Ni frågar, jag svarar!

Nu kör vi en frågestund igen! Svara på den när jag kommer hem från Egypten! PUSS

26 december

Heeeej
Idag vaknade jag vid 9 för att käka och sedan åka in till Båstad och gå lite på mellandagsrean (fast det finns bara 2 affärer haha). Fick med mig ett par jeans och en blus från Ralph Lauren D&S så jag är jättenöjd! Sen har jag bara chillat runt i min mysdress och målat naglarna i en somrig ljusrosa färg till Egypten. Har också kollat på nån film.. Senare måste jag packa, har inte ens börjat! Fast det är ju mest bikinis och t-shirt och shorts så det blir nog inte så jobbigt! ;) 
PUSS


Bästa starten på dan

Varm choklad med grädde och marsmallows, egg & bacon macka ♥

Victoria's Secret Fashion Show på 3an nuu

Tune in på 3an och kolla på Victoria's Secret showen som går nu kl 8! Jag har redan sett den på nätet men jag vill se den igen på tv haha :) 

Lite bilder

Glömde verkligen helt bort att ta bilder igår så det här är dom ända jag tog hahah! Först så glömde jag kameran  till lunchen och sen så hade jag inte tid att ta bilder på kvällen.. Men aja, 4 är alltid något!
 

Svaaaar

Vad fick du i julklapp? God jul!
Svar: Funderade ett tag på om jag skulle visa det eller inte, men bestämde att jag inte tyckte det var så viktigt.. Men vill ni att jag ska visa det? Annars kan jag skriva lite snabbt bara. Jag fick ett par Raybans, en Longchamp väska, Colmar jacka, en kofta ifrån Massimo Dutti, bakgrejer, en liten ögonskuggspalett ifrån Inglet, pengar, en kräm, en film, 2 pjamasar från Primark och lite annat smått och gott! Frågan är om det är värt att göra en video där jag visar dem (isf när jag kommer hem från Egypten och då kanske jag gör en tillsammans med det jag får i födelsedagspresent typ) så kommentera vad ni tycker! 
 
 
Jag glömde fråga när vi träffades igåår, hahaha men känner du Eric Adelswärd? :) Haa deeet braa och god jul!
Svar: Jag skulle inte säga att jag känner känner honom men han går i min parallelklass! Visste inte om jag skulle svara här eller inte men nu gör jag det ändå.. ;) 
 
Vart ska ni bo i Egypten (stad och hotell)? kram
Svar: Vi ska vara i Hurghada (jag vet inte riktigt vart det ligger haha) vid Makadi Bay och bo på Makadi Palace. Ser riktigt najs ut om man kollar på bilderna som hotellet har lagt upp! 
 
KRAM!

GOOOOD JUUUL

God jul allesammans! Nu sticker jag iväg på en jul-lunch vi hörs kanske senare!
Puuusss god jul!

 


Beautiful tree

Såhär ser vår julgran ut i år! Tycker att sjävla granen var väldigt fin och stor och inte så "tom" med grenar om ni fattar vad jag menar hahah? Vi valde i alla fall att inte överpynta den utan hålla den simpel men ändå fin, och jag tycker att den blev det! ;)
Jag är såååååå grymt taggad för julafton just nu! Typ 1,5 h kvar!!! :D
Idag så har jag gjort marsipangrisar (kanske fotar dem imorgon/övermorgon) och så har jag bakat cupcakes som efterrätt imorgon. Sen har jag packat in paket och sånt så nu är allt klart! Wihoo! Vet inte hur mycket jag bloggar imorgon, kanske slänger in nåt inlägg men det viktigaste är ju att umgås med familjen etc.. Men vi får se! 
PUUUUUSS
 
 
 

Någon som är hungrig?

Dagen har gått ut på att baka lussebullar och pepparkakor samt klä granen (bilder kommer förmodligen imorgon)! Nu finns det mat för en månad fast vi är bara här i en vecka hahah.. Fast de kommer nog gå åt ganska snabbt haha ;) Man kommer ju lägga på sig lite tills skolan börjar.. 
Om en kvart ska vi ha en drink hos oss med massa vuxna och några barn så man måste vara social (fan haha) men det blir nog ok..
PUSS

förlåt steffie

förlåt för allt
jag har det kallt
du är min allt
va
inte längre
du sa dö
jag sa ingenting
tror jag
här är det snö
du sa nyss att du bytte lösenord
men jag fortfarande här
förstört din karriär
nu kan jag inte åka i din rosa helikopter
shit
du bad mig att gå
malin bröt sin tå
förlåt
du ser mig rulla
du hataaar

