Svar om vinnaren

SVAR: Men snälla, tror du inte att jag räknat rätt när jag ska utse vinnaren? Ja, bild 3 fick fler röster, men flera av de rösterna var från samma IP-nummer och därför var bara en av dem giltiga. Så jag har inte räknat fel utan bild 2 är den riktiga vinnaren! Och det är onödigt att du är anonym när du skriver en sån kommentar för jag vet ju vem du är.. -.-

Kvällens tidsfördriv

Den här boken kom min mami hem med i förrgår, Elsas Hemlighet (bok nr 3 i Elsa romanerna). Har ni sett på Elsas värld kanske? Det är iaf samma sak som programet fast myyyycket bättre! Har redan läst Elsas Mode och Elsas Värld och de är skitbra! :)
Så detta blir kvällens tidsfördriv (nolifer jag vet)!
Kram

VINNARE

Och vinnaren av min fototävling och därav vinnare av priserna nedan är www.filippacg.blogg.se! Grattis Filippa! :)
FILIPPAS BLOGG
(priset kommer ges till dig på måndag)
.
Grattis!

My room

Fick en kommentar för lite mer än en vecka sedan om jag kunde visa bilder på mitt rum så idag har jag tagit tiden på mig och gjort ett litet inlägg med bilder. Tacrk så mycket för kommentaren föressten, det gör mig glad när du skriver sånt så jag har något att blogga om haha! :)
.

Face Mask


31 Mars

Salut! Nu är det ju lördag och jag tänkte spendera den med att göra lite nödvändiga sysslor här hemma. Några av dessa saker är att blogga haha.. Nej men jag har äntligen tagit min tid och tagit lite bilder på saker så jag har något att blogga om. Så jag tänker göra lite inlägg som jag kanske sparar som jag kan publicera när jag inte hinner blogga! Smart va? :) Sedan ska jag plugga franska och så ska jag göra en ansiktsmask och måla naglarna, om jag hinner det alltså.. Min plan är att hinna med allt men ändå kunna chilla och ta det lugnt! ;)
Bloggar mer snart! Puss

Friday night

Heyy nu har jag kommit hem från Ciao Ciao och vi hade jättemysigt! Älskar att bara sitta och snacka i flera timmar med sina närmsta vänner :)
I alla fall, ikväll/imorgon till klockan 5 (give or take nån timme) är sista gången ni kan rösta på bidragen till fototävlingen! Skulle egentligen avslutas ikväll men jag orkar inte just nu så passa på nu då!
PUSS
wiiiiee gammal bild

At the moment:

Tjoo nu är jag och tjejerna på O'learys bowling och, ja, spelar bowling hahah! Det är i alla fall sjuukt kul! Älskar er!
(ursäkta bildbomben hihi)

 


Q/A Skönhetsbibeln


SVAR: Jag tror man kan köpa dem på bokhandeln på NK (där finns det massa olika) men dem finns säkert på Akademibokhandeln. Jag kan nog försöka göra något sånt inlägg nån gång då jag har tid, annars är boken verkligen värd att köpa! :)

Skönhets Bibeln

Världens. bästa. bok.
Har läst några sidor på måfå och insett att den här boken är fan grym! Den innehåller verkligen allt! Grunden - till Problem - till Ögon, kind och mun. Därimellan finns allt man behöver veta om dessa saker! Skitbra! :) Så har du jobbiga finnar, probemhud, vill ta reda på vilka slags produkter du ska använda, eller bara vill veta hur du ska få en bra sminkning till vardag/fest så ska du deeefenitivt köpa den här boken!
Nu låter det som om jag gör reklam hahah men den är verkligen bra, och eftersom det är bibeln måste man ju lyda varje ord haha! :)


e.l.f Cosmetics

Är det någon av mina läsare (eller någon ni känner) som använder något smink från e.l.f Cosmetics? Jag vet inte om det är så bra i och med att det är så sjukt billigt, men det verkar på något sätt helt okej eftersom det är en seriös sida m.m.. Så om det är någon som äger något därifrån får gärna tipsa mig om det är något värt att köpa! ;)

 


Keep Calm and Love 1D

Detta snygga skal har jag och Malin specialbeställt från en hemsida jag inte kommer ihåg namnet på..
Det står Keep Calm And Love 1D (One Direction)! Riktigt snyggt right? ;)
Ca 300kr kostade det!

