Senaste dagarna

 De senaste ddagarna har jag bland annat varit ute och ridit i det mysiga men jävligt kalla vädret, köpt ett par nya jeans, bakat cupcakes, gosat med Sigge etc etc.. Tagit vara på lovdagarna i alla fall haha ;) Nu ska jag kolla på lite serier på datorn och äta en cupcake! God natt ;*

 


Snyyyggt



 

 
Här är några favoriter från Gilly Hicks och Jack Wills! Min bror och mor åker till London i mitten av november och jag hoppas att de köper något av de här till mig! :) hehe.. 
 
 

Q/A

Svar: När jag var där så såg jag inte några till IPhone 5 men det kan ju såklart finnas.. Men när jag var där fanns det bara till 3 och 4 (+4s).. De kostar 350kr i affär och jag tror lite mindre på vissa hemsidor om man orkar vänta på dem, men då kostar iof frakt lite så jag tror att det blir lika mycket ungefär! Så 350 svenska riksdaler :) 
Kram

Instagraaaam

 
Följ min instagram, @stephaniejahnhogler :) 
 
Lägger ofta ut bilder där som jag inte lägger ut här på bloggen och tvärt om så följ mig så får ni alllllttt! Hahah
 

Skånee

Hallihallå från Skåne! Fan vad skönt med lov ska jag säga! Idag har jag liksom sovit till halv 12 och sen har jag duschat och satt på mig myskläder.. Under lovet kommer jag nog uppdatera helt ok för jag kommer inte göra såå mycket förutom att hänga med Andrea och sånt.. Så jag ska nog kunna klämma in några inlägg till er! Här får ni några fina bilder tagna nyss, nyduschad och osminkad and don't give a fuck! ;) PS: Ignorera mina bjutiföl tofflor, jag hittade inte mina "riktiga" så jag tog dessa hahah


Plugg oh plugg

Nu har jag varit oerhört duktig och stannat efter skolan i biblioteket tills klockan 5 och pluggat! Alla läxor för veckan gjorda förutom franskan så nu är det bara att plugga inför SO provet på torsdag.. fuuun.. Men nu ska jag i alla fall inte plugga mer idag utan bara chilla och äta frödinges haha.. Typical Steffie ;)
PUSSS

Gym under 15 år?

Heyyy 
Nu är det så att jag försöker ta tag lite i my body och bli lite vältränad.. Los problemos är ju då att jag är under 15 så de flesta gymmen tillåter ju inte mig.. Vilket suger eftersom att jag hatar att springa utomhus och träna hemma.. Men jag ser ganska många på typ instagram/bloggar som gymmar men inte är 15 år, så jag undrar var/hur ni kan gymma? Jag vet att på SATS kan man gymma själv om man är under 15 om någon av ens föräldrar är meddlem vilket inga av mina är.. Men finns det nåt annat sätt? Har googlat men inte fått några napp.. Om ni har nån aning om nåt så kan ni väll slänga in en kommentar här! UPPSKATTAS! 

 

 

Vblogg

Gjorde en vakker videoblogg till er eftersom att jag är för lat för att skriva/fixa bilder haha... Så enjoy!
 
 

OUTFIT

 
Skjorta från Abercrombie
Jeans från BikBok
Missoni for Lindex armband
PUSSS

Miss summer

Nej men hej originellt inlägg!
Nej men seriöst vafan är det här för väder?! När man vaknar upp på morgonen känns det ju som att det är mitt i natten och kallt som fan är det också! Me no like! Jag vill ha värme och sommar.. Sola och bada is the shit! Har en countdown tills när jag åker till Hurghuada, Epic sol och bad resa! Wihoooo!
Men det är jättelångt kvar :( Aja, man ska se det på den ljusa sidan och jag är glad att jag överhuvudtaget åker dit haha ;)