rock n roll peace out 

´


Tack Andrea

Tack så mycket kära vän för dessa fina fina inlägg och dom vackra dikterna. Tyvärr så har jag nu bytt lösenord så lilla Andrea kan inte komma in och störa mer hahahaha 
Nu ska jag baka lussebullar etc, bloggar mer senare puss! 
Still love you though boobooo ♥ Fast du kan vara extremt jobbig ibland hahahahahahaha

fortfarande jag

Dikt till Stephanie

din blogg suger
men ditt ansikte duger
ibland svarar du
till nalle puh
du kommer döda mig
men det är okej
för mina biceps
är större än dina ficeps
du smsade just mig
och skällde ut mig
hahahahhahahhaha
jag svarade okej
nu ska jag byta ut bilderna
i förra inlägget
så att steffie inte lägger ägget
eller odlar skägget




HOLLA BITCHITOZ

Men tjaaaaaaaaaaaaaa
Det är Andreaaaaa för fan! Jag fick Steffies lösenord och hela faderuttan så nu kan jag göra em massa saker medans jag sitter i bilen på väg till landet lololooooooolol. Steffie står antagligen och bakar pepparkakor eller nåt annat irrelevant....
Ni har väl försökt att gå in på min gamla goding blogg MEN DEN ÄR LÅST HAHAHHAHAHAHAHAHAHA
Döm mig inte jag är skittrött och förskyld faktiiiiiskt. Nu är jag söder om södertälje det är därför södertälje heter södertälje för att man är alltid söder om södertälje :)
Räck upp handen om ni tycker att jag ska blogga här oftare och dra ner byxorna om ni tycker att steffie suger på att blogga.
OKEJ NU NÄR JAG HAR MAKTEN HÄRA SÅ tycker jag att vi ska busa lite hehehehehehehehehhehehehwehhe
oopsi

JAG ÄLSKAR DIG IBLAND STEFFIE SPECIELLT NÄR DU GER MIG DIN BLOGG ATT LEKA MED

nawww kolla på min chipmunk

 

 


Saknar värmen..

Åååh saknar sommaren och värmen och USA sååå mycket nu! Är jättetaggad för julen och allt men här nere i skåne är det ingen snö (jag älskar snö hahah) utan det är mest kallt och grått bara, vilket är lite trist.. 
Som tur är åker ju vi iväg till värmen om endast 5 dagar (!!) vilket gör mig glad igen haha! 
Har dock läst att det ska snöa natten till julafton här nere så jag hoppas att jag vaknar upp julaftonsmorgon i ett litet winter wonderland! ;)
Bild ifrån USA, Santa Barbara. Take me back ♥
 

21/12/12

Ah men tjaaa!
Vaknade för ca 5 min sen och ligger i sängen och kollar instagram. Hörrni vet ni vad? Vi leveeeeer! Hahaha vi får se om vi klarar oss hela dagen men jag tror vi är safe.. ;)
Glömde heeelt bort att säga det men igår vid 7-tiden så flög jag, mamma och min bror ned till landet (torekov, skåne) så det är här jag är nu. Vi ska vara här tills den 27e då vi åker till Egypten (taggataggataggaaaa) och sen kommer vi tillbaka hit den 4e tror jag och så åker vi upp till Stockholm den 5e eller 6e.. Sen fyller jag år den 7e! Wihooo :)
Idag ska vi åka och storhandla mat, sen ska vi åka och hugga en julgran som vi sedan ska pynta! Mysigt värre haha

Ah juste, igår fick vi våra betyg efter avslutningen, blev väldigt nöjd! Dock är det långt kvar tills de faktiskt spelar någon roll så man behöver inte satsa suupermycket till betygen i 8an liksom..
Puss!
Hade ingen bild så det fick bli den här arkivisen hahah


Julavslutniiiiing

Nu äntligen så har jag jullov! Efter avslutningen gick Malin, Andrea, Johanna, Nathalie, Klara och jag till Vapiano och åt en skiiitgod lunch!
Jag åt en carbonara och jesus vad god sen var! Sen drog alla vi hem till mig och nu kollar vi på nån random dokumentär haha..
Såhär såg jag ut idaaaag:
(klänningen är från Zara)


