Veckans blogg

HÄR ÄR VECKANS VINNARE


Thaiii

Nu har min kära papi kommit hem med thai-mat till lilla mig! Kycklingspett med ris ich jordnötssås! Jummmie ;)


Out and about:

Gissa vad jag göör!?


Friday home

Den här fredags-eftermiddagen/kvällen kommer att spenderas framför TVn + datorn + chips, godis & läääsk! Kanske inte låter så kul att vara ensam hemma en fredag men det är nog rätt skönt. Så kan jag göra massa andra saker imorgon! Påvägen hem gick jag förbi caféet nära mig och köpte en kula jordgubbssorbet! Jummie! Deras glass är jättegood! :)
BTW: Bilderna på Clara var inte meningen att bli så många.. De råkade komma 2 ggr i rad typ!
Bild från sommarlovet i humlan med Charlotte! :)
KRAM PÅ ER

CLAARAAA!!

Titta vem som kom till skolan och hälsade på!!! Clara min lilla gooosebjöörn ;) saknat dig sååå!! Men hon åker hem till bajs London på söndag.. ;(
Puuusss


Shortsdress

Såhär ser jag ut idag!
Leggings: Lindex
Shortsdress: Abercrombie&Fitch
Kofta: GinaTricot
KRAM!


Redan fredag?

Hur kan det redan blivit fredag? Gud vad den här veckan har gått snabbt asså!
Idag har vi matteprov!?! :S Hoppas att det går bra nudå!
Idag vet jag inte vad jag ska göra men nåt kul blir det iaf.... Kanske vara med några kompisar efter skolan eller nåt?! Aja nu ska jag gå och fixa mig i ordning kram!

Black 'N' White

Photo by: Andrea Sc
Camera: Canon EOS 1000D

Behind the scenes

Lite bilder från förra helgen (eller förrförra kanske) då vi var hos Andrea på brunch! Älskar sånna här "behind the scenes" bilder!

Videoblogg


Tennis

Vilar på tennis nu. Men här kommer några (två) bilder på när jag kör tennis!


På tennisen ;)


Avec Charlotte

Nu har Charlotte kommit till moi och vi sitter här i mitt rum och kollar på TV lite.. Om typ 45 min ska vi gå till Tennisen och där möter vi upp Anna & Andrea som har varit hos Anna typ eller nåt.
Idag hade jag ju franskaprov och det gick som sagt (antagligen) ganska bra.. Vi får hoppas på ett A nu hörrni! Vad tycker ni om att man har bytt från G, VG, MVG till A,B,C,D,E,F? Hiss eller diss?
KRAM

Phieew

Har precis gått ut ur klassrumet för jag blev klar tidigt med franskaprovet och fick gå om jag ville och då gick jag och blogga haha ;) ttot iaf att det gick ganska bra för att när han läst igenom orovet lite snabbt nickade han åt mig så vi får hoppas att de är positivt haha! ;)
Kram


Osminkaad

Idag kör jag på en naturell look (hah) nej men inget smink på mig inte! Måste variera lite så man inte blir en sån som tycker att man är jätteful utan smink. :)
Aja måste sticka till skolan nu så ni får hare så bra!
BTW: Wish me luck på franskaprovet idag!
KRAM

Dagens Outfit

Jeans: 25:7 (Bik Bok)
Linne: Abercrombie&Fitch
Sjal: vet inte ;)


Just nu:


home

Nu ska jag tvätta bort sminket och gå och plugga franska m.m. Jag har försökt att mobilblogga men det funkar inte? Går det för er? Det står att man inte kan ha bilden och även om man laddar upp en till funkar det inte! AAH stör mig på deeet! Försökte göra typ 4 inlägg men inget av dem funkade! BAJS
Aja kram på eer mina små läsare som har slutat att läsa min blogg...!

Egobilder


Nu sticker jag ut och äter middag! Har inget mer att säga så låter (ego)bilderna tala för sig själva! Hahah :)
KRAM

Hemma och ut igen!

Om typ en halvimme ska jag gå till dansen och nu måste jag verkligen plugga! Har liksom massa läxor men igen tid! Efter dansen ska jag hem och duscha + byta om och fixa mig för vi ska ut och äta middag (pappas födelsedag) så jag kommer hem rätt sent och jag har franskaprov imorgon som jag nästan inte pluggat till alls!
Vad är grejen med att statestiken suger? Den har sjunkit med minst 50 st på bara några dagar!? FY PÅ ER!
Puss

Idrott

Just nu står vi och väntar på att hå till idritten på kth. Vi ska "leka" haha okej kuuul?! Nej men nu ska jag vara social..


Skooola

Nu ska jag springa iväg till skolan! Har på mig min nya tjocktröja som är jääättemysiig!
BTW: Idag fyller min papi år! Grattis papii (inte för att han ser det här men ändåå) :)
KrAm

BLOGG.SE AAAAAPP!! yeyeyey

OMG tästar blogg.se's nya iphone app!! Äntligen! Har väntat 20000000 år på att den ska komma! Nu kommer det att bli mycket bättre uppdatering! Good! ;) ful bild men ändå, kan lägga upp bilder! Aaah så glaad!!


RUBRIK HÄR

Sittin' in ma room plugging Historia! (diggar engelskan)... Om ett tag ska jag stänga av datorn och gå och kolla på TV.. Har franskaprov på torsdag & matteprov på fredag + massa andra läxor så det är ju kul.. Eller hur? That's life -.-
Ni får en photobooth bild från i förrgår att kolla på medan jag är borta!
K R A M

För mycket läxor!