Tuesday

Hej ledsen att jag inte blogga igår men jag hade typ inget att blogga om..
I alla fall, så här ser jag ut idag:
Linne: Hollister
Kofta: A&F
Jeans: BikBok
Puss & Kram ;)
PS: Mitt och Malins nya skal som vi beställde har äntligen kommit, visar bättre bilder idag eller imorgon..


Ny vecka, nya möjligheter

God morgon!
Nu står jag på T-banan på väg till skolan. Nu är det en ny vecka och bara den här + halva nästa och sen är det loov! ;)
Puss & Kram ;)

 


Cutie pie


Fotograf: jag | Kamera: Canon EOS 600D | På bilden: Random hund i tessinparken

Waffle day

Idag är det den s k våffeldagen och då måååste man ju äta våfflor haha :) Så det var ju klart att det serverades färska våfflor här hemma! Åh gud vad gott det är! Synd att man inte äter det så ofta..
Påtal om ingenting, har ni ställt fram era klockor en timme? Nu är det sommartid! Wihooo! ;P Snart är sommaren här!


Feeling free


Saturday with Andrea

Andrea in da house!!!!! Ja nu är jag här och har chillat istället för att hjälpa Steffie med middagen = tacos, mums! Förut var vi ute och åt glass men det kanske hon redan har berättat och jag måste gå på toa nu så byeee! En fin bild på mig och sigge;

 


Lördag 24/3

God morgon!
Sovit gott? Det har iaf jag.. Vaknade vid halv tio och har bara chillat sen dess.. Borde gå och käka frukost men jag orkar inte... :)
Idag vet jag inte vad jag ska göra, kanske hittar på något med Andrea eller nåt!
HUGS!
KOM NU SOMMAR!

Friday night

Hi!
Ikväll skulle jag gått på nån fest på Lidingö men jag hade ont i huvudet så jag stannade hemma istället.. Men det går ju också bra! Kanske inte lika socialt dock.. ;) Men nog om det, här är 2 fina bilder (random samtalsämne med Malin haha)..

 


Våren är på G

Fotograf: Jag | Kamera: Canon EOS 600D
Bild tagen i helgen..
Är det bara jag som känner att våren faktiskt är påväg? Jag menar, man trodde ju att den övergivit oss för några dagar sedan men idag var det ju nästan 15° och sol! Och sånna här små snödroppar hittar man ju i varje kvarter. :)

Chihuahua + Pudel = ♥

I detta inlägget lade jag ut två bilder på en jättegullig hund (blandras) och frågade vad det var för ras, vinnaren skulle ju få en länk men det var ingen som gissade rätt tyvärr.. Men det är iaf en blandning mellan chihuahua och en pudel! :)

Must haves:


Hemma idag..

Mår skit så jag stannar hemma idag.. Ska ligga till sängs mest hela dagen! -.-
Dock var jag tvungen att vakna eextra tidigt idag för att det är min brors födelsedag.. Men det var bara att gå tillbaka och försöka somna om.
Ledsen att jag inte bloggade igår men jag hade bara ingen lust! :/
Puss <33
(en bild på Natti och mig)


Little white dog

Fotografi: Steffie (jag) Kamera: Canon EOS 600D Modell: Random hund i Tessinparken :)
Titta vilken fluffig marshmallow med röd tröja jag hittade i tessinparken i helgen! Man vill ju bara äta upp honnom! ;) Nu ska jag fixa lite bilder på Siggoooo <3

Slettengren in da house

Tjaa!
Andrea Sl är hemma hos mig nu och ska käka middag här! :) Vi har varit skitduktiga och gjort alla läxor också tills imorgon så vi är klara med det.. Btw, snygg bild va? hahah ;)

Perfect Match

Fotografi: Stephanie (jag) Kamera: Canon EOS 600D Objektiv: Canon 55mm f/1,8
Den här otroooligt gulliga hunden träffade jag och Andrea på igår på våran lilla "fotopromenad"! Jag menar hur söta öron har den inte? Det är iaf en blandras och den som gissar rätt med vilka vinner en länk! :)
PUSS

