Dagens Outfit

Blus/Skjorta: H&M | Jeans: BikBok

Hallonmarrängswiss

Den här godingen åt vi till efterrätt igår! En hallonmarrängswiss och den var sjuuuuukt god säger jag bara! Den innehåller marräng, glass, grädde och hallon som är marinerade i flädersaft. Ååååh nu blev jag sugen på en till.. :)
Tips till er som inte vet vad ni ska göra för efterrätt på fredagskvällen, gör denna!

Vita blommor



Ny video!

Pratar om vad jag gjort idag och sånt (ursäkta att jag är så ful men jag är osminkad och trött hahah)! Enjooy :)

Tävlar! (igen)

Är med och tävlar hos Jullan Svensson om en valfri vara hos tvspelsweb.se med ett värde av 200kr och jag har valt ett close-up filter! Skulle vara sjukt kul att vinna det till sommaren eftersom jag kommer fota väldigt mycket close-up då! Den här bilden (som jag hade i den andra fototävlingen också) representerar "något fint" för mig för att det är en mamma som håller sin dotters hand och det tycker jag är jättefint! :)
Wish me luck!

Jenna Marbels

Har säkert sätt allaaa hennes videos redan men de är ju så jävla roliga! Sitter forever alone i mitt rum och skrattar ihjäl mig.. aaaawkwaard... Här är mina iaf favorit videos:

Följ steffie99

- mina senaste bilder på Instagram
Följ mig gärna på instagram, heter steffie99 där! Lägger upp allt och ingenting från min vardag och så och lite One Direction såklart men feel free to follow mee!

Framme!

Nu har vi kommit fram till landet efter en ca 5h lång biltur (tog kortare tid eftersom det nästan inte fanns några bilar på vägen) och jag ska snart hoppa till sängs och somna in, fan vad trött man blir av att åka bil haha!
Uppdaterar imorgon när jag har vaknat!
Puss

 


Dagens Outfit

Jeans: TopShop Linne: H&M FAA Kofta: Zara Klocka: Triwa Armband: Diddi + iphonehalsband.se

Välkommen reflexskärm!

Idag kom priset i fototävlingen jag var med på kommit så jag har varit ute och hämtat den! Skulle egentligen fått en kameraväska men tydligen hade jag inget val så den som vann valde den istället så jag fick hennes pris.. Men no sad faces för jag ville ha en reflexskärm också! :)

H&M

Hey! Idag har jag varit med Deaa.. ;) Vi gick till H&M på stan och där köpte jag ett linne från Fashion Against Aids och en skjorta som var skiiitsnygg! Sen gick vi hem till mig och sen gick vi till fältan för jag skulle hämta ut ett paket (priset jag vann). Bloggar mer senare! :)

Thursday

Hey! Nu sitter jag på tunnelbanan påväg till skolan, tänkte komma dit lite tidigare och göra biologiläxan som jag glömde igår.. Förlåt att jag inte bloggade igår men jag hade faktiskt ingen tid, eller jag behöver inte alls be om ursäkt till er för jag kan blogga när jag vill haha! Men i alla fall, idag har jag på mig en Hollister skjorta, JC jeans och hunters!
Puss


Svartvitt

Canon EOS 600D Canon EF 50mm f/1.8

A Walk In The Park

Heyy :)
Idag när jag kom hem från skolan så hade jag tänkt att baka men jag hade inga av ingredienserna och jag orkade inte gå och köpa så det blev inte av. Dock drog jag ut och fotade lite i solen, men bara natur för jag är inte så fotogenisk idag.. ;)
(flera bilder kommer senare)

Tack för er hjälp!

Tack till alla er som röstat på mig i fototävlingen, det resulterade till att jag kom 2:a och vann en kameraväska! Tackar tackar! :)
Och som jag lovat ska alla som röstat få en länk (om ni kommenterat att ni gjort det på min blogg) så here we goo:
http://hannaloviisaa.blogg.se/ |  http://lovisadsvarld.blogg.se/http://umkas.blogg.se/ |
http://photografrida.blogspot.se/http://janinaflygare.blogg.se/, | http://emiliaknuters.blogg.se/,  | http://safiaa.blogg.se/ |
http://sandrafotar.webblogg.se/!
Åter igen, TACK!