Ååhh! Jag är så ledsen att jag inte har bloggat men jag har massa läxor och ett liv utanför bloggen (svårt att tro hahah) men jag behövde ta en lite paus. Iaf, idag efter skolan kom Andrea (en annan andrea) och Malin hem till mig och pluggade och typ vid 5-6 gick de hem. Sen fortsatte jag och plugga och sen har vi kommit till nu! Jag är inte klar med allt än men snart! Var bara tvungen att ta en liten paus för att uppdatera!
Färsk oredigerad bild tagen nyss
KRAM

Skolfoto outfit

Nu måste jag snart springa iväg till tunnelbanan! Men först tänkte jag visa vad jag ska ha på mig idag på klassfotot!
Linne, H&M | Blus, Lindex | Jeans, Bik Bok | Klocka, Triwa | Thomas Sabo armband (syns ej)
Kraaam :)

Skolfoto imorgon! AAAH

SKOLFOTO IMORGON! KOMMER ATT DÖÖÖÖÖÖ! BLIR ALDRIG BRA PÅ SKOLFOTON! Fast det blir väll ingen? Haha inte enligt en själv iaf!
Jag ska nog ha mina mörkblå jeans och en vit blus :) Får se imorgon, brukar alltid ändra i sista stund... Hah sån är jag ;P Nu får jag ta och stänga ned datorn och gå och fixa mig i ordning och gå och lägga mig för att man vill ju inte ha stora ringar under ögonen!
Jag och lilla kusinbarnet Nathalie i somras! Är hon inte bara för sööt??
KRAM

Bilder till fotoalbumet

Här är de första bilderna till mitt fotoalbum, jag har dock inte lagt in dem i det men jag tyckte faktiskt det var lite snyggt att ha dem såhär under plastgrejen jag har på mitt skrivbord! Men inom kort kommer de att vara fast klistrade på svarta blad i mitt fotoalbum! Yeyy! :)


Svar om Hollister

SV: Nej! Hollister finns nu även i gallerian! Öpnades i fredags tror jag! :)
Hollister premiäröppnar i Sverige i Gallerian
hela "huset" längt in är hollister! ;)

Nytt i garderoben (och sminkväskan)!

Köpte lite nya saker idag + igår och tänkte visa det nuuu :)

 

Världens mysigaste tjocktröja från Hollister!! Kommer använda den varje dag när det blir kallare! Den är liksom mjukis hela vägen! :) 700 kr vad det man fick betala för att få hem den här godingen.

Ett par sköna jumpa byxor! Stadium, 199 kr

Ett bronzing powder från H&M nu när hösten börjar komma haha.. 39.50 kr kostade den!
.
.
.
.
Vad tycker ni om köpen? Är iaf jättenöjd! :)

 


NO HOMEWORK

yeeey! Jag har inga läxor tills imorgon! I'm freeeeeeeeeeeee :)
Idag var jag med the girlzz som består av Malin, Andrea, Anna & jag! Vi gick till Hollister i gallerian och sedan gick vi till lite andra affärer och sen gick vi och fikade! ;) Tog en jättegod smoothie på SqueezedUp, tror den hette Atlantis!
Visar vad jag köpt i nästa inlägg! KRAM

Reminder: Frågestund

KOM IHÅG ATT FRÅGA FRÅGOR I MIN FRÅGESTUND! DEN AVSLUTAS INTE FÖRRÄN JAG FÅTT TILLRÄKLIGT MYCKET FRÅGOR!! KLICKA VAR DU VILL I DETTA INLÄGG OCH DU KOMMER TILL FRÅGESTUNDEN! ASK MEEE :)
FRÅGA INTE I DETTA INLÄGG!

Dagens outfit

Linne, ingen aning? | Jeans, 25:7 (Bik Bok) | Klocka, Triwa

C ya 2morrow

Nu måste jag packa ihop mina pysselsaker haha, hela kvällen har gått åt att fixa med fotoalbumet och ändå har det bara resulterat till 1 färdig sida hah! I have a looong way to go säger jag bara! Men det är kul!
Aja ni får ha en fortsatt bra kväll, ska själv gå och fixa mig iordning och lägga mig och läsa bok (-.-) haha :)
KRAM

Hemmaaa aa aaaa

Som rubriken säger så är jag hemma.. Idag så skulle jag ju gjort de saker som jag skrev på mitt dagnes planer inlägg men det blev inte såå.. Jag och mami gick lite på stan istället och köpte lite grejer, visar imorgon!
Nu sitter jag i soffan och kollar på tv och dricker lite juice. Men jag kommer förmodligen att måla naglarna och fixa med fotoalbumet ändå. Cupcakes får bli senare! KRAM

Är det bara jag som tycker att jag har fått långt hår?? Iaf längre än förut! :)

Dagens Planer


Veckans vinnare + igång igen!

Ledsen att jag glömde men vi kör igång nu istället!
Veckans vinnare hääär!

Söndag

Vaknade för en halvtimme sedan och jar inte ätit frukost än, sla nog göra en macka med bacon & ägg faktiskt! Jummiee :) Mår rätt bra just nu så jag länner mig ganska frisk.... :) Idag har jag inget bestämmt men jag känner för att bara cupcakes och fixa med mit fotoalbum m.m!