Ännu en måndag

Jahap, nu var det väll en ny vecka igen då.. Shit vad det går fort nu! Nästan 2 månader sen skolan började!
Dagen har bara varit extermt störande och jag har typ känt för att gråta hela tiden hahaha.. Nej okej kanske inte men det var fan nära! Vi fick inga 1D biljetter, mitt paraply är trasigt så jag fick regn på mig och så snodde någon mitt stora pennskrin med typ 1000 pennor etc och gjorde sönder innehållet bara för att liksom. Alltid kuuuuul! ;/  *ilandsproblem*
Nu bjuder jag på den här skitgamla bilden på mig och min bäbis <33
 
 
 
 

Myssssss

Igår så var jag med Andrea på dagen men sen gick vi till Malin som var ensam hemma och så gjorde vi skitgoda fajitas till middag! Sen åt vi frödinges kladdkaka (standaaard) och fixade Mallans och Schöldens jeans och kollade på Jersey Shore. :) Supermysig kväll var det i alla fall! Dock vad vi tvungna att avsluta kvällen redan lite efter 11 för att jag och Andrea har överbeskyddande föräldrar haha.. Pöss


Pimp'd

Pimpade mina Converse lite idag.. Kände att det behövdes lite färg nu när det blivit så tråkigt väder! Hahah :) 

Elf smink

I min frågestund var det någon som ville att jag skulle visa vad jag köpte från Elf (eyeslipsface.se) sooo here we go!
1. 2 st ögonskuggor, i färgerna "brownstone" och "drama" 2. Highliter, "Shimmer Palette" 3. Bronser, "Warm"
4. Nagellack, färgen "Mental Madness" 5. Kabuki Face Brush 6. Ögonskuggsborste, "Eye Blendning Brush"
7. Eyeliner, 4023 Black 8. Eyelid Primer
Detta gick på ca 280 kr! Sjukt bra pris för sjukt bra kvalité! :) 
 
 

Dagens Outfit

T-shirt: H&M
Jacka: Odd Molly
Jeans: BikBok
+ Urbanears
+ Converse
Puss
 
 

EG-kvällen

Idag var det "EG-kvällen" på skolan vilket betyder att alla elever måste (obligatorisk närvaro) vara i skolan på kvällen och antingen framföra nån slags presentation eller nåt annat. Föräldrar och syskon kan också komma.. Det sjuuuukt tråkigt säger jag bara! Det enda positiva är att 7:orna säljerhembakade kakor etc som är skitgoda och Tt det finns lotterier! Köpte en lott och vann direkt en giftbag från Stockholm Market. Yeeey! I den fanns bland annat ett persentkort på 500 kr mm! :)
Nu ska jag gå och lägga mig, hörs imorgon!
Pööss


Svar på frågestunden del 2

Favoritmat (förutom Frödinges)? 
Om jag inte får välja Frödinges extreeemt goda kladdkaka så skulle jag nog i matväg säga tacospaj (nyaste favoriten haha) eller kyckling med curry och ris. YUM! 
Har du haft nån pojkvän?
Ouii
Har du hånglat?
-
Är du kär i någon? 
Not for the moment! 
Använder du BH? 
Men jaaaa
Hur många läxor/prov har ni i veckan?
Läxor är väll mellan 5-10 i veckan och prov ca 1-2 i veckan och då har vi lika många läxor som vanligt...
Får du månads/veckopeng och i så fall hur mycket? 
Jag får 500 kr i månaden.
Vad köper du själv och vad brukar du få av dina föräldrar?
Jag köper de mesta kläderna själv, om det är typ en fin blus eller nåt. Men om det är nåt jag "behöver" typ när man behöver ett par nya skor eller jeans etc så betalar mami och papii.. Smink och sånt köper jag själv! 
Är du bortskämd?
Det beror heelt på vem man jämför med haha.. Nej men jag känner mig inte så bortskämd som tex några andra i min ålder som helt seriöst får ALLT de ber om. Så om dom säger att dom vill ha en ny Mulberry väska så vips! Så har dom en dagen efter.. Så nej, så bortskämd är jag deffenitivt inte, men jag kan ju inte säga att jag inte är bortskämd alls.. Lite bortskämda är vi alla! Det beror ju som sagt på vem man jämför med. :)
Vad önskar du dig just nu? 
Just nu önskar jag mig ett objektiv, en Alexander McQueen sjal, en Ralph Lauren blus, Raybans eller nåt annat märke på glasögon för jag satte mig på mina gamla Rayyisar.. ;( Photoshop, pengar etc etc.. Kan göra ett inlägg om det närmre jul! :) 
 
