxorna var lätta och alla var glada, skönt!
Ledsen att jag inte uppdaterar, det är inte för att jag inte vill/hinner, det är mer att jag glömmer bort eller har bloggtorka, och ibland för att jag inte hinner.. Men ikväll när jag går och lägger mig ska jag göra en lista på bra inlägg som jag kan göra framöver! Nice huh?
Puss

Hellow Fellow

TJOOOOO BREEEE
Idag efter skoooolan så drog Malin, Nathalie, Andrea och jag hem till mig och käka våfflor! Sen gick Natti hem och då tog vi cp-bilder.. Skitkul.. hahah Oh well ooh weeell! Om en liten stund ska de här efterblivna människorna gå hem och då ska jag pluggaa.. Anywaaay, orkar inte blogga mer bjuder på några vakkra bilder..

Ute en sväng med hunden

Är ute på en liten prommis med Sigge, han leker med kastanjer haha.. Snacka om lättroad! ;) Gaska skönt att gå ut i friska luften, även fast den är iiskall! Puuuss

 


Movie time!

Nu ska jag sätta in den här filmen och käka godis! Har köpt hallonsoda också, aaawesome! Ha en bra lördagskväll pusss


Musicaaa

Nu sitter jag med musik i hörlurarna (glömde mina andra i skolan) och gosar med Sigge! Har äntligen fixat min spotify premium! Försökte få Sigge att pussa mig på en bild (han älskar att pussas haha) men då vill han absolut inte utan står bara och stirrar på mig, haha så typiskt honom haha! Fick en fråga vad det var för ras, det är en cockerpoo (cockerspaniel-pudel)!
KRAM :*

One Thing - Official music video

Igår släpptes One Directions andra musikvideo, denna gång till låten One Thing. Jag och Malin satt och väntade tills den släpptes och såg den på direkten haha! Jag tycker att den var jättebra men väldigt annorlunda från den förra, vad tycker ni om videon?! Låten är ju skitbra också haha :)
Tänk alla dom som får vara med i musikvideon! Fatta vad coolt det hade varit! 
Hur kan alla vara sååå snygga sammtidigt som de sjunger som gudar? JAG FATTAR INTE!
(Påtal om ingenting så såg jag Zayn i London, hihihi :P) Zaaaayn ↓

Hyra film!

Heej
Nu sticker jag och hyr film.. Några tips? Ska även köpa lite godis och läsk, har redan chips hemma! ;) Tog en dusch och orkade inte sätta på mig "riktiga" kläder så jag tog min Juicy-dress istället, ska ändå bara ut en snabbis!
Puuuuss

 


Lördag 14e Januari

God förmiddag?! Igår sov Malin hos mig och vi kollade på DHW och typ chilla.. Hon gick hem för ca 20 min sen och nu gör jag ingenting haha.. Ledsen att jag inte blogga igår men jag glömde bort helt! Soorryy..
Den här dagen är typ helt bortkastad vi har bara sovit och kollat på tv och nu är det redan mörkt ute.. Aja, sånt händer! Jag vill baka.. Ja, det ska jag göra! Jag ska baka! Frågan är bara vad.. Tips?
Whatev, PUSS

Zoom-oboj

Just nu ligger jag och kollar på DHW och dricker oboj ur min nya thermos! Loovee iit! Tycker den är skitcool hah ;)
Puss


Gårdagens

Skjorta från River Island
Abercrombie byxor
MBMJ väska
Puss


Like/Dislike?

Vad tycker ni igentligen om mina mobiluppdateringar?
Jag menar liksom det är såå mycket enklare och snabbare men inläggen är inte lika bra, inte bilderna heller men det är alltid uppdatering!! Jag menar, jag bloggar mycket mer när jag gör det från mobilen..
Jag lyssnar på era åsikter så skriv vad ni tycker!

Tonnelbäna

Hejjjj
Nu sitter jag på tunnelbanan med Matti påväg till skolan.. Ååh vad jag inte vill hå i skolan!
Förlåt att jag inte bloggade igåår..
Ajaaaaa här får ni er random bild:


Slut på lov..