KRAM

God natt

Eftersom att jag inte mår så bra just nu så tror jag att jag ska gå och lägga mig i sängen och försöka sova (eller det tror mina föräldrar, jag ska spela IPhone spel hahah) så jag säger god natt! Bloggar mer imorgon bitti om vad jag gör då. Har inga planer för stunden men det kommer antagligen upp nått kul på schemat!
En till bild från min instagram, heter Steffie99 om någon undrar! 
KRAM

Filippa & Malin

Mina finisar! Puss på er!

Mår sämre (igen)

Åh... Nu har jag fått ont i huvudet igen och har ont i halsen. Fan fan fan! Hoppas att det går över tills imorgon.
KRAM

Inspiration ♥

From http://lookbook.nu
.
Gud vad jag älskar att kolla på den hemsidan! Får så jäkla mycket ispiration! Fast jag kan iof inte ha på mig sånt där utan att se helt mobbad ut men men... Ispiration äre iaf!
Gillar de två i mitten mäst tror jag.. :)
Vilken tycker ni är snyggast?

Two and a half men

Andrea gick hem för typ en halvtimme sen och jag har gått och tagit lite chips och läsk och satt mig och kollar på
2 1/2 Men!
Först var vi hemma hos henne ett tag och sen gick vi till panduro och köpte lite papper och sen gick vi hem till mig och scrapbookade lite men det blev inte så mycket för att pappa orkade inte printa ut bilder så jag kunde inte fixa med mitt fotoalbum... Men iaf... Ikväll ska jag typ ta det lugnt och vara inne på datorn! :)
KRAM

Mår bättreee!

Nu mår jag faktiskt ganska bra, jag tror att det hjälpte med en varm lång dusch och att ta det lite lugnt! Så jag ska faktiskt gå hem till Andrea om en kvart eller nåt.. :) Vet inte riktigt vad vi ska göra men jag tar med mig min kamera i alla fall!
Abu Dhabiiii ♥
KRAM

Haha igår


Tävlar om: RIHANNA LIVE TOURS 2011

Jag är med och tävlar hos http://mohammedialdebis.blogg.se om 2 biljetter till Rihanna live (LOUD TOURS 2011)!
Var med och tävla HÄR du med!
Har gillat deras fanpage & gillat + följer dig på bloglovin!
Fingers crosed på att jag vinner nurå!
KRAM PÅ ER ALLA!

Mår piss...

Jahap... I Morse vaknade jag med så jävla ont i halsen så jag knappt kunde gå upp. Nu har jag tagit en varm oboy och så har jag satt på första boxen och det första avsnittet av How I Met Your Mother och ska kolla på alla idag! :) Har ju alla 5 boxar hahah ;P

KLICKA HÄR ELLER PÅ BILDEN FÖR ATT KOMMA TILL MIN FRÅGESTUND


Fjorre?

Nej nej, inte alls... XP

Sommar ♥

Fan saknar ju redan sommaren.. Hur ska det här gå?

Hemma hos Charlotte

Heej!
Just nu är jag hemma hos Charlotte och vi sitter inne på hennes rum och gör ingenting speciellt... Om typ 5 minuter ska vi gå och äta middag.. BTW: Kolla in http://barabloggeen.blogg.se som jag har fixat en snygg design till! Vist blev den bra?! :)
fina lilla charlotte kände inte för att vara med på bilden men jag tvingade henne hihii :)
KRAM

Fredagen den 23 september

Helllllloo!
Nu har jag kommit hem från skolan och sen gick jag med Filippa till nåt ställe där hon skulle lägga sin juicytröja på lagning för den var trasig. Sen gick jag hem och nu ska jag fixa en design till henne för jag är så snäll! :)
Bloggar mer senare men ni får ta och ställa lite frågor till frågestunden ju! Klicka HÄR vettja!

A cup of tea

Nu ska jag gå och lägga mig och läsa igenom kemin en gång till och dricka hallon te! Mysigt! Hade egentligen tagit bilder på teét men internetet bajsar så det gick intte att ladda upp en bild. Ni får en gammal istället sry!


Bloggeliloggaaa

Cha chaaaaaa!
Salut!
Hello!
Bonjour!
Hola!
Saknat mig? Okej jag bloggade för några tinmar sen men ändååå.. Har ganska tråkigt som ni kanske märker... Om typ en kvart ska jag se på "Sol, Fest & Oroliga Föräldrar"! :) Det är jättekul! :P
Här får ni en snygg bild på mig bara för att liksom:
Vaker...

Sommarens bästa outfit?

Vilken är den snyggaste/sötaste/finaste/coolaste outfiten denna sommar? Själv tycker jag 6 & 19! :)
.
.
Vilken är er favorit?

T E N N I S

Nu sitter Anna, Andrea och jag hemma hos mig och väntar på att Charlotte ska komma hit. Vi ska typ ta nåt och äta och sen ska vi sticka till tennisen. Jaa.. Inget mer att säga så vi får höras när jag kommer hem. Har bara 1 läxa tills imorgon! :) Yeeey
Jag och Dea för ett tag sen :) 
Kram

Vill du sprida nått snabbt? - Säg att det är hemligt.


Myyys

Ligger in das bed och kollar på Simpsons the movie som går på 6an just nu! Vet dock inte vad jag ska säga mer än att detta är sjukt mysigt att bara kunna relaxa och ta det lugnt! :)

KRAM

Videoblogg!