Hur och vart vill du bo etc i framtiden och med vem?
(nu låtsas vi att jag är jätterik haha) Jag vill antingen bo kvar i Sverige men ha ett annat hus i nåt varmt land som jag kan åka till så fort det blir kallt och äkligt väder.. Eller i en liten lägenhet i New York med mina kompisar alt. pojkvän! 
Vad skulle du göra om du var ensam på en öde ö? 
Hahahaha det vet jag faktiskt inte! Skulle väll försöka bygga ett skydd som jag kan ha om det typ blir dåligt väder och så skulle jag försöka hitta mat och så.. Typ det som alla skulle gjort.. ;)
Hur många läsare har du ungefär per dag? 
Runt 60 st ungefäär.. För typ ett halvår sen så hade jag typ dubbelt så många men tydligen har alla tröttnat på mig hahah.. 
Har du köpt din kamera själv eller har dina föräldrar betalat? 
Kameran har jag köpt själv, den gick på dryga 6000kr (OUTCH i plånboken sa den haha) men objektiven har jag fått i julklapp och födelsedagspresent!
Kan du visa vad du köpte från Elf? 
Absolut! Will do!
Kan inte du göra ett inlägg/video med allt du har från Marc Jacobs? 
Sure, kan göra det nån gång i framtiden (gud vad jag skjuter upp på allt hahah)
 
 Det var allt för mig! Puss

Dagens


Linne: Monki
Jeans: TopShop
Skor: Uggs 
Pösss

Svar på frågestunden del 1

Vad vill du jobba med i framtiden? 
Jag tror jag vill bli någonting "kreativt" om ni förstår vad jag menar, alltså typ fotograf eller något med design. Eller så vill jag äga en restaurang, haha spridda tankar! :)
Vad heter din hund? Vad är det för ras? 
Han heter Sigge och är en cockerpoo (blandras mellan cockerspaniel och pudel. 
Ska du konfirmera dig och i så fall var? 
Ja, det ska jag! Jag ska konfirmera mig på Medevi läger 2 och det ska bli skitkul! Är det någon som ska gå där? :)
Kan inte du göra en sminkvideo där du visar hur du sminkar dig till vardags?
Hmm, kanske... Den komm nog bli ganska tråkig iom att jag inte använder så mycket smink till vardags! Men idag kom ett packet med massa sminl från Elf som jag beställde för en vecka sen, då jag kanske börjar sminka mig lite mer.. Vi får se! 
Favoritmärke?
Marc by Marc Jacobs, Zara, Hollister och A&F! 
Favoritplagg i garderoben?
Kan göra en video om det nån gång! 
Vad använder du för parfym? 
Klicka HÄÄÄR för att se dem. + en Victoria's Secret parym och en body mist! 
Är du bra i skolan? 
Ja, eller jag är väll helt ok tror (och hoppas) att jag ligger på typ A-B i de flesta ämena så ja, ganska haha!
Kan inte du visa ditt rum? I bilder eller en video! Ser så fint ut <3 ;)
Först och främst, Tack! Jag tror facktiskt att jag har gjort det fast för ganska länge sen (bilder) så jag kan göra en ny fast en video! 
Kan du göra flervideobloggar (typ nageltuorials, vad du har i din skolväska, ditt rum osv)?
Klart jag kan! Men då måste ni titta på dem för jag har liksom 30 mer läsare än dom som kollar på videosarna.. 
 
 

TEENAGER POSTS


FRÅGESTUND

Svarar på alla frågor på på söndag (7/10) så GO GO GO GO GO! 

RSS 2.0