Flowers


Mina fina vänner

Åh gud jag saknar er redan! Alla mina fina, roliga, konstiga, snälla, bästa, snygga klasskompisar kommer jag sakna så otroligt mycket! Nästa gång vi ses blir i augusti. AUGUSTI! Det är ju jättelångt dit! Kan iaf trösta mig med att Andrea, Nathalie och Malin kommer vara här ett tag. :) 






Det är inte bara ni snyggingar på bilderna jag kommer att sakna, utan även många fler! Ni vet nog vilka ni är haha :) 
(andledningen till att det bara är dessa personer ovan är för att bilderna är från efter skolavslutningen och då var jag bara med dem) 


Följ mig på Instagram!

Kommer lägga upp bilder under hela resans gång på Instagram när jag har wifi, så det är bara att följa mig! Steffie99 heter jag där! Så följ på! 

Upp, upp och ivääääg!

Just nu sitter jag förmodligen på ett plan över atlanten mot USA! Ni kan inte förstå hur taggad jag är! Första stopp: Los Angeles! :) Jag har kanske wifi nån gång under resan så då blir det kaaanske lite uppdatering men annars får ni leva med tidsinställda som den här.. PUSS



Bara några timmar kvar

Nu är det verkligen inte långt kvar tills vi far iväg. Klockan 2 inatt sätter vi oss nämligen i bilen och åker till flygplatsen! Jag kommer att gå och lägga mig vid nio-snåret så jag åtminstone från några timmars sömn.. Nu ska jag gå och äta middag. Bloggar inte mer idag, kanske imorgon! 

God morgon!

Heyy! Idag vaknade jag vid 9 men har legat och kollat på PLL i sängen i nästan 2 h.. Som jag sagt innan ska jag idag vara hemma och packa väskan till USA och göra lite tidsinställda inlägg.. Låter det bra? :) Nu ska jag gå ned och äta frukost! :) 

Picknick

Här får ni en ENORM bildbomb att gotta er i medan jag äter middag haha :)  Alla bilder är från efter skolavslutningen igår!












Landet

Nu har vi kommit ned till landet, det är ett så kallat "pit-stop" bara, eftersom att vi far vidare till USA övermorgon. Morgondagen kommer spenderas av att packa ur och väskan och sedan packa den igen haha.. Fast inte med lika mycket kläder då alltså, det måste ju finnas plats kvar för all shopping! Hihi :) 
Sedan ska jag även försöka göra lite tidsinställda inlägg också så att det inte står helt tomt i nästan en månad! Snällt vah? 

-arkivbild

Skolavslutningsoutfit


Klänning från Syd-Afrika // Skor från BikBok // Thomas Sabo armband

Nya blogg.se

Alla ni som har en blogg och bloggar på blogg.se kanske har märkt den nya "designen" eller vad man ska säga.. Jag tycker att den blev jättebra! Känns mycket lättare på nåt sätt men ändå att de fått in nya saker! Dock har jag lite svårt att hitta nu i början haha.. Men jag lär mig nog innom kort. :) 
Nu får ni se hyr många läsare jag har, och jag vet, det är sjukt få men eftersom att uppdateringen inte varit så bra så har jag tappat ca 30-40 läsare.. INTE BRA! Tyvärr kommer jag inte blogga så mycket de kommande 3 veckorna heller, då jag är i USA. Puss 



SOMMARLOV!

ÄNTLIGEN! Nu har jag ääääntligen sommarlov! Dagen har varit hur bra som helst! efter skolavslutningen drog Malin, Andrea, Johanna, Nathalie, Filippa och jag till en brygga och myste och fikade hela eftermiddagen. Tog ca 700 bilder idag så jag kan inte visa alla, men här är några från skolavslutningen iaf! Andra bilder kommer senare! 




Ett inlägg från någon som inte har sommarlov än.

Heyy! Idag var jag på stan med Malin, Johanna och Andrea och sen gick Andrea och jag på bio och såg LOL, den var jättebra! Rekomenderas :)
Nu är det ju så att typ resten av Sverige har sommarlov förutom vi på EG. GAAAAH jag orkar inte med fler facebookstatusar, instagrambilder och blogginlägg från skolavslutningar etc när jag sitter här och tänker "jaha, då ska man väll gå upp klockan 7 imorgon bitti och göra sig iordning som vanligt för att sitta bakom en skolbänk till kl 3". ÅÅÅH GE MIG LOV NU! JAG VILL OCKSÅ KUNNA GÖRA ETT SÅNT INLÄGG! haha nej men seriöst!
Nu ska jag sluta klaga och istället tacka Amelie för länken och de nya besökarna! Hoppas ni stannar, hade över 100 unika idag :)
-Arkivbild. Gud så konstig jag ser ut haha :P

Todays

Linne från Guess
Svarta jeans från TopShop
Klocka från Triwa
Puss


Sunday

Heyy allihopa!
Idag efter jag kommit hem från Malin gick jag ut med hunden och träffade på Filippa. Vi gick hem till mig och pratade och sen drog vi och köpte glass! Nu har hon gått och jag sitter och kollar på PLL, ny drooog!
Gotta go! xx


Video hos Malin


Gårdagens

Gårdagens outfit bestod av en klänning från Little Marc Jacobs, Juicy-kofta och triwa klocka.. ;)
Nu är jag påväg till stan för att träffa Malin, ska sova hos henne! Hörs sen!