Macarons

Fotograf: Stéphanie (me)...
Kamera: Canon EOS 1000D...
Objektiv: Canon 18-55mm...
Inställningar: 1/60 f/5,5 53mm...

Ont i huvudet..

Nu har jag kommit hem från skolan. Egentligen har vi idrott nu men jag hade ont i huvudet och fick gå hem. Ligger i sängen och dricker mitt goda hallon-te och äter lite pocky! Jummiee :)
Kollar på ett inspelat Svenska Hollywoodfruar!
Nu ska jag dricka lite te och sen ska jag försöka sova lite.. Om jag mår bättre sen kommer jag att gå till dansen och kolla på.
KRAM

Outfit

Poncho, Paris | Shorts, Paris | Leggings, Lindex | Linne, H&M

F R Å G E S T U N D


Dagen:

Idag efter skolan så var Anna, Malin & jag på café Nuno och pluggade, eller som vanligt när vi gör sånt blir det inte mycket gjort! Haha nej men så om en halvtimme ska jag börja råplugga igen, behövde en liten paus framför datorn/TVn.. :)
Nu ska jag fortsätta ta det lugnt den lilla sunden jag har kvar innan jag måste börja plugga. Biologiprov. Så otaggad.
KRAAAAAAAM

SVAR:

STEFFIE SVARAR: Jo asså, det kostar ca 120 kr per år att få välja ett namn tex. www.steffies.se och sedan måste man fixa massa skit som min pappa gjorde! För stunden minns jag inte vad hemsidan man fixade det på hette men jag kan fråga pappa när han kommer hem (nån gång imorgon) så får ni svar då!

God Morgon!

Nu ska jag sticka till skolan om några minuter men såklart passar jag på att blogga så att jag kommer försent haha :) Allt för er skull! Nej men iaf, idag ska jag hålla ett musikföredrag men jag kan iiiiiingentiiing! Jag kommer såå hårt skämma uut mig! Buhuu :/ Får plugga på lunchrasten... Aja, här får ni en bild på hur jag ser ut idag!
såklart man har på sig sin nya tröja! :P

New in: Hollister

Idag när Malin, Andrea och jag åkte till Hollister så shoppade vi alla lite grejer. Jag köpte bara en t-shirt och en body splash (body mist) men jag kommer åka dit fler ggr och köpa meer! :)

Är det bara jag eller är påsarna helt otrooligt snygga! Ooh lalaa :)

Body mist, Malibou Beach, 84 kr (!!) | T-shirt med val som säger "Wishing you whale", 109 kr (!!)
.
.
Jag älska Hollister för det är så himla billigt (vissa saker) och ändå grym kvalitet! Egentligen kostar Body Mist(-en) 110 kr/st men man fick 2 för 168 så då köpte jag och Andrea varsin! :)
Vad tycker ni om det jag köpt, HISS/DISS??


WWW.STEFFIES.SE

DÄR HAR NI DET!
.
Nu hittar ni mig på www.steffies.se och ingen annan stans!
.
Men steffie.webblogg.se kommer att vara samma som den nya,
.
liksom bara att den fått ett nytt namn.. :)
.
.
Profsigare, snyggare och enklare med WWW.STEFFIES.SE!
.
Vad tycker ni om den nya headern??
.




BLOGGEN LÅST MELLAN 19.00-20.00!



Ville bara informera er alla om att bloggen kommer att lösenordsskyddas från
.
klockan 7 (19.00) men öppnas igen för allmänheten klockan 8 (20.00). Anledningen
.
är att jag ska lägga in den nya designen och även fixa med den stora
.
.
överraskningen till bloggen.
Spännande eller hur?!
KRAM!

Hahah FAAIIL

Jag är så jävla smidig känner jag! Klart att jag glömmer Biologi-boken i skolan så att jag inte kan plugga till provet på torsdag! Aaaarhh.. -.-
Nej men det är väll bra för er för inget plugg = mer bloggning! Yey :)
Aja ska bara plugga lite franska och sen så bloggar jag massor!
KRAM

SNABBT INLÄGG

Nu har jag lite bråttom för jag har 20000 läxor tills imorrn och No-prov tills på torsdag (som jag inte överhuvud taget börjat på haha) så jag kan inte blogga just nu.. Men efter middagen har jag nog tid och kan blogga ganska mycket!
Iaf, idag var Malin, Andrea och jag i Täby Centrum på bl.a Hollister (!!) och kollade i typ 1 timme och jag köpte lite grejer som jag visar sen! Grymt snygga saker de hade, ville klart köpa upp hela butiken!! :)
Aja bloggar efter middagen! PUUUUUSS
Arkivbilder är alltid bra för den som har bråttom! hah :)

Städat rummet lite..

Nu har jag städat rummet och fixat lite för att igår var mamma och pappa på IKEA och köpte en bokhylla som jag ville ha och då har jag sorterat ut och slängt lite grejer och börjat fylla hyllorna (ni får bilder i veckan). Det är vad jag har gjort ikväll! hah kuul vaaaaaah??

Aja Puss&Godnatt

Blues föredag

Just nu sitter jag och håller på med mitt musik föredrag som är due på tisdag. Den kommer bli typ 2 sidor inkl. bilder men det tar såå lång tid och det är jäättetråkigt! Aja nu måste jag fortsätta (-.-) så vi hörs senare då jag förmodligen är klar!