Dagen i bildeer


Tog bara bilder på spanskalektionen (då tittade lyssnade vi på spansk julmusik och drack julmust och åt pepparkakor med mera) och på hemkunskapen då vi bakade nått bröd. Mysig dag var det i alla fall!
Sen efter skolan blev den dock lite mindre mysigt då jag först behövde köpa en julklapp åt pappa och sen fick jag gå till min kyrka som jag har som presentation men den var STÄNGD. Fyfaan vad ovärt haha jag gick dit i snöslasket med en tung väska och kameran och allt och så stängde den kl 3 (kom dit ungefär kvart över), seegt som fan! 
Oh well, det finns inget mer att göra åt det haha.. 
PUSS

19e december

Sista riktiga skoldagen! Idag så går vi i skolan som vanligt (fast jg tror inte att lektionerna kommer vara så lärorika eftersom att vi inte börjar på nåt nytt haha) och och sen slutar vi innan dubbeltimmen SO så att vi kan gå på studiebesök till vår kyrka (vi ska skriva en jääävligt lång och krånglig presentation om en valfri kyrka under lovet -.-)! Just nu sitter jag på tunnelbanan påväg mot skolan, har c-språk medans de andra har sovmorgon.. Seegt men vem bryr sig!
Ha en bra dag!
(Min nya bakgrundsbild på mobben, såå skön!)


En sån där tisdagskväll..

Heyyyyyy
Idag efter skolan gick jag hem till Andrea innan vi gick på tennisen. Efter tennisen så gick vi hem till moii och gjorde köttbullar och makaroner hahah :) Nu har hon gått hem och jag bara chillar här hemma och läser lite bloggar! Här får ni två bilder (Andrea är så sjuukt sexig hahah) puss!


Happy x1000


Mitt i kylan

Tjooo kan inte skriva så länge för mina fingrar har frysigt till is.. Vi är i alla fall i kungsan och väntar på att få träffa Sam men han ska typ gå om 10 min så vi kommer säkert inte hinna.. Aja well well bloggar mer när jag kommer hem puss!


Sam Pepper

Idag ska jag och Malin och Andrea dra och träffa Sam Pepper!  Om ni inte vet vem det är så kan ni googla på honom på youtube, där han har en kanal som han videobloggar på! Han är från England och han är aaasskön! Han ska iaf ha en meet up idag i Stockholm som vi ska gå på, ska bli skitkul! 
PUSS

Underskattat

Youtube är så jävla underskattat. Det är ju vääärldens bästa sida! Och jag tyckte att det var fett överskattat att bli "medlem" men det är fan det bästa jag har gjort. Man kan liksom prenumerera på de kanaler man gillar så får man upp alla deras nya videos på startsidan, man kan kommentera och gilla etc.. Dessutom är youtube BÄSTA tidsfördrivet, man kan liksom börja kolla på en video från typ American X Factor eller nåt och helt pötsligt kollar man på hur man fiskar en bläckfisk (det har hänt mig hahahah)! Det finns så sjuuukt många videos så det är inte sant! Thumbs up for Youtube! 

Vad ska du ha för skolavslutningsklänning?

Fick denna fråga härom veckan men har inte kunnat svara iom att min dator vart mia.. Jag ska i alla fall ha denna vinröda snyggingen från Zara Trf! Love it! Den kostade bara 299 kr också så det gör inte så mycket om man bara använer den 1 eller 2 gånger liksom.. ;) Tror nog jag ska ha den på julafton också.. 
Vad ska ni ha på er? 
KLÄNNING PEPLUM
 

Welcome back, I've missed you soo much

Nu är min macceeebook fixad och hemma igen! Detta betyder att det blir bättre uppdatering, eller det hoppas jag iaf haha! Håll utkik under dagen, kommer nämligen göra en del inlägg nu när datorn är baack!
 
 
 

Ooopsiee

Holaa! Nu är jag på tunnelbanan påväg till skolan! Trodde att jag började kl 10 och att lucia var frivilligt men tydligen inte så jag missade den.. Oops! Men jag tror att det är chill för dom tog ingen närvaro där haha! Så jag kommer till So'n som börjar kl 10 hahaha..
Aja min morgon har varit allmänt chill, vaknade kvart över 8 och åt frukost i lugn och ro, klädde på mig och fixade mig och nu är jag påväg!
Puss


Trasig dator = dålig uppdatering

Hey y'all! I söndags tootaaal krachade min dator så trevligt så uppdateringen har ju då inte varit den bästa (inte för att jag brukar blogga såå mycket mer annars hahah). Jag kommer förmodligen inte få tillbaka den förrän nästa vecka så det kommer bara bli mobilinlägg framöver.. Jag vet inte vad jag ska blogga om heller för jag kan ju inte bara ha iphone-outfits bilder? Det blir ju skiittråkigt eller? Aja jag får väll göra mitt bästa! Nu ska jag lägga mig och läsa Elle som kom i brevlådan idag, puss!
(Gammal bild)


Hej skolan! Kan du dö? Tack!

