Inte långt kvar tills vi far!

Nu är det inte långt kvar alls! 18 ynka dagar måste passera innan jag och ma familia sitter på ett plan påväg till USA! Ni kan inte förstå hur taggad jag är! Har aldrig varit i USA, eller i Amerika över huvud taget.. Som jag sagt tidigare så ska vi till Los Angeles, San Fransisco, Portland (Oregon) och New York! Min fråga är då om ni har några tips på vad man MÅSTE göra?! Jag vet iaf att vi ska till Disney Land och Universal Studios men annars är det ganska oklart vad vi ska göra på alla dessa platser. Feel free att komma med förslag! Det kan vara en affär, ett café, ett museum (okej då måste det vara riiiktigt bra för annars tycker jag att de är tråkiga haha), en sevärdighet, en sak man ska göra ect! :)
Alla som ger förslag får en länk! GO!

Unseen pictures


.
.
Första delen är från en mysig picknick på gården häromdagen med Charlotte ect och andra delen är från tennislägret jag var på för 2 veckor sedan.
,
Mår inte särskillt bra idag så jag stannade hemma från skolan med mitt sociala sällskap till hund.. Kollar på tv och redigerar lite bilder, det var så sjukt länge sen! :)

Nytt!

Lite nytt blev det! Bytte header bilder i slideshowen (ego jag vet men jag hittade inget "tema" för inga andra bilder matchade med varandra så det fick bli några självporträtt haha) och så har jag bytt bakgrundsfärg.

Blev ganska nöjd faktiskt för den här ser mycket somrigare ut och så! :)

Now to the big question, Vad Tycker Ni?


Outfit

Tröja: Whitney Port for BikBok
Byxor: TopShop
Armband: Diddi
Puss


Måndag 28e maj

Ledsen att det var länge sen sist, vet att många klagar på min dåliga uppdatering men jag orkar verkligen inte! Eller jag har massa ideér i huvudet typ som "ja det här kan jag ta bild på och lägga upp på bloggen" eller "åh det här måste jag visa på bloggen" men det blir aldrig av för jag hinner inte och är helt enkelt för lat hahaha..
Men idag har jag varit med några kompisar på stan men sen gick Malin och Filippa och jag hem till mig och kollade på KUWTK :) Fast de gick hem för en halvtimme ungefär..
Så glad för vi har just haft det sista provet i hela 7an! :D Och så har vi inga läxor tills imorgon! ;)
Ska nog försöka hinna uppdatera min design med nya bilder och så också.. Får se om jag hinner..
PUSS

FREDAG

Hey there, jag märker att min statestik gått ner MASSOR men jag klandrar er inte för jag uppdaterar ju inte så mycket just nu haha..
Men nu är iaf jag och Malin här och ska sova över, är inte det trevligt vööööh? :)
Vi har nu ätit middag och lite senare tänkte vi göra chokladpuding eller fruktsallad, får se vilket humör vi är på ;)
Nu tänkte vi kolla på lite kläder och sånt på datorn så vi hörs! :)

Pluuggg

Ååh asså jag orkar inte med skolan! Tack gode gud att det bara är 3 vekor kvar, vet inte vad jag hade gjort annars..
Har nu i 3 h pluggat kemi och kom nu på att jag har biologi läxa tills imorgon *suck* men jag gör det på tunnelbanan imorgon istället!
Nu ska jag läsa senaste numret sv CHIC som jag inte hunnit läsa än.. Puss
(bild från igår med Malin och Andrea)


Tuesday

Heyy nu sitter jag och pluggar kemi till provet men tog en liten paus för att blogga lite höhöhö.. ;) Idag har det inte hänt så mycket, var i skolan och sen kom jag hem och har segat runt i typ 2 h haha.. Tänkte i alla fall passa på att visa vad jag har på mig idag.. Loving the weather 👍
Kofta från Juicy
Linne från H&M
Shorts som är avklippta jeans från Cheap Monday (nitarna har jag satt till själv).
Puss