Pastell

Ännu en måndag.. Kan inte sommarlovet komma snart!? Haha
Idag jobbade jag mot vädret och satte på mig en ganska färgglad outfit!
Så idag har jag på mig:
Byxor: Zara
Tröja: United Colors of Benetton
Thomas Sabo armband
Triwa klocka
Puss :*

 

 


Kebaaab with Mallllaaaaan

Heysan alla dudes and dudettes hur mår ni en dag som idag som idag som idag, jag mår braaa brääää
Nu har vi just varit och köpt kebab ;)))))
Jag ska slaggaaa hos hennee ikväll!! Pööss


Hungerspelen

Heyyy
Nu är jag hemma hos Andrea som jag ska sova hos ikväll!
Vi har just kommit hem från Sergel, vi såg Hungerspelen som för övrigt var jättebra! Tips till er som inte sett den än!
Jaa såå, that's what's goin on ;)
Men vi ska väll gå och kolla på en film eller nåt...
Puuuuusss
(min ven er vakkeer)


Hjälp mig att vinna!

Jag har blivit en finalist hos www.filippao.se's tävling och jag skulle bli mer än glad om ni röstade på min bild!
.
KLICKA HÄR FÖR ATT RÖSTA PÅ MIN BILD (NR 8)

Så snälla snälla snälla snääääääälla rösta på min bild så lovar jag att alla som röstar på mig får en länk! Och alla som inte har en blogg kan jag skriva tack till om ni röstar!



Mattant..

Weehååå nu står jag i skolans disk rum med Micki m.m och ja, diskar.. Kuuul! -.-
Hade egentligen planer om att gå ut och käka lunch med några men det blev ju inte av.. Oh well oh well.. Så kan det gååå!
Gtg pöss


Dagens:

Såhär ser man ut idag då.. ;)
Linne: Hollister
Kofta: A&F
Jeans: Lee
Väska: Zara
Klocka: Triwa
+ Hollister jacka på det.
Have a great day!


LIAM HADE TWITCAM

OBS: DETTA ÄR MENAT FÖR DIRECTIONERS
.
.
Asså jag är så hiiiimla glad just nuu! Malin och Johanna och jag beslutade oss för att gå hem till mig ett tag efter gympan. När vi kommer hem kollar Malin twitter och såg att Liam Payne just startat sin twitcam (live video där man kan chatta med honom)! Så vi springer till min dator och sätter igång twitcamen! Alla satt och grät (av lycka) och skrev miinst 80 st tweets till honom när han satt där! Och det bästa var att efter ett tag kom Niall, Louis och Zayn in och sa hej! Asså det var sååå fantastiskt för det var liksom LIVE! ÅÅÅååååh vi är sååå töntiga som satt och storböla men det var så jävla härligt.. Meeahhoriasfgaoriuhg de mååste ha flera snart! Och till er som missade den kan ni ju alltid kolla på youtube men det är ju inte riktigt samma sak..
PUUUUSS FRÅN EN GLAD CHEYY

ANTM AL STARS

Shiit vad bra Americas Next Top Model Al Stars var! Måste följas!
Missade ni det kan ni bara kolla på tv3play.se ;)
Nu blir det lyckan i LA också!
PUUSS

Bussy bussy

Heyy nu sitter jag och kollar på DHW 5 som jag fått låna av min kääära vän Andrea (taaacckkk) och det har jag kollat på nu i typ 3h hahah .. Men kom på att jag måste göra engelskaläxan innan middagen för sen är det tv maratooon (Top Model, Lyckan i LA, GCB).. Aa så det är därför jag inte har/kommer uppdatera idag..
På tal om ingenting, dessa halstabletter köpte jag i Österrike och de är så sjuukt goda (köpte 8 paket tror jag)!
Puss


Videoblogg

Gamla goda störda Steffie.. Ni behöver inte kolla på den för att jag är så random men sån är jag. PUSS!
PS: Tycker ni om mina videobloggar? Vill ni att jag gör det oftare? KOMMENTERA!