Nu står jag och väntar på Matti & Micki på tunnelbanan. Då var lovet slut då.. :( Aja, ska bli kul att träffa alla igen!
Såhär ser jag ut idag:
T-shirt: Odd Molly (ny)
Jeans: BikBok

 

 


Är det skola imorgon?!?! Fuuuuuuuuuck

Åh nej åh nej åh nej åh neeeeej
Det är skola imorgon!!! Vill inte!!! Uush vad snabbt lovet gått! ;(
Sista lovdagen spenderade jag med Malin och vi (eftersom båda har varit sjuka) chillade framför DHW mest hela dagen, med lite pauser för t ex kladdkaka hah.. Aja kollar på desperate nu så orkar inte blogga mer pusssss


Teenagerposts = så jävla sant!

Älskar alla dessa teenagerposts! Här är mina favoriter, alla är så sjukt sanna/rätt haha:


The presents




1. Marc By Marc Jacobs IPhoneskal

2. Mac mus till min dator :)

3. Versace for H&M ring och mini parfymer!

4. Versace for H&M byxor/leggings med guld på sidan

5. Canon 50mm f/1.8 objektiv!

6. Thermos form av objektiv! Skitcool! :)

7. Vera Wang Princess parfym

8. Hunters sockor "Verry Berry"

9. Desperate Housewives seasson 3 & 4

10. Högtalare/CD-spelare/DVD-spelare! Grryyymt bra!

+ Tröjan som ni såg igår och en "dator-kudde" med fläkt under så att datorn inte blir överhettad. :)

Detta var alltså mina födelsedagspresenter från familj och släkt!  Jag är jääätteglad och nöjd över vad jag fått och blev väldigt förvånad över Versace sakerna i och med att det var så länge sedan och att kollektionen tog slut så snabbt (+ att jag inte önskat mig något specifikt)! Mina sysslingar är så snälla! :D
Aja, pussssss

Sooorry

Heej ledsen för att jag inte uppdaterat idag men jag mår sådär och har kollat på Desperate Housewives och tiden bara rann iväg?! haha har iaf också fixat med mitt rum (före/efter bilder kommer) och tagit bilder på mina födelsedagspresenter som jag håller på att göra ett inlägg om nu.. Stay tuned!
Nu ska jag fortsätta med deet så puss!

Dagen

Holaaa!
Idag var jag och mamma på stan och kollade lite och det blev inte riktigt mega shopping men det hade jag inte förväntat mig.. Men en liten påse från Mathilde blev det, visar sen! Fick iaf panik-ont i huvudet efter det så vi gick hem. Nu har jag ätit middag och kladdkaka och kollar på seasson 3 DHW (haha) så nu ska jag fortsätta med det! Huuugs'N'Kisses


Mot staaan

Nu sticker jag och mami in till stan för att kolla reorna och så, får se om jag kommer hem med nåt fint!
Såhär ser jag ut idag!
Nytt IPhoneskal från MBMJ
Ny tröja från Locals Only
Crocker-jeans
Puss :*


13 13 13 13 13 13 13 13 13

Happy Birthday too mee happy biiirthday tooo mee happy birthday dear Steffieee haappy birthdayy tooooo mee
God morgon! Vaknade en halvtimme innan familjen kom in och det var den längsta halvtimmen i hela mitt liv hahah!
Har iaf öppnat de mesta packeten och jag är jätteglad! Suuuperfina saker, både grejer jag önskat  mig och grejer jag inte önskat mig :) Fick bl a ett objektiv, iphoneskal, Versace for H&M grejer (!) m.m! Visar allt sen!
Bästa av allt: I'm 13!! Teenager right here! Wihooo
Nu ska jag gå och äta frukost! Puss :*
OBS: Bild från förra året!