21/5

Heyy yaalll I'm back!
Nej men förlåt för pausen men har som sagt varit på tennisläger m.m och inte orkat blogga alls.. Men var tvungen att visa att jag lever!
Påtal om ingenting så är det sommarlov om typ 3 veckor gaaaah vad jag längtar! ;D Och idag var det såååååååååå skönt väder ute! Sol och typ 22 grader kan det bli bättre?! Såhär såg jag i alla fall ut idag:
Tröja från Vila
Kjol från BilBok
Klocka från Triwa
Iphonehalsband.se
+ naglar i en fin gul färg som matchar kjolen. U like?
Puss


Bloggpaus

Heyy jag har verkligen inte haft ork för att blogga och jag har typ inte varit inne på datorn på skitlänge! Men jag har i alla fall varit där One Direction är mest hela tiden.. Jag har sett dem 4 ggr och jag loooovar att några av dem har vinkat till mig och kollat på mig haha!! Detta har varit de bästa dagarna i mitt liv! Men jag kommer nog inte blogga förrän typ på måndag för jag ska på tennisläger.. ;)
Här får ni en finfin bild på 1D som jag har tagit idag! Puss


Sorryy

Har haft så mycket att göra idag så jag har helt enkelt inte kunnat blogga..
Jag och några andra drog ut på stan för att leta efter pojkarna som var i stan (1D alltså) och efter några timmar fick vi veta var de var så vi stack dit och väntade utanför i ca 2 h och så bl a Paul, Savan, Niall och Zayn men inte de andra för det var kaaaaozz..
Så det har jag gjort hahah.. Det ösregnade också så det var lite segt..
Men aa, hörs imorgon!


Dagens outfit

Hey nu är jag i skolan och väntar på att få gå in på en lektion och då kan jag ju passa på att lägga upp en dagens outfit?! ;)
Here we go!
Skjorta: Hollister
Jeans: TopShop
Klocka: Triwa
Pussss


Waaaaaah orkar inte pluggaa

Nu är jag sååå less på att plugga! Har skrivit ned 6 sidor med frågor&svar och nu orkar jag inte mer! Provet är dock på torsdag så jag har ju lite extra tid på mig.. Thank god. Men nu ska jag kolla på Top Model All Stars :)
Påtal om ingenting, på lördag ska jag och en massa giiirlz gå på grönan och jag är så taggad så jag snart spricker!! :D
Pöss
Visst är jag fin som vinkar till er hahaha :)

Två favoriter på en och samma bild

- 3 bilder till från igår på Charlotte och Sigge. Så fina! ♥


Study hard - stay in school

(rubriken är egentligen en One Direction sak men den funkade här så jag tänkte why not hahah)

Nu har jag pluggat biologi till provet ett tag och tänkte pausa med att blogga.. Jag skriver ned frågor på texten i Word för det lär jag mig bra på. Problemet är bara att alla frågor ovan är på 8 sidor och totalt har vi 30 så jag vet inte hur jag ska orka sitta och skriva ned allt.. Ajaaaa, man måste göra det man måste göra..

Nu ska jag iaf fortsätta plugga en stund och sedan stänga ned datorn och gå och läsa nyaste numret av CHIC som kom flygande ned i min brevlåda här om dagen.

PUSS!


Anden i glaset

Heyy idag har jag varit med Johanna, Malin, Andrea och Nathalie hemma hos mig och vi åt mellis och spelade anden i glaset fast det funkade typ inte.. Seegt för vi höll på med det i ca 2h hahah.. Anywayy jag köpte en äppelslush på 7/11 och den var ganska god men man fick en heelt blå tunga!
Nu måste jag gå och plugga P&K

 


Charlotte

Två fiiiinfina bilder på Charlotte från idag! Jag tog ca 150 bilder så detta är bara en pyytteliten del av alla bilder. Flera kommer kanske imorgon eller nån annan dag! :)
Nu ska jag städa mitt rum (kul..) så jag uppdaterar inte mer ikväll! :)

Söndag

Hej! Idag har jag varit med Charlotte därav anledningen till att jag inte bloggat idag. Vi var på stan och köpte nitar och sen gick vi hem till mig för att göra om mina gamla jeans till shorts (och sätta på nitar)! Sen gick vi ut och fotade lite (bilder kommer senare) och så.. Lägger upp resultatet av shortsen imorgon troligt vis! :)