Making smoothie

Heyy nu är Mallan är och vi har precis gjort en väldigt blandad smoothie med blåbär, hallon, mango, banan, jordgubbar och apelsinjuice. Den blev jäättegoood! :)
Om nom nom

I hate mondays

God morgon! Eller bara morgon för den är inte god.. Idag är det i alla fall skolan som gäller men som tur är slutar vi kl 1 idag. Jag har på mig TopShop jeans, linne från Thailand och kofta från Zara, och så har jag mascara första gången på typ 2 veckor (intresseklubben antecknar) hahah!
Pöss


Måndag imorgon -.-

Har precis kommit hem från världens bästa restaurang med världens godaste mat, nämligen Kouzina (ingen reklam alls haha)! Åt samma sak som vanligt (kykling med kantarellsås) och såklart var det skitgott ;)
Just nu sitter jag i mitt rum kollar jag på HIMYM men ska snart gå och läsa Elsas Hemlighet och Chic som jag inte hunnit läsa klart..
Have a nice evening! Även om det är skola imorgon.. :(
Självporträtt fotat med Canon EOS 600D 50mm 1,8 :)

At the subway

Tjoo nu sitter jag och Charlotte (www.lottenlove.blogg.se) på tunnelbanan och väntar på att tåget ska komma (4min).. Planen är att gå och fika nån stans i stan och kanske gå i lite affärer, men mest bara snacka typ.. ;)
Här får ni två fiina bilder på oss:


Sista lovdagen

Noooo idag är det sista påsklovsdagen, imorgon är det skola iden! :(
Just nu sitter jag och surplar på en jordgubbs smoothie och kollar på tv med en sovande Sigge bredvid mig. ;)
Idag vet jag inte vad jag hittar på, slå mig en ton om ni vill göra nåt! Annars chillar jag nog bara hemma och städar hahah..
Anywayyy, jag har inget mer att säga så jag bloggar mer senare! PUSS

Något fint - tävling hos FilippaO


Jag är med i en tävling hos FillipaO där man kan vinna en reflexskärm (åååh vad jag vill ha een) eller en liten kameraväska (har ingen alls för stunden haha)!
Det är ganska självklart att denna bilden är "något fint" för mig eftersom att det är en liten bäbis som håller hand med sin mamma. ;)
Här är länk till tävlingen
Här är länk till fotofyndet.se

Home Sweet Home

Nu är vi hemma i Stockholm igen! Eller vi släppte av Andrea vid henne typ halv åtta och sen åkte vi hem till oss så vi har varit hemma ett tag..
Har packat upp väskan och fixat lite saker här hemma, feels good to be home! :)
Käkat pizza har man hunnit med också haha!
PUSS

In da car

Tjoo nu sitter vi i bilen igen efter en kort paus för att köpa bla glass hahah!
Vi har suttit i bilen i ca 3h och det är ungefär lika långt kvar innan vi är hemma.. Dock känner jag att tiden har gått ganska snabbt för en gångs skull och jag är inte uttråkad än så det är ju positivt haha..
Pöss

 


Mot Sthlm!!

Heey alla små fisar!
Nu ska Andrea och jag sätta oss i bilen mot Stockholmiaa! ;)
Kommer förmodligen blogga från bilen men annars bloggar jag när vi kommit fram (ca 20-21.00) så ni vet..
Puuuusss
(visst är vi vackra?)


Jersey Shore

Tjoo nu sitter jag och Dea och kollar på Jersey Shore och äter godis (haha standard)! Äälskar det programmet ;)
Yeeah man..
Nej mennee, nyaste bilden från istagram (följ mig @steffie99):

 


Dagen:

Heyy
Idag har jag och Andrea hållt på i mitt växthus i ca 2 h och sen har vi kollat på VS fashion show 2012 i repris..
Annars har det väll inte hänt så mycket haha.. Men imorgon åker vi heem! :(
Fast ändå skönt på ett sätt...
Aja, nu ska vi gå och äta pussss

Hämnd.