KRAM

Anna, Malin & Jag

Photo by: Stéphanie (me)
Model: Anna Ö
Photo by: Stéphanie (me)
Models: Anna Ö & Malin N
Photo by: Malin N
Model: Stéphanie (me)

Photo by: Stéphanie (me)
Model: Anna Ö

Photo by: Stéphanie (me)
Model: Maaalin N

18:e September 2011

God morgon (eller god förmiddag ska man kanske säga hahah), vaknade för ca 5 min sen och malin sover typ fortfarande.. Eller nu verkar hon ha vaknat! Aja idag ska jag mest vara hemma och plugga så inte så himla roligt känner jag.. Kram på er bloggar mer senare!

Los Nailos

Här är mina snygga/failade naglar jag fixade hemma hos Dea idag! Orange + Blå = Snyggt! :)

hOmE

Nu så har Malin och jag kommit hem från Andrea (eller vi + Anna var i humlan ett tag och tog bilder som kommer upp senare) och det var jättekul! Först åt vi jääääättegod brunch och sen gick vi in och hade ansiktsmasker (som sved som faan) och sen målade vi naglarna (visar bild sen).. Efter det så tog vi liite för mycket mascara.. Som ni kanske ser på vissa bilder, men det var kul ändå!
Bildeeer:
Inte alls gott.. neej

När alla ätit upp! Nöjda och belåtna (hahah)
Födelsedagsbarnet och anna i sina fina ansiktsmasker!

SÅ JÄÄVLA SNYGG JAG DÖÖÖR!

chieet va snygg jag äär

Steffie goes fjorre! hahah ;)


Oopsi...

Haha hade ställt klockan på 9 men vi vaknade vid halv elva haha :) Så nu har vi liiite brottom men det skiter vi i.. Kollar på "16 and Pregnant" coh äter frukost! :P
Om en 40 minuer ska jag och Miffo sticka till Andrea och den här ggn ska jag komma ihåg presenten!!
KRAM

Good Night!

Nu så hade vi tänkt att lägga oss i sängen och prata (vi såg bara ena filmen för att den andra funka inte i min dator så vi ska se den imorgon till frukost typ) för att imorgon ska vi vaka vid 9 för kl 12 ska vi va hos Andrea på en "brunch" för att hon fyller nämligen år idag, GRATTIS DEAA! :)
Aja kram på eeer! :P
PUSS

Time for??

MOOOOVIEEEEES! Heel yeaah! Nu blire film! :) Först blir det "I taket lyser stjärnorna", har inte sätt den (skyldig) och sen nån "The House Bunny" typ.. ;)
KRAM

Steffie Dissar

Att min uppdatering suger!
Jag vet inte vad som har hänt.. Jag har bloggtorka kan man säga. Men jag LOVAR att det blir bättre nån gång nästa vecka när nya designen + den stoora överraskningen kommer! :) Bra vah??
Men diss till mig (och alla andra) som uppdaterar dåligt!
KRAM

Fredagskväll

Hejsan svejsan!
Malin & Steffie häär! Idag slutade vi kl kvart i 3 och då gick vi hem till Miffo för att hämta saker och sen gick vi till fältan ochkolla lite i några affärer. Så köpte vi lite chips o gooodis :)

Bild från när jag var hos Miffo (♥) i Trosa :)
.
Hejsan svejsan!
Malin & Steffie häär! Idag slutade vi kl kvart i 3 och då gick vi hem till Miffo för att hämta saker och sen gick vi till fältan ochkolla lite i några affärer. Så köpte vi lite chips o gooodis :)

Math

Nu sitter jag och kollar på Sol, Fest & Oroliga föräldrar (haha) men ska snart sätta igång med matteläxan (-.-) så då får TVn stå på off.. Åt TVmiddag idag eftersom att mina päääron var på, vad heter det.... eeeh.. ni vet det här när det går till skolan och pratar med läraren.. FAN JAG KOMMER INTE IHÅG VAD DET HETER! :@
Gammal outfitbild ;) 
KRAM

Tennis

Nu är Charlotte, Anna, Andrea och jag hemma hos mig! :) Vi kollar på Top Model och jag och Challe dricker juice.. ;P
Om typ en halvtimme ska vi gå till tennisen och såå men nu chillar vi lite.
KRAM

Måste rusa!

Nu måste jag springa till skolan så jag inte kommer för sent! Möter nog upp Matti vid tunnelbanan eller nån annan..
bajs bild

KRAM

PluggaaaarN

Nu måste jag plugga SOn för vi ska kunna typ hela världens (överdriver en smula) presidenter/premiärmenistrar/statschef m.m tills imorrn! AAAAAAAH PANIK! Jag kan ingen hahah :) Bara massa konstiga namn som man inte kan uttala.. ;)
Nu ska jag fortsätta pluggaa! :O
KRAM

Syren II


Music is my life

Someone like you - Adele

What are words - Cris Medina

Vart jag mig i värden vänder - Den svenska björnstammen

You Make Me Feel - Cobra Starship

Fade Into Darkness - AVICII 

Stereo Hearts - Gym Class Heroes
.
.

Oj vad många det blev haha :)
Så bra låtar ♥

Of to School!