Good night lovers :*

Heyy ledsen att jag inte bloggat så mycket idag men jag har faktiskt varit på 50-års kalas. Vi åkte båt till nån ö och åt middag där, det var jättemysigt! Det var några ungdomar som var med på middagen så vi hade ganska roligt tillsammans.. ;) Nu ska jag iaf gå och lägga mig och kolla på lite program på datorn så vi hörs imorgon! Puss


Nytt i gult

Kjol: BikBok 249 kr | Nagellack: NK 45 kr

Idag har jag varit på stan med Andrea och fick med mig en kjol och ett machande nagellack som ni ser ovan ↑.

Tyckte att kjolen hade en sån otroligt fin färg (den är mycket finare gul i verkligheten) och jag kände att jag borde börja använda kjol oftare så jag slog till på den! Och nagellacket var i exakt samma färg så jag tänkte att det skulle vara fint till. Vad tycker ni?

Update: Nagellackets färg är 179 Lemon Cream!



Gästbloggning a la Andrea!

Hej Hej!!!
Jag heter Andrea Sl och nu sitter jag här hos Steffie!!! Har precis ätit nachos med kött och guachamole och just nu ser vi på någon deppig film men ska snart mysssssa med chips, dip, cola, och godis och andra filmer! Filmerna heter "It's all about the women" och "First Daughter". Imorgon så ska vi nog gå lite på stan men vi vet inte riktigt ? Men Men steffie bloggar nog on det imorgon!!!! PUSS&KRAM 
En bild på mig och Sigge från idag! :)

Franska prov idag ;O

Hej! Nu sitter jag och väntar på att tunnelbanan ska komma och passade såklart på att blogga! Igår var det som sagt EG-Kväll i skolan så vi kom hem vid halv 9 ungefär och då pluggade jag liite till franska provet. Jag är så nervöös fast jag borde inte vara det för de är ganska lätta prov men ändå!
Så wish me luck! :*


Körsbärsblommor i Kungsträdgården



Bakdags!

Nu står jag och Johanna hemma hos mig och bakar för fullt! Vi ska nämligen sälja saker på skolans café till vår klassresa idag! :) Dock skulle vi lämnat in kakorna för 20 minuter sen men vi hann inte så vi blir lite sena hahah
PÖSS

Torsdag

Tänk att vi började igår och imorgon är det redan helg igen! Fan vad skönt!
Nu sitter jag i alla fall på tunnelbanan påvg till skolan men tänkte visa dahens outfit i alla fall så här kommer den;
Byxor: Zara
Linne: Next
Armband: Thomas Sabo
Klocka: Triwa
Pöss
PS: Visst är skalet fint? Finns att köpa på Urban Outfitters om nån undrar! ;)


Helt slut

Har kommit hem från tennisen för en stund sedan och kollar på tv. Är helt slut och har jätteont i benen! Efter idrotten gick jag och Andrea till Kungsträgården och fotade körsbärsblommorna som blommade för fullt (bilder kommer senare) och sen gick jag på tennisen. Om jag kunde skulle jag gått och lagt mig nu och inte vaknat förrän imorgon men jag måste plugga till matteprovet imorgon.. -.-
Här är 3 bilder från idag:
Saraaaaaa :)
Puss

Last day

Idag är sista dagen här nere i Skåneland för idag åker vi hem.. Är jätteotaggad för att sitta i en bil  hela dagen när det är så här fint väder. :( Men aja, jag har iaf haft det jättebra här och vädret har varit helt fantastiskt! Synd bara att jag glömde att ta med mig shorts! Dock hittade jag mina gamla slitna favvisjeans i garderoben här så jag funderar på att ta med dem till stan och göra om dem till shorts och pimpa med nitar! Vad tycker ni? :)
PUSS
Jag och min favoritgosebjörn posar framför kameran haha, ILY Sigge! ♥
(BTW: Vad tycker ni om designen? Asså menyn. Jag har bytt alla bilder och så har jag rensat bland kategorierna och i arkivet [tagit bort 2010] och jag tycker att det blev mycket bätte!)

RSS 2.0