Nu sitter jag och Andrea och äter godis och kollar på Revenge, fast hon har missat 2 avsnitt hahah..
Revenge måste vara det bästa programet just nu! LOVE IT!
Nu börjar det gtggggg ;)
Sjävporträtt från helgen..

Vädret vände!

Äntligen blev det lite bättre väder här nere så Ammi, Andrea, Olga och Sigrid (Ammis systrar) ut på en liten fotopromenad så här kommer lite bilder därifrån hahah
Fiinfina Ammi :)
Olga och Ammi som kollar på bilder haha
Hahahahah snyggingar ;D
Deaaaa ;)
Olga and Sigrid
Oooolga ;)
Siggi och Siggeeee
Ock så avslutar vi med den obligatoriska bilden, en växt.. haha

Heeeeeyyyy

Heeyy på er! Nu sitter Amelie, Andrea och jag i mitt rum och tittar på film, Ammis familj äter middag här såå :)
Idag har jag varit i båstad med flickorna ovan och köpte en nessesär (stavning?)..
Orkar inte skriva mer nu så puuuusss!

11 April 2012

Imorse vaknade Dea tidigare än mig men jag fortsatte sova hahah så hon gick ned och åt men sen kom jag ned typ en timme senare. ;)
Idag ska jag och Andrea nog sticka in till båstad och kolla i lite affärer (inte för att det finns så många haha) typ märkesbutiken eller nåt men jag tror inte jag kommer köpa nånting.. :)
Pöss
En fiiinfin gammal bild på Andrea från i somras.. ;)

Top Model Sverige → Lyckan i LA → GCB

Så ser våran kväll ut hahah :)
Blir TV maraton kan man säga, så det var tur att vi tog en (lååång) prommis till mataffären och köpte lite godsaker höhö!
Men aa, nu ska vi fortsätta kolla!
PUSS

Spelar kort med Andrea


Tired Tuesday

Heyy
Nu ligger jag i soffan med en sovande Sigge på magen och kollar på Tv.. Om typ en timme kommer Dea hit för hon ska bo hos mig i några dagar! :)
Dock har jag fortfarande pyjamas på mig så jag måste gå och göra mig i ordning innan hon kommer hahah..
Uppdaterar senare ;)
Självporträtt från i lördags :)

Hett - H&M FAA 2012

Jag måste verkligen lägga vantarna på något av plaggen ovan. Så. Jävla. Snygga. Älskar aztec mönstret! Gjorde ett litet collage med de plaggen jag gillade mest, tycker verkligen om alla på bilden! Speciellt shortsen, bikinin och glasögonen! Vill haaaa *dreggel* hahah
Såå, vad tycker ni om H&M's Fashion Against Aids nya kollektion (kommer ut den 26e April)?!

Middag hos brors vän

Just nu är jag hemma hos min brorsas kompis (våra föräldrar har typ blivit bra vänner och så) för att käka middag.
Så segt för jag har inget å göra.. Har typ redan kollat alla bloggar minst 10 ggr idag och twitter/instagram varannan minut så jag vet inte riktigt vad jag ska hitta på, eftersom brorsan och hans kompis spelar tvspel och vill hälst att jag ska vara nån annan stans (dissad hahah)!
Men jag kan ju alltid blogga eller hur? :)
Pusssss

Smothääääy


Rainy day

Heeeyy there girls and boys vas happenin'?
Idag regnar det ju och blåser och vädret är allmänt skit så mina hurtiga planer om att sticka ut och jogga blev ju inte av... Men man kan ju hitta på saker hemma? Fast jag känner mig dissad för Carro & Wilma åker hem idag och Andrea kommer inte hit förrän imorgon.. Men whateveeer, jag kan ju alltid ladda ned lite serier på datorn och kanske läsa lite ur Elsas Hemlighet, och kanske till och med baka? ;) :P
Talk to you later ;*
Bild av Caroline :)

Sunday night

Tjaaa! Sitter och kollar på HIMYM nu men snart kommer Wilma och Carro hit och så ska vi hitta på något, typ kolla på nån film eller nåt! Kul ;)
Yeah sooooooo... Har inte så mycket mer att säga men det gör väll inget? hahah puuuuss!
PS: Ni trevliga personer som busringer mig 24/7, jag vill jättegärna snacka med er men kanske inte just nu eller? :)


Wilma


Uppdaterad fotosida!