Nu sticker jag! KRAM

14:e september 2011

God morgon!
Nu sitter jag i mitt rum och lyssnar på Spotify och måste snart fixa mig i ordning.. Vaknade faktiskt extra tidigt bara för att jag skulle kunna blogga för er! :) Iaf, idag har jag dans efter idrotten och innan det ska jag hem och plugga lite smat va inne på datorn=blogga! ;P
Aja nu ska jag sminka mig m.m så vi hörs!
KRAM

Solnedgång

Fotograf: Stephanie (me)..
Kamera: Canon EOS 1000D..
Objektiv: 18-55mm..
Inställningar: 1/200 f/10,0 55mm..

Take me back too L.O.N.D.O.N



Fyfan vad jag vill tillbaka till London! Eller bara resa nån stans! ÅÅÅH



Fula bilder men det var innan jag fick min systemkamera.. MEN NI FATTAR! I, I, I, WANNA GO, GO, GO!!

Headers genom tiderna!

Haha gick igenom min kategori för design (headers typ) och jävlar vad fula de första jag gjorde var! hahah ni måste erkänna att de är mycket snyggare nu! Håller som sagt på med en ny just nu men den kommer upp sammtidigt som min ÖVERRASKNING! :) Spännandeeee! :O ;P
Här är mina headers genom tiderna (så länge jag har haft www.steffie.webblogg.se):
22/11 2010

3/12 2010

11/12 2010

12/12 2010

14/12 2010

29/1 2011

19/3 2011

2/4 2011

3/4 2011

21/4 2011
7/5 2011

5/6 2011

25/6 2011


22/7 2011

8/8 2011
.
Och såklart den jag har nu (som jag inte gillar så mycket)
Typsnittet ändrades när (enligt mig) headrarna blev lite snyggare.. :)
Det roliga är att vissa headrers hade jag bara 2-3 dagar innan jag bytte hahha :)
Vilken tycker ni är snyggast??
KRAM

SO SORRY

Hej!
Jag är verkligen jätteledsen för att jag inte bloggat men jag har jättemycket läxor tills imorn/torsdag så jag, Malin & Anna har fikat och pluggat och sedan satte vi oss i en park och snackade! Jättemysigt! :) Men iaf, jag har lovat dem att göra minst 4 inlägg om dagen men det börjar nog i morgon för jag måste äta och bli förhörd på Franska, SO och Engelskan..
KRAM

Hahaha Toilet prank

HAHAH :)

tips - LOOKBOOK.nu

För ett tag sen tipsade Alice mig om en jättebra sida som heter LOOKBOOK.nu! Man kollar och följer andras outfits och så kan man ju såklart lägga upp egna. Fast det gör inte jag haha.. Jag kollar bara runt! :) Men det är iaf jättekul för man får grym inspiration! Här är några coola:

Fall

Fall



Ego piix

kände för att ta lite ego bilder hahah :)
KRAM

Älskar att sluta kl 1

Nu har jag och Dea kommit hem till mig och käkat en macka och druckit lite juice... Kul vaah? haha vi kollar på The Big Bang Theory! Har inget mer å säga så vi hörs senare! KRAM
Jag och Dea i öknen när jag var och hälsade på henne i november förra året! Good times, good times! :)

Morning!

Nu ska jag springa till skolan! Eller ja, om typ 10 minuter... Mange Makers är på NRJ och snackar så jag lyssnar lite på det samtidigt som jag fixar mig typ... :)
Nu måste jag gåå
Puss :*

Söt fotoram!

Förra helgen var jag på IKEA med mami och vi köpte bl.a en söt fotoram! För nån kvart sen fixade jag två bilder till den (en på varje sida) och den kommer vara jättesnygg på mitt skrivbord! :)
Bild 1: Mami, Papi & Jag med likadana tröjor som min mormor stickat till oss. Några dagar efter julafton! :)
Bild 2: En solklar sommarbild från när Charlotte var på mitt landställe! Torekov ♥

Blah blah blaaah

Kände för att blogga lite så here we go!
Alla läxor klara och sitter o redigerar bilder på Picnik.com samt kollar bloggar/facebook! Kul man har?! Nej men vad ska man annars göra.. Har fixat lite i mitt rum, pappa har satt upp 2 hyllor som jag har lagt saker på.. Det är väll det jag gjort... Lyssnar fortfarande på musik och det kommer jag antagligen göra resten av kvällen också.. Fan vad jag älskar musik!

Ny profilbild till Fejjan! Hiss/Diss?


Dagen:

Hej! Ledsen att bloggen stått stilla idag men jag har varit upptagen. Igår somnade vi runt 05.00 eller nåt då jag och Malin (eller jag, Malin satt bara och skrattade hahah) busade med den sovande Anna! Det var askul för hon dampade på oss fast hon sov hahah! :) Men iaf, idag vaknade vi vid kvart i 1 och satte oss och kolla på tv ett tag. Vid 4 så fixade vi oss i ordning och gick till Gallerian.. Allt var typ stängt så vi satte oss och snackade och åt nåt gott. :) Sen gick jag hem (runt kl 18) för att vi skulle få gäster och jag hade dessutom läxor. Nu har jag ätit middag och sitter i mitt rum och lyssnar på musik och skriver det här superlånga/tråkiga inlägget! Det är vad som hänt idag kan man säga! :P

PUSS PÅ ER MINA SMÅ KATTUNGAR!