Holaaa

Just nu kollar jag på simpsons i mitt rum, kände för att uppdatera lite sååå
Här får ni 2 bilder! Puuss


Fotografiska

Heeej
Idag var jag med Maalin på fotografiska och kollade på (bl a) djurutställningen som var amaaaaaaziiing! Skitfina bilder :) Sen köpte vi rulltårta och gick hem och åt det och kollade på tv. Men för typ 30 min sen gick hon hem...
Jag mår fortfarande sådär och har liiite feber men jag hoppas verkligen att jag blir frisk tills imorgon (my b-daay)!
Anywayyy nu måste jag gå puss

Torsdag 5e Januari 2012

Hejjj
Nu mår jag lite sämre igen. Ont i halsen och allmänt seg.. Fuuuuuck
Aja, får chilla runt idag också och äta massor av kiwi :) MÅSTE BLI FRISK. Men jag har märkt att det är väldigt många som blivit sjuka nu under jullovet. Jag är inte ensam om det iaf! Det som är lite synd är att om jag tänker tillbaka så har jag inte gjort nånting alls under lovet, bara varit sjuk, så det är lite trist. Fast jag ska inte klaga, jag blir väldigt sällan sjuk!
På tal om ingenting så får ni en gammal bild från förra våren! :)

Ingen feeber

Jaaa! Vaknade imorse helt feberfri! Ååh så glad! Men hostar gör jag ändå men det kan jag leva med!
Nu sitter vi i bilen påväg hem till Stockholmia, om ca 6h är vi framme! :)
Pussss


OM JAG INTE BLIR FRISK SNART SÅ DÖDAR JAG NÅGON

(nu ska inte alla gå och bli jätteseriösa med rubriken asså jag driver men alla fattar vad jag menar)
JAG ORKAR INTE. SERIÖST. EFTER 10 FUCKING DAGAR KAN JAG VÄLL ÄNDÅ FÅ BLI FRISK? SNELA.
Nej men jag mår faktiskt lite bättre nu, febern har gått ned till ett irriterande tal: 37,2°. KOMMA 2, kom igeeen! Lite lägre kan den väll gåååå
Men halsen gör ondare än vanligt och jag hostar 25/8 (det är värre än 24/7 är meningen, kul va jättekul). Imorgon åker vi ju hem så jag får hoppas att jag mår bättre då.
Jag fyller år om mindre än en vecka på tal om ingenting. Jag får paniik, för om jag inte kommer på allt jag önskar mig tills den 7e (dagen då jag kom till liv) så måste jag vänta ett ååår innan jag kan önska mig nåt igen, vem orkar deeet! Alla som fyller år i januari vet vad jag menar!
Okej det här var väll ett så kallat klagoinlägg men jag måste ta ut min "ilska" nån stans så det får bli här!
(random bild så inlägget blir mer osamanhängande)
Tack för att ni tagit tiden att läsa detta! :)

Maltesers and old movies

Ligger i soffan och kollar på Miss Secret Agent och äter maltesers! Om nom nom..
Men är fortfarande sjuk så det suger.
Bloggar sen puss


Ppaacckkaa

Just nu håller jag på å packar för fullt, hur i hela världen ska jag få plats med allt in i en enda väska? Dessutom tog jag med mig 3 par skor ned hit plus att jag köpte 2 par i London.. Hehe good luck med att trycka ned det! Nej men vi har (förhoppningsvis) plats i bilen för alla mina saker, varför ska jag alltid ta med så himla mycket ned?! Aja, POK
(har inte packat klart på bilden haha)


Massage

Om några minuter så får jag en halvtimmes massage, ååh så skönt det ska bli. Mår inte bra idag heller så vvi får hoppas att detta gör susen hah!
Puss


Iphonebilder från nyår

Här kommer några vaackra bilder från igår natt! Bilderna med kameran är oanvändbara för jag kom på allt 11.57 så jag fick lite bråttom.. Men här får ni lite bilder från telefonen iaf!


förstaiförstatvåtusentolv

God morgon! Hur var eran nyårs kväll då? Min var bra förutom att jag var sjuk och att fyverkeribilderna söög.. Men sånt händer. Det var iaf många fina fyverkerier på himlen som blicken fastnade på! :)
Idag ska jag (som vanligt) jobba på att bli frisk som en fisk.. Ja, så det blir väll DHW, rita, måla naglarna, fota.. Typ sånt hahaha :)
Orkar inte skriva mer nu puss

RSS 2.0