Nu har jag uppdaterat min fotosida (bilden är en länk) och jag måste säga att jag är faktiskt väldig nöjd! Eller iallafall om man jämför med den gamla (som är så ful så jag inte enns vill visa den här haha)!
Ett tips till er är också att kolla in på den sidan om ni vill se mina fotografier, ibland så kan det hända att jag lägger upp bilderna där först, eller så ligger dem bara där och inte här (fråga mig inte varför..?).
Puss

Med Wilma & Carro

Heyy!
Idag har jag varit med Wilma och Carro.. Jag vaknade kl 10 och kom på att jag skulle träffa dem kl halv 11 (stress eller vad?) men jag multitaskade och hann dit i tid (nästan höhö), ååh vad skönt att cykla! Första gången sen i somras :)
Men aa, sen drog vi hem till mig och fotade lite typ, sen skulle Wilma gå och då gjorde jag och Carro lunch! ;)
Lite bilder från dagen:
"bra" bilder kommer lite då och då haha :)

Påskaftons klädsel


Blus: Odd Molly | Byxor: Zara | Klocka: Triwa
Ha en riktigt glad påsk!

Jackan :)

Här får ni lite bättre bilder på jackan som jag köpte förra veckan.. Måste säga att jag diggar ljuset på bilderna starkt så jag gick faktiskt och tog lite självporträttsbilder när jag ändå höll på! :) Men de får ni se senare..
Iaf, jackan är från Hollister och kostade 840 kr tror jag, men så värt det! Jag älskar den :) ;)
Puss :)

Glad påsk!

God morgon/förmiddag!
Nu är jag påväg till affären för att köpa lite "bra att ha" saker, bla sminkborttagningsmedel (glömde såklart mitt i stan, och mascaran för den delen) och priser till en frågesport vi ska ha.. Kul kul!
Pusssss


Bra dag trots regnet

Ja, vädret var ju inte det bästa men man kan ju ha kul ändå!
Vi har käkat påsklunch, målat påskägg och så har jag lekt med småbarnen (eller tagit bild haha)! :)
URSÄKTA BILDBOMBEN!
Den goda påsklunchen (fast jag gillar inte ägg)
Söta släkting Susanna! :)
Fina "kusiner" och bror och Susanna!
Vill verkligen vara liten igen :)
Gulliga Henrietta!
Alexandra och Luddeee :)
Då vart det dags för äggmålning!!
Koncentrerade eller vad? :) 
Årets ägg by me hahahaha snygg va? (gubben) hahah jag är sååå kreativ.. ;)
Hahah
PUSS

Påsklunch

Nu ska jag till mina "kusiner" (vet inte riktigt hur vi är släkt men vi är med varandra så ofta så de blir som kusiner) för en påsklunch och måla påskägg :) Kul!
Så nu måste jag åka men först två bilder på mig (gud vad länge sen jag använde photobooth?);

Svar på frågor

Svar 1: Jag har gjort bilderna i Picnik.com och sedan har jag gjort själva designen fick jag från den här bloggen!
Svar 2: Jupp, nu är jag här! Absolut :) Men jag kan bara träffas på söndag typ för sen kommer min kompis och bor hos mig och innan det så ska jag vara med släkten... <3 :)

Påväg till Skåneland

Live från bilen! Sitter här och surplar på min läsk och posae med Sigge i kameran, härligt härligt! Nej men det har varit köer så vi ligger efter i schemat så jag är lite småirriterad för att det tar så lång tiiid! Här är iaf några vakkra bilder:


Landet med stort L

Nu ska vi strax sticka iväg till landet! Det väntas en 6h lång bilresa framför mig, kuul.. Men det är PÅSKLOOOOV så vem bryr sig?! Kommer bli häärligt! Torekov here i come ;)
En bild från tidigare idag, där ser ni lite av min nya jacka men bättre bilder kommer förmodligen senare.. Kunde ha solisar en stund i alla fall! Puuuss


10 saker du kanske inte visste om mig

(gammal random halvdålig bild haha)
Tänkte köra på en liten sån här eftersom att jag inte har nåt att göra.. :)
  • Jag blir väääldigt lätt besatt av saker
  • Min senaste besatthet är röd paprika, när jag kommer hem brukar jag äta upp en hel paprika helt själv hahah
  • Jag hatar strumpbyxor/leggings, de är så obekväma och fula.. haha random..
  • Jag har landställe i Torekov (skåne) dit jag åker på de flesta loven. :)
  • Jag är jävligt trött på vädret just nu.
  • Senaste gången jag var i ett varmt land med familjen var början av 2009.
  • Jag är ganska "nöjd" med mitt liv just nu..
  • Jag är helt iiinlooove med One Direction. My other half!
  • Jag är så arg på mig själv för att min blogg suger.
  • Jag är besatt av Instagram och Twitter, CAN'T LIVE WITHOUT IT!

Biologi + Chuck

Hey! Nu sitter jag och pluggar biologi samtidigt som jag kollar på Chuck (höhö, åh vad jag är busig)..
Asså det är så segt att de ska ge oss läxa sista dan som dessutom är en halvdag.. -.-
Anyway, bloggar mer asap :)
PUSS

Hi!

Jag ber om ursäkt för den dåliga uppdateringen, jag vet inte vad det är med mig. Jag har saker att skriva och så och jag tycker om att blogga men jag tror att det är att jag är för lat som är problemet.. Jag orkar inte riktigt ta upp datorn och göra ett stort inlägg med bra bilder så det blir mer mobilbloggning typ.. Men något inlägg om dagen måste jag kunna slänga in! Skäms på mig! ;)
I alla fall, sista hela dagen i skolan idag, imorgon har vi bara till lunch sen är det påsklov! Ååh vad jag längtar till landet! Massor av bilder kommer det bli det kan jag lova! Nu ska jag gå och äta lite kladdkaka och sen måste jag packa.
PUSS

Mot kth!


Colorful

Tröja: Vila
Byxor: Zara
Puss ;)


2 April

Hey there!
Idag efter skolan drog jag och några till ner till Hollister och där köpte jag en jacka som jag visar senare. Skitsnygg! ;) Sen gick jag hem och och nu har jag gjort läxan tills imorgon och ska kolla på tv.. Är det bara jag som är astaggad till påsklovet?! Älskar det lovet hihi ;)
Här är två av mina senaste instagram bilder (heter steffie99 där, fööölj)!

 


Nytt från Hollister

T-shirten ovan blev dagens fynd för 129 kr på Hollister rean. Ska gå dit imorgon igen och köpa en jacka också! Den är skiiitsnygg! Hittar dock inte en bild på den på Hollisters hemsida men ni får ju se den när jag köpt den iaf haha :)
Det är ju lite roligt att jag köpte den T-shirten eftersom att jag gjorde detta inlägg där jag skrev att jag ville ha bla den tröjan och så hittar jag den på rean då det bara finns 2 kvar (en i XS och en i L) så jag hade tur haha!
Puss

Wayne's

Om nom nom!
Nu sitter jag och Dea på Wayne's och fikar, jag har köpt lite saker på Hollister som jag kanske visar sen! ;)
Puss

 


Mot stan!

Nu är jag påväg till östermalmstorg (men jag är helt lost för mitt lokalsinne är lika bra som en guldfisk) för att möta Andrea för vi ska gå och shoppa lite! Såhär ser jag ut idag:
Tröja: Locals Only
Byxor: A&F
Väska: Mulberry
Puss


RSS 2.0