Woopie Pie

Här är en lite bättre bild på det jag och Andrea bakade igår! Tyvärr så var mina föräldrar så elaka och åt upp alla kakor innan jag fick chansen att smaka.. Så Andrea om du ser detta kan du ta med några till skolan imorgon? :)

ILY ♥


Dagens:

Såhär såg jag ut idag.. Väldigt enkelt och bekvämt :)
Piké från Lacoste
Jeans från JC
Triwa klocka

Dagen med Dea

Tjaa :)
Idag har jag varit med Andrea hela dagen.. Hon kom hit vid halv 1 och då gick vi ut och fotade lite och sen gick vi till fältan och så köpte jag ett par gympaskor och sen gick vi hem till henne och bakade! De var chokladkakor med frosting i och de hette typ Woopie Pie :)
Här får ni lite bilder från dagen:
Fina Andrea med Sigge :) <3 
Gulleee!
Jag :)
Kan någon köpa en OnePiece til mig? ;)
Snygging :*
In action..
... Resultatet! Woopieeee pieee :)

New from Zara

I fredags när jag var på stan med mina kära vänner så köpte jag ett par skitsnygga persikofärgade byxor på Zara!
Det är ju inne med pastellfärger men jag kommer antagligen använda dem om de blir "ute" också.. Även fast det är en ovanlig färg så kommer den vara väldigt lätt att matcha till andra plagg! :) 
Zara, 299kr

Hhhhhheeeeeejjjj

Tjooo nu ska jag och min kära familia gå på en musikal i Globen.. Vi ska typ se The Beatles (Rain) och så. Nu sitter vi på tunnelbanan och såklart passar jag på att blogga! Såhär ser jag ut:


Prommis med Natti

Inatt sov ju Nathalie över hos mig och i förmiddags gick vi ut på en lite promemad med Sigge och såklart tog jag med min nya kamera.. :) Tog lite bilder som ni ser!

Fridayy

Nu är jag på stan med Andrea, Nathalie och Malin och vi kollar runt lite i affärer bara... Köpte ett par byxor (visar bild senare) och sminkpads! ;)
Här får ni en fingin bild från H&M


Äntligen här!

Nu har min nya bäbis kommit i posten, nämligen en Canon EOS 600D! Åååh jag är så glad just nuuu! Har sålt min gamla (eller gör det på måndag) så den nya blev inte lika dyr eller vad man ska säga.. Men den låg på runt 6000kr.
Eftersom jag redan har några objektiv (kolla in min kamerautrustning häär) så beställde jag inget sådant, dock fick jag med ett batterigrepp! Skoj skoj!
Ser verkligen fram emot att få gå ut och fota med den här godingen!

Fokiwa liknar Balenciaga?

Tidigare idag lade Foki upp bilder på plånböcker som kommit in på fokiwa.se, varav att en såg ut såhär:
Min första tanke var "men gud säljer hon Balenciaga?", men förstod såklart att det inte var så. Men hur lik är det inte? Skillnaden är bara att denna kostar 199 kr och inte några tusen.. Frågan är bara; Tycker ni att det är bra eller dåligt att den är så lik? PUSS

Vblogg!

Det var skitlänge sen jag gjorde en videoblogg, så jag passade på nu när jag ändå inte hade något att göra... Men i videon berättar jag om eeen rolig sak och med den kommer jag kunna göra mycket bättre videobloggar! :)
Pöss pöss

Calippo shots!

Som de flesta vet har ju den mycket älskade glassen Calippo shots kommit tillbaka! Så nu är jag påväg hem från skolan och äter en sån.. :) när jag kommer hem ska jag nog bara chilla tills tennisen, så kaan jag plugga sen. Puss


Hur snygg?

Asså hur jävla snygg är inte den här jackan?! Jag dööör! Om det inte varit för de korta armarna hade den varit min för länge sen! 599kr från Zara. Är den inte bara föööör snygg? Men men, mitt letande fortsätter..