Go natt

Nu har vi sett klart twilight-filmerna och ska lägga oss pch snacka typ.. Men vi är alla rätt trötta så det blir inte såå srnt ikväll antar jag. Kram på er hörs imorgon!

Nu börjar det!

Nu kör vi igång! (ca) 6 timmar Twilight! Jag har twilight-älskarna med mig så jag känner mig trygg med att förlora min Twilight-oskuld! hahah inside joke mellan oss hah :)
KRAM!

Outfit of the day

Nu måste man passa på att ha på sig sina absoluta sommarfavoriter! Det är fortfarade lite sommar i vädret! Ett litet tag till iaf! Såhär ser jag ut idag:

Linne, H&M | Kjol, New Yorker | Kofta, ?? | Leggings, H&M | Väska, Charmant
Halsband, Thomas Sabo Skor, DinSko | Klocka, Triwa
.
Nu ska jag springa iväg till stan och träffa kompisar!
KRAM

SVAR

Du håller in →  ← för att spara hela skärmen som bild och du håller in → ← så kan du välja att spara bara vissa delar av bilden. Dessa bilder kommer (iaf för mig) sparas på ditt skrivbord! Hoppas du fattar! Annars är det bara att fråga igen :)
KRAM

Jag har fattat!! YEY

ÄNTLIGEN! Jag har förstått hur man tar en bild på skärmen (fattar ni haha??) med en MacBook!! FINALY
YEAAAH! haha :)

Good morning! :)

Vaknade för si sådär 1,5 timmar sen och har suttit och fixat med min design som kommer läggas in nån gång inom nästa vecka.. Den blev jättebra! :) Ikväll ska jag, Anna, Andrea & Malin sova över hos Malin och ha
Twilight-maraton! Kuul!! Vet dock inte hur mycket bloggning det blir men 2-3 inlägg kan jag nog klämma in under dagen!
Bjuuuder på den bilden hahah!
KRAM

Veckans blogg


Idol

Kollar på Idol just nu! ÄLSKAR när det är audditions! Det är så roligt när folk blir RÅdissade hahah! ;) Nej men nu ska jag fortsätta kolla.. KRAM

Mjukisdress

Mimmi om Right now::
Åh vad fin kofta, är det Odd Molly? Kan inte du visa bättre bilder?? :)



SVAR: Tack så mycket! Ja det är det, har likadana mjukisbyxor också! Klart jag kan visa bättre bilder! Kram :) ♥

(detta kanske inte var bättre bilder men ni får nöja er med det!) :P

Right now:


FRIDAY

För en halvtimme eller nåt kom jag hem från stan med Malin och Filippa. Vi gick runt i några affärer och sedan satte vi oss nån stans och fikade! Efter det så åkte jag och Filippa bussen tillsammas och så följde jag med henne in på biblioteket för att hon skulle betala för en bok hon tappat bort hah :)
Nu har jag satt på mig myskläder och tagit lite chips + en ny dricka mamma köpte till mig.. En riktig fredagskväll framför datorn/TVn haha :P
KRAM

I skolan...

Just nu sitter jag i biblioteket och väntar på att Anna ska komma så att hon kan logga i på sitt konto.. Vi behöver öva på en So-presentation om Al-Qaida och den är skriven på hennes konto. Om ca en halv timme ska vi ha kemi vilket jag tycker är jäättetråkigt! -.-

En lite för solbränd Steffie i somras.. haha :)
Aja nu måste jag logga ut! KRAM


Simpsons

Kollar på Simpsons och dricker lite saft... Har tagit en lång skön dusch och tagit lite ansiktskrämer! Flätat håret så att det blir lockigt imorgon också! :) Har inge mer att säga nu sååeeee...

P&K

Videoblogg


Nu: Läxor -.-

Kom nyss genom dörren hem och ska börja med läxorna.. Problemet är att jag glömde matteboken i skolan... hehe smidiiiiigt! Aja nu måste jag gå! KRAM!
suddig bajsig bild sry..

Tennis!

Nu ska vi sticka iväg till tennisen! Vi tog fel tid IGEN så den började kl 5 och inte 4 som vi trodde.. -.-
Men nu måste vi sticka, vi möter Charlotte på plats! :)
3 sportiga tjejer! hahah eller inte..
KRAM

Design på G!

Just nu sitter jag och försöker göra bl.a en ny header till bloggen.. Har tagit en dusch och sitter här och håller på och fixar. Den blir nog jättebra men den kommer nog inte upp förrän nån gång nästa vecka tyvärr.. Men ni kan väll vänta??! :)
Nu ska jag fortsätta med headern! KRAM
ARKIVBILD!

Cupcake

Photo by: Stéphanie (me)...
Camera: Canon EOS 1000D...

Dagens blogg-Vinnare

HÄR ÄR DAGENS VINNARE
Veckans blogg kommer på fredag istället. Ingen mer "Dagens" blogg utan from. nu blir det veckans istället. :)

Biologiii

Då sitter man alltså i sitt rum och pluggar biologi samtidigt som man lyssnar på lite musik! ;)
Idag efter idrotten gick jag och Anna hem till Andrea och var där en stund men sen behövde jag sticka till dansen.. Och efter dansen drog jag hem och då är vi vid nu tyyp! Hahah :)
Kram på eer! ♥

Film (igen)

Nu ska jag mysa ned mig i sängen och kolla på en annan film, The Ramen Girl tror jag att den heter! Undra om den är bra...? Det får vi ta och se! Bloggar alltså mer imorgon men det blir nog inte såå mycket för jag har dans efter skolan.. Men efter det kan jag nog blogga!
Jätteful bild hahah! Gjorde den supersnabbt!
KRAM

HAHAHAHH

Oleg Nejlik - Elektropop

Dagens blogg

HÄR ÄR GÅRDAGENS VINNARE
Kör igång igen!