 


Torsdag

Heyy just nu är jag hemma hos Andrea och kollar på Top Model och tänkte visa dagens outfit som jag tog imorse..
Skjorta från River Island
Shorts från Acne
Puss :*


Picknick :)


Vblogg


Dagens outfit

Heyy! Nu är det inte många skoldagar kvar innan sommarlovet! 10 ynka dagar!
Nu är jag påväg till skolan, ska försöka vara där lite tidigare så jag kan fixa med en powerpoint för vi ska ha presentation idag.. Wish me luck!
Idag har jag på mig:
Kofta: Hollister
Jeans: BikBok
Hunters
Puss


Fixar med fotoalbumet


Missing London

- två bilder från London december 2011
Jag vill tillbaka till London! Det var så mysigt där och bara strosa runt på stan och gå i affärer och sätta sig och ta en fika på Starbucks.. Åååh take me back too London! Första bilden är på Big Ben och andra är på en av många fikor på Starbucks, den där sockerkakan var för jävla god alltså (ursäkta mig)!

You are more attractive to me if you smell good.

Hade ingenting att göra igår så jag passade på att ta bild på mina parfymer och tänkte göra ett inlägg om det! Enjoy!
1. Vera Wang Princess parfymen fick jag i födelsedagspresent och jag hade önskat mig den jättelänge. Ibland gick jag in på t ex kicks och gick rakt in och luktade och tittade på den. Den luktar så otrooligt gott! Älskar kronan också. :)
2. Marc Jacobs DAISY köpte jag när jag var i London i slutet av december 2011 och den är ganska liten men man fick med en "refill" flaska som man kan fylla på den lilla med, ganska smart faktiskt! Jag tycker att den här parfymen luktar suuuuuupergott men det som är lite tråkigt är att det är väldigt många (som jag känner iaf) som har den här parfymen så det blir inte så mycket en "signaturparfym" om ni fattar vad jag menar. Men doften är det inget fel på! :)
3. Gilly Hicks Velvet Cassia är egentligen en body splash men jag har med den här ändå. Skillnaden mellan body splash och parfym är att body splashen är inte lika stark och man kan ta mer av den medan parfym tar man 1-3 sprut och luktar mycket. Denna köpte jag iaf sammtidigt som DAISY i London och den luktar jättegott och den använder jag ganska ofta! :)
4. DKNY Fresh Blossom tycker jag luktar gott och så, brukar ha den i min nessesair eller väska eftersom den är väldigt liten. Men det tycker jag är bra för om den är för stor kanske man tröttnar på den! Jag tycker det är bättre att ha några små istället för en stor så kan man byta emellan! :)

5. Tommy Hilfiger Tommy Girl är en parfym som jag nyligen fick av min syssling. Den luktar gott men den är inte en favorit, jag gillar mer sommriga dofter som blommor etc men den här luktar lite annorlunda, men gott alltså. :)
Jag tycker att det är jätteviktigt att man luktar gott, man vill ju inte stå bredvid/prata med någon som stinker haha.. När jag köper parfymer tänker jag väldigt mycket på utseendet på flaskan, vet inte varför men ska jag köpa en ny parfym måste den lukta gott och ha en fin flaska haha..


Fast and furious

Ligger i sängen och kollar på Fast and Furious som jag även kollade på igår (två olika filmer allså) och jag vet inte vad det är som gör att jag tycker de är så bra?! Brukar inte tycka att skutfilmer etc är särskillt bra men de här är så jävla bra! Love 'em! Kollade på de här filmerna när jag var liten (9-10) och får nostalgi av att se dem igen (jag är störd ni behöver inte kommentera det)! Är jättetrött för jag vaknade ganska tidigt imorse och gick och la mig relativt sent så jag ska nog gå och lägga mig efter filmen.. Hörs imorgon xx

Döskallar är snygga

Den här väskan/clutchen har jag letat efter i ungefär ett halvår och sedan hittade jag den på Mathilde för några dagar sedan! Berättade det för mamma som också tyckte den var snygg och sedan dagen efter kom hon hem med den haha.. :) Men vi delar på den altså.. Den är ju lite svårmatchad och "vuxen" eller vad man ska säga men den var så otroligt cool så jag tycker den var värt pengarna! Döskallarna är jättesnygga! Love it! :)

IT'S FRIDAY FRIDAYY

Heyy there! Vad har jag gjort de senaste dagarna? Igår var jag och padlade med skolan och efter det så gick Andou, Vendela, Karla, Malin, Nathalie, Andrea och jag hem till mig och kollade på One Direction the live tour (bild snodd från andous blogg men jag är inte med på bilden) och den var jättebraaaa! :)
Idag hade vi studiedag för det var studentlunch i skolan men jag och några fler anmälde oss för att cervera så det gjorde vi och då fick vi 2 biobiljetter var! Så efter det gick vi på bio och såg "What to expect" och den var helt okej..
Nu har jag bytt om till mjukiskläder och ska bara vara hemma och mysa och så får vi se vad jag hittar på imrg, puss! ;)

RSS 2.0