Ordinary tuesday

Heeej ledsen för sääämst uppdatering men jag har verkligen inte orkat... Men  inget mer om det, för jag bloggar ju nu eller hur?! Idag har jag varit på stan med Andreorna och var nääära på att köpa ett par bycor och en jacka men ändrade mig i sista stund...
Här får ni lite random bilder från dagen (tog med mig kameran till skolan):
Andrea & Andrea <3
Jag och Natti <3
Andreaa <3
Filippa och Micki haha <3
Charlotte, Sara och Lovisa <3
Nathalie, Charlotte, Sara och Lollo <3 :)

Elfte mars tvåtusentolv

Heeelloo
Vaknade vid 8 imorse men har fortfarande pyjamas och har precis ätit frukost.. Snacka om seg... :) Men jag behövde det!
Idag ska jag plugga franska (prov på torsdag) och typ måla naglarna och sånt.. Inte mycket men jag är jättetrött...
Kom ihåg att rösta på finalisterna i min fototävling!
PUSS
Sommar tack?!

Melodifestivalen

Hur många sitter bänkade framför TVn och kollar på Melooo!?
Jag förljer inte det men finalen tycker jag är kul att se, så man får veta vilken låt som får representera Sverige!
Jag gillar de 5 som ligger högst upp i poäng skalan, mest Soldiers och Euphoria! ;) Vilken är er favorit?
(lagom rufsigt hår haha)


Fototävling - Finalisterna

Nu är 5 finalister utsedda i min tävling och det är här med tillåtet att rösta på ett bidrag!
Reglerna är enkla; Man får bara rösta en gång per IP-nr. Ni får rösta till den 31/3.
GO GO GO GO!
1. http://feliciafoto.blogg.se
2. http://filippacg.blogg.se
3. http://littlelisa.blogg.se
4. http://anddea.blogg.se
http://vigoo.blogg.se
AVSLUTAD! Grattis Filippa!

Hemmaa

För typ en timme sedan kom jag hem från bowlingen. Det var jättekul men ingen var riktigt bra haha, men det är det som är det roliga! :) Men sen var det lite segt för vi fick en tid kl 4 och just efter 4 så ökade priset per bana med 150 spänn..  ;/
Nu sitter jag iaf och kollar på teen mom och dricker fanta, och surfar runt och letar efter skinnjackor.. :)
Puss
Självporträtt från förra veckan.
För typ en timme sedan kom jag hem från bowlingen. Det var jättekul men ingen var riktigt bra haha, men det är det som är det roliga! :) Men sen var det lite segt för vi fick en tid kl 4 och just efter 4 så ökade priset per bana med 150 spänn..  ;/
Nu sitter jag iaf och kollar på teen mom och dricker fanta, och surfar runt och letar efter skinnjackor.. :)
Puss

Saturday

Hey theeere!
Den här förmiddagen har jag tagit det ganska lugnt och så hade jag tänkt fixa med min garderob och måla naglarna och plugga franska.. Meeen då messar Malin mig och frågar om jag vill hänga med å bowla, och det är klart jag vill! Så Natta, Malin, jag och kaanske Andrea (som inte svarar hallååå) ska träffas kl halv 3 typ.. Kul! ;)
Aa, såhär har jag sett ut idag:


Tips på skinnjacka?!

Jag är i et stooort behov av en skinnjacka nu i vår. Hittar dock ingen snygg (eller har inte letat så mycket haha) men vill verkligen ha en! Har ni några tips? I så fall får ni gääärna kommentera!
Har inga "krav" men gärna svart eller mörkbrun och ganska kort.. :) 
Sämst bild jag vet...

REMINDER; TÄVLING

Kom ihåg att vara med i tävlingen! Väljer ut finalisterna imorgon kl 8! :)

Smaskigt pris? Räknade ihop det till ca 600kr! Börjar ändra mig nu.. Hahah neej skämta! Men kom igen och delta

Tvillingar?!? ;)

Haha nej mendet var faktiskt oplanerat haha! Jag och Natta kan läsa varandras tankar hihihi ;)


KONY 2012

De flesta har säkert redan sätt filmen men om ni inte gjort det ska ni verkligen göra det. 30 värda minuter! Dela den på facebook, twitter, bloggen m.m och spread the word! Tänk att det här faktiskt händer på riktigt varje dag.
Tillsammans kan vi göra skillnad!

Nu räcker det med kemi!