Kapten Röd & Den svenska björnstammen

Ju mer dom spottar - Kapten Röd

Vart jag mig i världen vänder - Den svenska björnstammen


Ana Gina & Pocky

Nu är Malin hemma hos mig och vi kollar på Ana Gina-klipp och äter pocky! Gott :) Har inget mer att skriva så detta fick bli ett jättedåligt inlägg helt enkelt.. Sorryy.. Uppdaterar bättre sen... ;)
Saknar redan sommaren ♥
KRAM

Mys och film

Nu har jag satt på mig pjamas gosat ne dmi i sängen och satt på en film! MYYS TILL MAX! hahah ;) Hörs imorrn! KRAM

Dagens blogg

 



Tack mamii

Igår natt kom min kära mamma hem från Paris och då hade hon med sig ett par shorts (ännu ett par till min shorts-collektion hahah) och en poncho till mig! Jättesöta och lite höstiga så att man kan ha svarta leggings till typ.. ;)
Fina vah?? :)

Otaggad för skolan...

Imorgon är det måndag.. Och måndag betyder skola.. Bajs också! Så otaggad! Kan man inte ha 3 dagar helg istället?!? Mycket bättre! Haha iaf.. Nu ska jag gå och fixa bilder till mitt fotoalbum så detta får bli mitt sista inlägg för dagen!
Tummen ned för skolan!
KRAM

Yellow

Photo by: Stéphanie (me)..
Camera: Canon EOS 1000D..

Holaaaaa

Just nu sitter jag i vardagsrummet och snackar med Charlotte på skype, redigerar bilder och kollar bloggar.. Kul vaah?? hah inte särskiiiilt! Eller det är kul att snacka med Charlotte men annars så har jag inget att göra..
På torstag börjar tennisen som jag ska gå på med Andrea, Charlotte & Anna...
KRAM

4 September 2011

God morgon! Nu har vi just vaknat och ska nog gå och äta frukost om en stund och sen vet jag inte vad vi ska göra.. Hmmm....
Aja tråkinlägg var det häär!
Gammal bild.. :)

Movie Time

Nu är det dags för film! Vi se på Tretton & Just My Luck (haha) så det blir nog ingen mer bloggning ikväll sorry.. Men så äre ! Kram på er // Malin & Steffie ♥
Videoblogg bara för att...

Buylando buylandoooo!

Malin slaggar här i natt! Vi ska gå och hyra film och köpa godis på Buylando nu och såå.. Nåt bra filmtips?? :)
(Visst är jag ego som lägger upp en bild på mig själv till detta inlägg men ingen av oss har ett bra
photoface just nu hah)
KRAM

Next: Stan!

Nyduschad & osminkad! :)

Nu måstejag skynda mig iväg till hötorget och möta Malin! Vi får höras senare under dagen!

KRAM

 


Alexandra II


Photo by: Stéphanie (me)..
Camera: Canon EOS 1000D..
Model: Alexandra (släkting)..

God morgon!!

Vaknade för en timme sedan (halv åtta) och det var ju inte så kul.. Nej men jag försökte somna om och vaknade kvart över istället! :)
Idag ska jag som sagt vara med Malin! hon har varit sjuk i några dagar så det var ett tag sen! ;P

God natt

Kom just hem från teatern. Den var rätt bra!
Imorgon ska jag vara med Malin, hon ska köpa några saker på stan och jag tänkte hänga påå.. Fast jag ska inte köpa nåt.. Försöker vara lite sparsam! :) Nu tänkte jag stänga av datorn och gå och lägga mig och läsa för jag är rätt trött (som vanligt)...
Den här bilden måste ni ha sett 1000 ggr hah :)
KRAM

På teater

Just nu sitter jag på en teater med Charlotte och hennes familj.. Det blev lite sista minuten planer helt plötsligt! -.- Men jag får väll ta drt lugnt imorgon kväll eller nåt.. Ledsen för att updateringen suger men det ska förbättras! Nu börjar det, KRAM

Hemma hos Anna

Just nu är jag och Andrea hemma hos Anna och gör typ ingenting men vi ska snart gå hem till mig och sen hem till Andrea... Anledningen till att jag bloggar är att min kära och sjuka vän Malin ville det.. :) Sry men detta är allt ni får för jag orkar inte skriva mer........

Arkivbild (Annas dator)

KRAM


Moustache-ring!



99 kr från http://www.juveliasmycken.se/



Ascool! Vill verkligen ha deeen!

Pocky fever

1 stor jordgubbspocky | 2 st chokladpocky med cockos på | 3 st vanliga chokladpocky | 2 karameller

Allt detta för 34 kr! :P


Project Runway

Sitter och kollar på Project Runway och käkar Pocky!! Vi (jag, Anna & Andrea) var nämligen i 2 japanska godisaffärer idag och då shoppade jag loss! :) Kan visa vad jag köpt i ett annat inlägg... Det är så billigt enligt mig! köpte ganska mycket för typ 34 kr!! Asööm!
KRAM PÅ ER

RSS 2.0