Tjjaaabaaz vad händer?
Idag i skolan hade vi fys typ och det var så jäävla jobbigt! Sen gick jag i alla fall hem och gjorde lite mellis.. Har pluggat lite kemi till provet imorgon men orkar inte plugga mer hahah tur som fan att vi slutar nästa torsdag (den 20e)! När slutar ni?
Jag är så sjukt taggad på lov för då är det juulafton och sen far jag till Egypten! Wihooooo! Pösspöss


Cozy outfit

Idag har jag efter skolan varit med mina fina vännneeer och fikat på Espresso House (standaaard hahaha) och sedan drog jag hem och nu ska jag plugga kemi.. Så jävla otaggad! Aja såhär såg jag ut idag iaf:


Och där rök mitt självförtroende..

 Kollade precis på Victoria's Secret Fashion Show 2012 för jag har inte hunnit göra det i veckan, och fyfan vad man känner sig ful igemförelse med dessa tjejer hahaha! Fast man får iallafall lite motivation till att träna (dock varade den inte mer än i en halvtimme för sen tog jag en skål med chips haha).. om ni inte redan har sett den så tycker jag att ni ska göra det, det är bara att googla så kommer den upp hur lätt som helst, puss!

Ännu en söndag..

Nu börjar veckorna dra ihop sig! Tänk att det endast är 2 veckor kvar till julafton! Jeeeze vad tiden går snabbt! 
Dock är det ju söndag idag så en ny vecka väntar med kemiprov, biologi presentation och mattediagnos bla. Kul! 
Så dagen kommer mest att gå ut på att plugga, fast just nu kollar jag på American X Factor haha :)
Bloggar mer senare! PUSS
 

Dagens shopping

(skit i cp-apan i hörnet skulle screenshota för den ville inte spara och då kom den med haha)
Idag var jag i alla fall på stan med Andrea, Malin, Nathalie och Klara och skulle köpa julklappar. Jag köpte dock bara saker till mig själv hahah! Detta köpte jag iaf:
3 st Butter nagellack från Stockholm Market (165 kr st men hade ett presentkort på 500kr så använde det)
Ett doftljus med doften "fresh linnen" för typ 20 spänn på Klas Ohlsson
Sodastreem smaksättning smak av granatäpple 50 kr

PUSSSS

My wishlist

Såhär ser min önskelista ut at the moment. Observera att det inte är i ordning utan bara huller om buller (fast 1 är nog 1 på riktigt också)! Har ni skrivit era önskelistor än? Isf vad önskar ni er? KOMMENTERA GÄRNA! ;) 
Puss

Sjuuk ;(

Vaknade upp imorse med ett dunkande huvud och känner mig väldigt förkyld.. Mår inte alls bra men har tagit en alvedon så det är iaf lite bättre nu.. Jag tror att anledningen var att jag råkade sova med öppet fönster heela natten (klumpigt av mig skulle bara ha det öppet i typ 5 min för att få lite frisk luft till rummet men råkade somna haha) så jag mår skit idag. Som ni kanske fattat nu är jag hemma från skolan idag, hoppas att det inte händer nånting viktigt..! Vet i alla fall inte vad jag ska göra här hemma, kommer förmodligen blogga en del men också måste jag plugga rätt mycket för jag har SO-prov imorgon, *suck*.. Får hoppas att jag är frisk tills dess orkar verkligen inte missa provet, plus att vi ska bara lussebullar på hemkunskapen hahah :)
(Ni ska inte behöva se mig såhär sliten som jag är idag så ni får en outfitbild från igår, jag har på mig en tröja från Zara, jeans från Dr.Denim och hunters)
Puss


Bowliing

Heyy nu är jag på Marion's bowling med klassen och bowlar (nehe)! Det är skitmysigt faktiskt hahah :)
Idag var jag och Natta i kyrkan (till konfan) och sen pluggade vi innan vi drog hit. Nu är det min tur så byyee


1 December

Idag har vi varit hos Johanna och bakat pepparkakor och knäck! Cozyy
Nu sitter vi på bussen påväg hem till Natta igen då vi ska byta om och fixa oss lite snabbt innan vi åker till en feeezztt (hahhah 50-års fest) så vi har liite bråttom! Här är 2 finfina bilder från idag, puss!


RSS 2.0