ÅÅÅH JAG ÄR SÅ TRÖTT PÅ KEMIN! Vi har prov på fredag och jag har pluggat oavbrutet i 3,5 h. Undantag till toalettbesök och för att hämta dricka haha! Men seriöst det är så sjukt jobbigt för det är bara en massa bokstäver och skit och jag fattar typ ingenting.. Sen har vi SO tills imorgon som jag inte gjort än som jag ska göra sen.. Och så glömde jag Biologi boken i skolan så jag kan inte göra den läxan tills imorgon.. SEEGT!
Oj vad jag låter positiv... Oh weeeeelll
Nu är min chillpaus över så jag ska fortsätta nu.
Ett till självporträtt från igår.. :)

Suuushi

Nu sitter Andrea, Malin, Nathalie, Lovisa och jag på Aikky sushi bredvid skolan och äter! Alla förutom jag käkar sushi men jag gillar inte det så jag äter nudlar haha men här kommer bilder!
Dock ville bara Malin oh Lovisa vara med på bild hah ;)


Flätat

Heyy theree
Idag kör jag på en enkel fläta för ovanlighetens skull! Sitter på tunnelbanan nu med hörlurarna fulla med bästa 1D! Hihihih
Idag har vi simning, snaaark! Hatar att simma med skolan, då är det bara "simma typ 1000000 ggr fram och tillbaka" hur är det kul om man inte är elitsimmare/Nathalie haha! ;)
Aja pöss


Dresscod

Tjooo sitter på fysiken och chillar, lektionen börjar om typ 15 min så passar p att blogga.. såhär ser jag ut idag iaf. Nya byxor från H&M, Juicy kofta, Hollister tröja och MBMJ väska! ;)


Pastellbyxor

Titta vad mamma kom hem med idag :)
(de ser ut att vara ett konstigt material men det är som jeans)
.
Dessa snygga gröna byxor köpte mamma till mig idag, jag har nämligen gått runt och sagt att jag vill ha ett par sånna väldigt länge! De från Hollister är slut och samma med gina men dessa kommer från H&M, 149kr. Tycker att det är ett jättebra pris eftersom att de kanske inte är "inne" så länge och så är det lite svår matchade och man kanske trötnar på dem! Men skitsnygga är de iaf! :)

Självporträtt

Tog några snabba självporträtt tidigare, lägger dock bara upp några så jag har lite till "bildbrist" inlägg!
Vad tycks?? :)

Veckans fynd

.
All about eyes concealer - Clinique
Turqoise stickad tröja - Vila


School sucks.

Nu får man väll hasa sig upp ur sängen och gå till skolan igen.. Ååh vad lovet gått fort! Jag lovar att alla kommer vara superbruna också.. :/ Aja, här är en bild från min instagram, heter steffie99 där! ;)


Sädat garderoben


Tjooo
Blev lite ändrade planer igår så det sluta med att Malin slagga här hihihii :) Hon sover här så ofta så hon har ett eget täcke i ett skåp och en tandborste här haha! Men idag har hon varit sneel och hjälpt  mig ränsa hela min garderob och det blev en hel del kläder som jag inte ska behålla (för små eller sällan använda typ) och det tog mej fan hela dagen! shiit vad trött man blev hahah! Det låter inte så jobbigt men det är fan det!
Nu har jag kollat igenom veckans program som jag missat (Revenge, Top Model Sverige, Elsas Värld ect) och pluggat lite kemi men ska fortsätta efter middagen om jag orkar..
PUSS

Dagens Outfit

T-shirt från Monki | Byxor från TopShop | Väska  MBMJ | Skor från Barratts (köpta i London)

Lördag 2e Mars

God morgon!
Idag ska jag möta upp bästaste Malin på stan och kolla i lite affärer o kanske ta en fika eller nåt.. Jag har saknat min bajskooorv! :)
Håller på att ladda över bilderna från Österrike och tänkte visa några här, han dock inte ta så många eftersom att man åkte skidor nästan hela dagen! Här är iaf några:

Ett tecken på liv

Nu är jag hemma i käära Stockholm igen! Veckan har varit super men nu känner jag verkligen vad skönt det är att vara hemma och hur mycket jag saknat Sigge! Är dock riktigt trött (har varit på resande fot hela dagen) så vi hörs imorgon! Puss


RSS 2.0